/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
...fra 32 til 64 bit???
Fra : gozimza
Vist : 470 gange
100 point
Dato : 12-04-07 17:28

Hejsa....

Jeg har fået mulighed for billigt at købe en XP 64 bit men kan jeg "opgradere" den XP jeg har installeret nu? altså så jeg ikke sletter noget på den partition hvor XP ligger?HVIS det er nødvændigt at formaterer og køre den "nye" ind kan jeg så kopierer alle mine programmer fra C: over på en DVD og derfra ligge den tilbage på C: når den nye XP 64 bit er lagt ind???
Og ja mit bundkort understytter 64.....

På forhånd tak....

Hilsen Mikkel

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-04-07 18:45

man kan ikke opdaterer et 32 bit system til 64bit,64 bit skal du lave en ren instalation med,programmer skal installeres igen,fordi de skal registrers i regedit(reg databasen)

Kommentar
Fra : 4u2

Dato : 12-04-07 18:47

Nej

det kan du ikke ;(

Jeg købte xp 64 bit sidste år, og har haft mange problemmer med den.

xp 64 i sig køre meget fint, men

Der er MEGET hardware som du ikke kan bruge da xp 64 kun understytter at bruge 64 bit driver

Du vil også opleve at der er mange programmer der heller ikke virker bare så simpel som virus programmer og hvis du enlig finder et skal du bruge buisness versioner og de er ikke til at komme til for penge.

xp 64 er bygget på kernen af windows 2003 64 med en xp interface..

jeg har skrotte min efter ca. 1 års brug og hår kamp for at få ting til at virke på den.

men skal du bruge den som server & eller til photoshop så er den og hvis du har 4gb eller mere

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-04-07 18:54

Massere af 32Bit programmer kan kører på 64Bit system de kører bare i en emulerer del af systemet(WOW)
Der er x64 program mappe og en X86(32 Bit)
På mit Vista x64 system er det kun ca 5% af min
gamle xp-pro software der ikke kan kører og
det er de programmer der skal have direkte adgang til kerner,jeg enda
win me programmer kørende,
Nero og andet brænder software skal opdateres blandt andet.

Kommentar
Fra : gozimza

Dato : 12-04-07 19:12

Hej Manse9933

Er der nogen fordel ved at skifte til 64 bit så?
Som du fra før nok ved så er jeg ikke nogen haj til det her computer men jeg kan få den (XP64) BILLIGT hvis jeg vil have den, men hvis der ikke rigtigt er nogen forskel sååå.....
Altså skal jeg installerer den eller ikke?

Hilsen Mikkel...

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-04-07 20:58

Jeg bruger ikke mit 64 Bit system i øjeblikket fordi at
der ikke er nogen fordel frem for 32Bit,det kan først rigtigt betale sig når flere programmer/spil/driver
o.s.v er programmeret i 64Bit så vil det være det perfekte system,når man kan udnytte sin 64Bit 2/4 o.s.v kernede Bit Cpu,jeg vil ikke bruge Mit vista ultimate x64
som mit hovedet/standart system før om et års tid,jeg holder mig indtil videre til mit Xp-Pro x86 (32 Bit)system,meeen jeg glæder mig til der kommer en masse 64Bit programmer/spil i fremtiden så kommer der fart på,
når alle ens driverere er 64Bit så bliver Cpu'n glad
for den ekstra mad

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-04-07 21:01

Jeg leger lidt med mit vista en gang imellem på en anden pc der kører xp/vista ,dual boot.