/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
Leddegigt
Fra : Rytterknaegten
Vist : 2088 gange
499 point
Dato : 11-04-07 20:39

Hej derude,
.
Er der nogen der har tips til at lindre leddegigt, uduver "den lille varme ven". Piller/Urter etc etc.
Mvh
Rytterknægten

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-04-07 20:46

Prøv kostvejledning.
Hvad jeg har hørt kan det være meget effektivt.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-04-07 20:52

Se bl.a. Familie Journal nr. 15 den 7 april

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 11-04-07 20:53

Det er vist ikke nemt at råde om. jeg har ingen personlige erfaringer. Jeg ved at mange har glæde af binyrebarkhormon, i de slemme perioder, men du er selvfølgelig under behandling af nogle af landets bedste medicinere. hvis deet er mere alternativ behandling du søger, så er karsten vagn hansens hjemmeside måske sagen+

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 11-04-07 21:22
Kommentar
Fra : valde.

Dato : 11-04-07 21:26
Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 11-04-07 21:37

ingefær tabletter

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 11-04-07 22:28

Glukosamin og guldakupunktur.
mvh
qfha

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 12-04-07 08:56
Kommentar
Fra : hightowernr1

Dato : 12-04-07 11:36

Nu findes der rigtig mange former for leddegigt, jeg har selv det der hedder bechterew, hvor mine led bliver stive med tiden... jeg får ordineret medicin af læge fra sygehuset. Hvis jeg var dig ville jeg først finde ud af hvilken leddegigt du har, inden man prøver alverdens alternative midler. Der er noget der virker godt på nogle sygdomme, og andet er bare penge ud af vinduet... hvis du har en diagnose, så søg hjælp i den forening( hvis der findes en) eller som valde siger: gigtforeningen...
Personligt er jeg træt af alle folks smarte helbredelses kunstner...nogle kan det måske hjælpe....men hvis de hjalp, var det jo også nemmere for lægerne... Jeg vil lige sige, at jeg har brugt rigtig mange penge må alverdens mirakelkure og behandlinger... men efter 4½ år fandt lægerne min sygdom og jeg er medicneret, og tilbage på arbejdsmarkedet igen..og rigtig glad for det.... klø´på ved lægerne, det dem der skal hjælpe dig... pøj pøj...

Kommentar
Fra : Curtis66

Dato : 12-04-07 12:02

Hej Rytter...hør din læge/behandler om Enbrel...svinedyrt men effektivt...min elskede datter danser igen efter en meget agressiv omgang ledegigt..kun 22 år & kunne ikke knappe sine bukser,,,nu er hun smertefri men men imunforsvaret er lig nul----nu er hun smertefri men ligger på Herlev & brækker sig efter en buffét....pest eller kolera???..alt godt & håbherfra Vangede

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 12-04-07 12:04

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 15-04-07 05:20

Gå til din læge, hvis han eller hunikke kan hjælpe. Må du bede om en henvisning til specialist, samt til fysiotererapi.
Rigtig mange gigtptt. har stor glæde af varmtvandsbassin som træningsform.
God bedring

Kommentar
Fra : join

Dato : 15-04-07 07:32

Hej Rytterknægten

--er du der endnu??--
du må lige forklare,, det dér med leddegigt,,, har du fået stillet en egentlig diagnose ??
Hvilken type leddegigt er det der er tale om ?? Der findes jo mange forskellige slags af dem!!
Den du har, fx. hvad hedder den på latin?

Man skal nemlig lige være opmærksom på, at det ikke er altid, at læger i danmark er lige omhyggelige og drager omsorg for deres patienter!! Nogle gange har patienter i danmark - endog MEGET svært - med at få stillet en endelig diagnose. Læger kan godt finde på at slynge et ord ,fx. gigt, i hovedet på en patient og så kan patienten bare få lov til at gå hjem igen, og så var det det. Har du været henvist til speciallæge ??

http://patientforeningen-danmark.dk/
Her kan du læse lidt om problemer med det danske sundhedsvæsen. Og. at vi som patienter i danmark desværre selv skal være meget oppe på dupperne for at sikre at få ordentlig behandling.

go bedring
hilsen
join

Kommentar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 15-04-07 10:08

Hej Join.
Det min Samleverske der er ramt af Leddegigt, så det undersøger jeg lige. Hun var henvist til Specialist i Holbæk: Tom Klausen, der desværre for hende flyttede til Helsingør.
Vistnok oprettede Klausen privat praksis, ved Du eller andre om man kan få en henvisning til ham??
Jeg ved ikke HVOR meget hendes praktiserende læge ved om sygdommen.
Mvh
Rytterknægten

