/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Ferie på Azoerne
Fra : vienne
Vist : 1355 gange
100 point
Dato : 13-04-07 00:50

Jeg har tænkt mig at rejse til San Miquel på Azoerne til september. Kan det passe, at det ikke kan lade sig gøre at flyve direkte til og fra øen ? Har søgt på mange rejseselskaber uden held. På en forespørgsel til et rejsefirma med speciale i Azoerne har de sendt mig en rejseplan, hvor turen derned er ok men rejsen hjem ser helt håbløs ud. De har sendt 2 forslag hvor den ene er fra Billund den anden fra Kastrup. Begge muligheder har dog den lange besværlige hjem rejse - den ene med 4 skift af fly og den anden hvor det er nødvendigt at overnatte i Lissabon. Er der en der har prøvet at rejse derned hører jeg gerne hvordan det lod sig gøre.

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 100 point
Dato : 13-04-07 08:04

Hmm Bravotours flyver direkte til Azorerne

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 13-04-07 08:24

Svante Rejser er eneste bureau i Danmark med et stort og grundlæggende kendskab til øerne. Vi var de første til at udgive et dansk program i 1991, og vi har besøgt alle øerne!

Prøv at kontakte SVANTE REJSER, tilsyneladende ved de alt om disse øer.

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 13-04-07 08:56

Direkte med fly til Danmark fra en af øerne kan man ikke komme. Der er jo tale om klippeøer, så der er ikke meget landings-/startbane, hvorfor flyene er nødt til at mellemlande i enten Faro eller Lissabon for at tanke, men det tager normalt ikke lang tid. At det skulle kræve en overnatning, må afhænge af afrejsetidspunktet.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 13-04-07 20:54

Det står der ikke noget om i det materiale jeg har fra Bravo Tours.
Men som Balcanard siger så kan det være at flyet skal tanke i eks. Faro - portugal fordi flyet ikke kan starte med fulde tanke, pga korte baner.
Men kig med her.
www.bravotours.dk
http://www.bravotours.dk/Default.aspx?ID=1223

Jeg er selv på vej til Azorerne............en dag.

Kommentar
Fra : vienne

Dato : 15-04-07 10:16

Tak for svarene, Svante rejser havde jeg kontaktet og de kan kun tilbyde rejse med overnatning i Lissabon på hjemturen ( i alle tilfælde på det rejsetidspunkt, hvor jeg skal afsted), derfor mit spørgsmål i dette forum. Bravotours havde jeg ikke selv fået øje på, på nettet kan man ikke se hvorvidt der er ophold nogen steer men det ser ud til at der på hjemrejsen kunne være et da denne tur er 1½ time længere ( tidsforskellen taget i betragtning). Jeg har fundet en rejse uden overnatning, tak for det.

Godkendelse af svar
Fra : vienne

Dato : 15-04-07 10:17

Tak for svaret Kortoververden.