/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Slet en trojaner???
Fra : gozimza
Vist : 604 gange
50 point
Dato : 13-04-07 00:14

Hej

Jeg har fundet en trojaner....ved ikke om det er her jeg skal stille spørgsmålet men her kommer det: hvor og hvordan sletter jeg den her:

Trojan.Downloader.Zlob.KM
C:\System Volume Information\_restore{AA8B65D5-00D4-4028-BDC9-C601FDC96C56}\RP31\A0007001.exe=>(NSIS o)=>lzma_solid_nsis0000

....i er normalt gode til at hjælpe så mon ikke i lige snupper den her også!!!

Hilsen Mikkel

Kommentar
Fra : gozimza

Dato : 13-04-07 00:18

Nå ja forresten, jeg scannede med Bullgard og den fandt to trojanere hvoraf den her er tilbage(kunne ikke slettes), jeg har yderligere også scannet med adaware, spybot, ccleaner.....men hvad gør jeg nu?

Hilsen Mikkel

Kommentar
Fra : hyggemor

Dato : 13-04-07 00:25

Kan desværre ikke hjælpe dig. Men måske burde dit indlæg ligge under sikkerhed.
så tror jeg at der er større chance for korrekt hjælp.

Ellers prøv http://www.spywarefri.dk/forum/default.asp her får du bare proff hjælp.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 13-04-07 00:29
Kommentar
Fra : gozimza

Dato : 13-04-07 00:42

Hej stl_s

Tja det er jo ikke noget nyt....du kom med brugbare informationer som nu er printet ud....men jeg fik den slettet med AVG antispyware....mærkelig nok for den havde jeg scannet med en gang hvor den ikke fandt den????

Nå men du får alligevel de point....tak for det ellers!

Hilsen Mikkel

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 13-04-07 00:52

Helt ok Mikkel, men prøv lige at køre de andre scannere også, hvis der skulle gemme sig noget mere.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 13-04-07 07:36

trojanhunter er et godt program der i hvertfald tidligere har haft en 30 dages fuld version gratis.

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 13-04-07 08:07

Hej! AVG sletter i første omgang filen men ikke gendannalsesfilen. I anden scanning har du så fået slettet gendannelsesfilen.(information-restore) og så skulle skidtet være væk.
VH chaufrat.

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 13-04-07 10:57

Husk at deaktiver systemgendannelse- Højreklik denne computer - egneskaber - systemgendannelse - deaktiver systemgendannelse. Scan så og hvis den bliver fjernet genstarter du maskine sætter gendannelse til igen, samme men fjerner flueben i deaktiver, laver så et gendannelse tidspunkt. Start - tilbehør - systemværktøjer - systemgendannelse - lav systemgendannelse tids punkt her og navngiv som du vil og husker

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-04-07 10:56

AVG plejer ikke at kunne fjerne snavs der ligger i restore/systemgendannelse uden at man har slået Systemgendannelse fra først. Men husk at slå det til igen.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-04-07 10:57

ups det var jo lige det samme som dit indlæg frostys. Undskyld

Kommentar
Fra : farmerib2

Dato : 15-04-07 22:15

Jeg gider ikke efterhånden ikke at arbejde med at ryde trojaner filer ud... det tager 2 timer at formatere hvis du ikke har lavet en ghost, og et kvater hvis du har en ghost. Bruger du en lille dag på at lave en unattended windows cd, så tager det mindre end en time for hver formatering.

Går det hele i hårdknude og windows ikke kan starte op, så hjælper knoppix med at få de filer ud som backup programmet ikke har overført til sit backup sted.

I forvejen er det ikke hver uge man får en virus på sin computer. Sit styresystem skal passes og plejes, eller hvad man nu siger.

Hvad tror i man gør i en virksomhed hvor oppetid er væsentlig. Min pointe er at det bedste svar jeg ville kunne give dig er at tilrettelægge din computer sådan dine personlige data (mailfiler, dokumenter, ect.) ligger på en partition for sig selv. Hold styr på hvilke programmer du installerer, hvis du har flere computerer som jeg (har 4) hvor programmerne formegentlig skal på, så lav msi filer der tager 10 pr program at lave. Derefter tager det kun en brøkdel af den normale installeringstid. Lav ghosts af dine windows installs, det tager lidt tid til at starte med, til gængæld er du hurtig oppe at køre igen.
Det er så lidt der skal til før at du kan tilrette det sådan du i den lange ende ikke skal bruge særlig lang tid på at vedligeholde din computer.