Kommentar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 15-04-07 10:13

Hej igen.
Det eneste min samleverske ved er at det er betændelsestilstand i leddene, og at ordet begyndre med RHE, men det gør vel de alle??
Mvh
Rytterknægten

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-04-07 12:20

Speciallæge Tom Klausen
Rønnebær Allé 50A
3000 Helsingør
Tlf:

han kan kontaktes her den hr klausen og man bestemmer selv hvilken speciallæge man vil bruge i det tilfælde her

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-04-07 12:21

RHE = rheumatisme=gigt - men ikke diagnoseret specielt

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 15-04-07 19:27

Ret besværligt at have "sin" specialist i Helsingør, hvis I bor i Holbæks opland.
Jeg kender ikke de pågældende specialister, men her er dem der findes i
http://www.vestamt.dk/sundinfo/Speciallaeger/Reumatologi.html
Spørg lægen hvilken der dur. Og se at få en ny henvisning snarest, der er sikkert måneders ventetid.
I har brug for noget afklaring. Og nogle forklaringer

KH Mette

Accepteret svar
Fra : join

Modtaget 499 point
Dato : 18-04-07 10:16

Hej

Jeg kan se du ikke har lukket dit spørgsmål endnu. Så jeg gætter på, at det er fordi du endnu ikke har fået svar på tiltale ?? Jeg ved heller ikke om jeg kan hjælpe; og det er slet ikke meningen, at du skal svare på alle mine spm., men at du gør dig nogle overvejelser! Her er lidt mere omkring den "bage-opskrift" jeg synes er god. Tag den hvis du kan bruge den; tag det du kan bruge; byg selv videre, og lad stafetten gå videre:

Har du kigget lidt på hjemmesiden..
http://patientforeningen-danmark.dk/
Det er en temmeligt grim hjemmeside, og man synes måske umiddelbart, at det ser lidt mystisk ud, men det skyldes, at smarte hjemmesider er meget dyre og Patientforeningen-Danmark(PD)er en non-profit-organisation; altså,, det er KUN medlems-kontingent-finansieret og ALLE arbejder gratis (og mange har job ved siden af!!).

Jeg ved ikke om du kender foreningen? Men fra medierne (nyhederne og alt det dér) har du sikkert bemærket PD's nu forhenværende formand: Karsten Skawbo-Jensen. Mange af de andre patientforeninger er jo finansieret af industrien!!

Hvorfor jeg kører så meget rundt i det dér med lige netop den forening er fordi jeg synes at det er et af de bedste projecter i Dk. af sin art, og den er opstået p.g.a. nødvendighed. Jeg synes, at man skal være medlem !

For når sandheden skal frem, så kan det i danmark være temmeligt bøvlet at være patient. Vi har et middelmådigt sundhedssystem. Der er faktisk meget man skal sætte sig grundigt ind i. Og det er hér Patientforeningen-Danmark kommer ind i billedet - På et eller andet tidspunkt bliver vi jo alle til PATIENTER.

Nå, men bortset fra det, så tyder det jo på at du/I har gang i noget med henvisning til specillæge, og det er jo godt!

Men noget andet tyder for mig på at I må en tur tilbage til egen læge og forhandle lidt mere: Egen læge må kunne være behjælpelig med ...
-et eller andet lindrende..
-en henvisning til speciallæge, der er tættere på hvor I bor.. eller har kortere ventetid eller, eller, eller

>Gør jer lidt overvejelser og skriv spørgsmål ned på papir, som I tager med ind til lægen...
>Tag din ven med ind til lægen - to hoveder husker/spørger bedre end et.
>Bed om at få lidt journal-papirer med hjem (kopi af journal)
>Sæt jer lidt ind i tingene på baggrund af journalerne (spørg lægen igen, igen)
>Søg på nettet: google: "navn på min sygdom"; google: etc.etc.
>Sæt jer lidt ind i love og regler..

Tilbage til egen læge, igen, igen, igen hvis der er flere spørgsmål...
Skift læge hvis kemien ikke svinger...
Ja, det er hårdt arbejde, men desværre ofte nødvendigt, hvis du vil have et godt resultat!

god arbejdslyst
god bedring
join

...Her er en samling links, som jeg synes er gode...

