/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Gode billige DVD-R til film?
Fra : Tobster
Vist : 615 gange
100 point
Dato : 12-04-07 18:41

Er der den store forskel på brændbare DVD-R, eller kan jeg bare købe en pakke og så vil der ikke være nogen problemer med at afspille dem i en stand alone DVD-afspiller?

Hvilke mærker skal man gå efter og hvilke skal man undgå?
Jeg undgår de helt sølvfarvede NoName, da jeg har set belægningen skalle af på disse...

Og hvad med hastigheden? Min brænder (NEC ND-2510A) kan klare op til 16x, men er der en regel om at man maks bør brænde i 8x for at sansynligheden for succesfuld afspilning på DVD-afspilleren?

http://www.billigmedien.de/?page=pi&a3=4&PHPSESSID=6afcc442b13bf7cf34839dffa66b7f8e
http://www.nierle3.com/s01.php?sid=PG001468638714658751571571465875&cur=dkr&sp=dk&ag=1&pp=sucheaug&aug=16&augn=DVD-R+4%2C7+GB

Accepteret svar
Fra : IceCap

Modtaget 60 point
Dato : 12-04-07 18:49

Jeg ville nu vælge DVD +R for kompatibilitetens skyld, og handler mine herfra:

http://svp.co.uk/products-list.php?bid=0&cid=185

Det er en shop du kan regne med! Og billigere end de tyske.

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 12-04-07 19:01

Dem her: http://www.mediecentralen.dk/?page=products&product_id=385

Har aldrig haft problemer med Verbatim, har selv lige bestilt en ny med 100 stk. :P

Så dem kan du hvert fald rolig købe

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 12-04-07 19:04

Det lyder godt - det vil jeg tjekke....

Er DVD+R bedre mht. kompatibilitet? Hvad er forskellen egentligt?

Hvilke mærker skal jeg gå efter...?

Jeg skal bruge 100 stk.

Er dette ok:?
http://svp.co.uk/products-solo.php?pid=1632
eller
http://svp.co.uk/products-solo.php?pid=2004

Kommentar
Fra : egjegj

Dato : 12-04-07 19:32

http://www.burnalot.dk/index.php?page=products&product_id=279
Tror ik det kan blive nemmere og billigere og de har aldrig fejlet for mig

Kommentar
Fra : fk2001

Dato : 12-04-07 20:20

Om der står Verbatim, Phillips eller andre name brand på æsken er af mindre betydning. Ingen af disse firmaer laver DVDR skiver alligevel. De er outsourced til mere eller mindre firmaer der laver DVDRs. Et af de bedre firmaer er Taiyo Yuden som er kendt for at lave nogle meget pålidelige skiver der holder dataen i mange år.

http://svp.co.uk er nok det mest oplagte sted at finde dem til rimelige penge hvis du vil købe indenfor EU, og det gør du klogest i pga. det fantasifulde Dan$ke afgiftsystem.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-04-07 08:55

Mange gode råd til køb af DVDer....

Men det vigtigeste er dog hvilken TYPE du skal bruge....

+ eller - (din brænder kan måske klare begge typer, men din afspiller næppe) ......

Dernæst aldrig skiver til mindre end 8x (der er for meget spild/defekte imellem)

Så kan du begynde at søge priser på nettet (bruger selv www.billigmedien.de )

Brænd "kun" med det halve af hvad skiverne kan klare.... (mindsker fejlrisikoen)

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 13-04-07 09:31

"men din afspiller næppe"

- Hvilken type skal jeg så vælge for at der er størst chance for at så mange afspillere som muligt kan læse skiverne... Der er nemlig bl.a. tale om hjemmevideo til venner og familie, og så er der jo tale om flere forskellige afspillere.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-04-07 10:15

Så må du "fritte" lidt hos venner og bekendte.....

Det er meget individuelt hvad afspillere kan klare.....( de fleste er dog + er )

Kvaliteten er den samme....

Så evt. lav lidt af hvert hvis din brænder kan klare begge typer.....

Kommentar
Fra : egjegj

Dato : 13-04-07 17:41

Alle nye afspiller kan afspille både + og - nogle få lidt ældre afspiller er ikke så gode med + skiver. - skiven er nok den mest kombatible af de to formater og idag er de lige gode i kvallitet. Til fk2001
den holder ik med at det er ligemeget hvad han køber af skiver!!! har prøvet at købe for at spare 25 øre og måtte smide de halve ud.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-04-07 18:20

Citat
Alle nye afspiller kan afspille både + og - nogle få lidt ældre afspiller er ikke så gode med + skiver. -

Hvor har du den påstand fra ??????

Citat
den holder ik med at det er ligemeget hvad han køber af skiver

Kvalitetsmæssigt er det underordnet om det er + eller -

Kommentar
Fra : egjegj

Dato : 13-04-07 21:07

egen iagtagelse! så det er ik nogen påstand

Godkendelse af svar
Fra : Tobster

Dato : 16-04-07 09:24

Tak for svaret IceCap.