http://patientforeningen-danmark.dk/

nyheder:
http://www.dagensmedicin.dk/

netdoktor
http://premium.netdoktor.com/dk/portal/ate/accept.jsp

http://www.sundhed.dk/wps/portal/_s.155/4503?_ARTIKEL_ID_=2093031121115119

LOVGIVNING:
Hvad siger oven?
http://www.sundhed.dk/wps/portal/_s.155/4503/_s.155/1874

indenrigsministeriet
http://www.im.dk/im/

http://www.who.int/countries/dnk/en/

sundhedsloven:
http://www.retsinfo.dk/_LINK_0/0&ACCN/A20050054630

Ændring af sundhedsloven
http://www.laegemiddelstyrelsen.dk/1024/visLSArtikel.asp?artikelID=10239

Aktindsigt
http://borger.dk/forside/sundhed-og-sygdom/patientrettigheder-og-klager/aktindsigt
http://www.minerettigheder.dk/aktindsigt.asp

Frit sygehusvalg og behandlingsgaranti :
http://borger.dk/forside/sundhed-og-sygdom/patientrettigheder-og-klager/frit-sygehusvalg-og-ventetider

Information og samtykke
Som patient i sundhedsvæsenet har du krav på at få fuld besked om din sygdom.
http://borger.dk/forside/sundhed-og-sygdom/patientrettigheder-og-klager/information-og-samtykke

Emne: Gigtforeningen
http://www.laegehelse.dk/artikel/emne.asp?id=55

http://www.sundhedsguiden.dk/default.aspx

De kan kontakte patientvejledningen på følgende telefonnumre:
Region Nordjylland Patientvejledningen 96 35 10 10
Region Midtjylland Patientvejledningen 87 28 48 70
Region Syddanmark Patientvejledningen 76 63 14 90
Region Sjælland Patientvejledningen 70 15 50 01
Region Hovedstaden Patientvejledningen 35 45 41 19

--------------------------------------------------------------------------------
Kilde:
http://patientforeningen-danmark.dk/diagnosticering.htm
NYT OM FRIT VALG TIL PRIVAT DIAGNOSTIK
-------------------------------------------------------------------------------
Citat...
Sundhedsminister Lars Løkke Rasmussen (V) skriver i et svar til Folketingets Sundhedsudvalg, at ...
PATIENTER MED UAFKLAREDE DIAGNOSER HAR RET TIL AT BLIVE HENVIST TIL PRIVAT SYGEHUS ELLER EN PRIVATKLINIK FOR AT FÅ STILLET EN DIAGNOSE OG BLIVE BEHANDLET, HVIS DET OFFENTLIGE IKKE KAN LEVERE YDELSEN INDEN FOR 2 MÅNEDER.

Det udvidede frie sygehusvalg omfatter med andre ord nu også diagnostik. Tidligere blev det udvidede frie sygehusvalg tolket mere snævert, idet det kun omfattede behandling.

Der er dog de sædvanlige begrænsninger - også for retten til valg af diagnostik - i det frie sygehusvalg:
--De private klinikker skal have en aftale med Amtsrådsforeningen, før man som patient kan opsøge dem for gratis at få stillet en diagnose efter de 2 måneders ventetid
--Retten til det udvidede frie sygehusvalg gælder kun for patienter, der henvises via sygehusvæsenet (patienter kan ikke blive henvist direkte fra egen læge eller speciallæge for at få foretaget diagnostiske undersøgelser på privathospitaler).
--Den nye og mere åbne tolkning af det udvidede frie sygehusvalg kan især få positiv betydning for mennesker, som har brug for f.eks. røntgenundersøgelser og MR-scanninger, så man endelig kan finde ud af, hvad de fejler.
Karsten Skawbo-Jensen
Patientforeningen Danmark
Citat slut
---------------------------------------------

Kommentar
Fra : Astmafri

Dato : 18-04-07 18:01

Hej Rytterknægten.

Ledegigt er en inflamatorisk tilstand i ledene. Har du hørt om en behandlingsform der hedder CITE (Controlled Ironically Transferd Effekt)..?
Sikkert ikke, men denne behandlingsform går ind og styrker imunforsvaret og blodgennemstrømningen - dette bevirker at den inflamatoriske tilstand nedbrydes forholdsvis hurtigt, og man kan forvente en bedring efter bare 3-5 behandlinger. Kort fortalt bliver denne teknik kaldet "luft akkupunktur", da baggrunden for teknikken udspringer i akkupunktur. Man behandles ca 45-60 min pr. behandling med Ioner, hvis ioner ikke siger dig så meget så kan du læse mere om teknikken og baggrunden på http://www.wetlingclinic.dk

Godkendelse af svar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 25-04-07 09:05

Tak for svaret join.
Atter er det svært ikke at kunne fordele points. Jeg har valgt at lukke spørgsmålet, da jeg ikke tror der kommer flere indlæg i denne omgang.
Tak til alle der bidrog med svar.
Mvh Rytterknægten