/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Tillykke Brixtofte
Fra : emab
Vist : 784 gange
50 point
Dato : 11-04-07 20:10

Man må sige, at brixtofte er blevet dømt nu, jeg kunne godt tænke mig at høre reaktionerne på dommen, retfærdig eller er han bare uheldig
Jeg mener, at selvfølgelig må man ikke snyde og bedrage, og selvfølgelig må man ikke æde og drikke på andre folks regning (selvom man jo godt nok har hørt om flere end ham, der har gjort det) Men alligevel er manden jo festlig, dansk politik er ikke det samme uden ham, og man må sige, han har figtherånd.
hvad siger i ???

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-04-07 20:28

20 år i spjældet er den rigtige dom for den fyr.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 11-04-07 20:43

Vil vi allesammen have sat vores skat i vejret, fordi sådan nogle fedtegrever bruger løs af borgernes skattepenge?

Hanne

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-04-07 20:54

Manden er for dum og ensporet til at kunne se han har gjort noget forkert.

Manse9933

Kommentar
Fra : hyggemor

Dato : 11-04-07 21:03

hmm, sidder her og tænker på, hvor mange mange mill. den mand har brugt til rene fornøjelser - på sig selv

Tænk hvis det var mig - ville jeg så slippe med 2 år ???

Min vrede er på et ganske højt niveau, men det hjælper jo ikke. Manden er kendt og tag endelig ikke fejl. Han er også dømt herefter. Hvilken dommer tør bruge sin mandskraft... En almindelig skatteborger ville være den mest korrekte dommer i dette tilfælde. Det er jo skatteborgeren, der straffes og ikke Farum's latterlige smølf, der bruger af andres penge - uden at blinke. Han har overhovedet ikke sans for sund fornuft eller respekt for de mange penge han forvalter på andres bekostning.

Han burde starte med at komme på antabus og herefter få et grundigt og fagkyndigt kursus i ansvarsfølelse - måske han så kan indrømme at han har lavet noget l....

Jeg forstår ganske enkelt ikke, hvordan han kan slippe med så lidt. Men der er så meget jeg ikke forstår

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 11-04-07 21:06

Citat
manden jo festlig
...Ja bestemt, bare spørg de Farumborgere som betaler af på festmiddagen.

i bund og grund er manden jo psykopat, da han ikke kan se at ulovligheder er ulovlige når det er ham der begår dem, da han har handlet i udfra gode hensigter som en uvirkelighedsfantast der frelser verden og resten af Danmark..

Ziggy99

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 11-04-07 21:08

Jeg synes (og syntes allerede den gang han, hvor han var borgmester, feks. lovede pensionister gratis charterrejser) at han virkede som om, at han mere eller mindre bevidst havde valgt at leve i en anden verden, og at han i øvrigt var fløjtende ligeglad med alle andre end ham selv.

Jeg er ikke sikker på andet end at han i virkeligheden skulle have haft en endda længere behandlingsdom.

Når jeg tænker på ham, så tænker jeg på ord som manipulerende, beherskerisk, selvcentreret, superegoistisk, assosial, sociopatisk, psykopatisk osv... Under alle omstændigheder er det ikke kun rødvin han har misbrugt, men også de omkring ham, (som nogle mener også skulle straffes... Det svarer lidt til, at man også mener, at et incestoffer bærer et ansvar)

Jeg tænker lidt de samme ting, når man nævner Søren Ventegodt, Klaus Riskær Pedersen og Pia Kjærsgård (hende, dog bortset fra at de andre er meget intelligente)

Jeg må indrømme, at jeg ikke kender de retslige regler, så jeg ved ikke, om han i virkeligheden kan få mere ved at gå i landsretten, men jeg tror ikke på, at han får mindre.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-04-07 21:37

http://ekstrabladet.dk/nyheder/lederen/article288600.ece

Div. Kanduer skulle måske lige anskue sagen i sin helhed, i stedet for at bøvse og ævle om alle de mio. PB har "spenderet på sig selv". Han har begået nogle handlinger, som nu er bedømt ulovlige, og det får han straffen for. Men det skal jo ikke glemmes, hvad han gjorde for Farum som de stadig har utrolig glæde af, og man skal heller ikke glemme alle de vatnisser og instanser som for længst burde have stoppet ham.

Citat
EN 57-ÅRIG økonom og politiker blev i går idømt fire års fængsel. Han anker dommen til landsretten, men frifindelse er udelukket, fordi to år af straffen allerede er stadfæstet af samme landsret.

HERMED styrter de sidste brokker sammen i den ruin, hans karriere allerede var reduceret til.

Sikken et spild af talent! Peter Brixtofte var utvivlsomt en af de bedst begavede, mest idérige, kreative og viljefaste politikere, Danmark har set i de seneste årtier. Det er ellers ikke et fag, der drager de skarpeste hoveder.

DER VAR stærke grunde til, at Farum i hans borgmestertid blev adressen, som endeløse rækker af udenlandske deputationer blev sendt til, når Danmark ville prale med en mønsterkommune.

Det var dér, alle børn blev forsynet med en kommunal computer. Det var dér, rigets flotteste idrætsanlæg blev opført. Det var dér, pensionister blev sendt på rejser i den kolde årstid i stedet for på hospitalet. Det var dér, 52 etniske grupper levede fredeligt sammen. Det var dér, arbejdsløsheden var næsten nul.

MEN FARUM varogså kommunen, hvori borgmesteren optog gigantiske lån uden at spørge byrådet - og hvor han år efter år holdt sine berygtede rødvinsorgier med flasker til mange tusinde kroner stykket og tog på dyre rejser, som ikke angik kommunen.

Derfor er han dømt for mandatsvig og embedsmisbrug. Han udnyttede sin magt langt ud over lovens grænser. Ikke til egen vinding. Højst fik han nogle gratis branderter ud af sit pengemisbrug. Men sigtet var hele tiden at gøre godt for Farums borgere.

Det må man bare ikke uden at spørge sine politiske kolleger til råds. Fænomenet hedder demokrati.

DENNE - lovlige - fremgangsmåde havde Peter ikke tålmodighed til at vente på. Venstre havde jo absolut flertal i byrådet, og bykongen havde personligt trukket de fleste af stemmerne. Han anså størstedelen af byrødderne for at være hundehoveder. Med rette. Tiden efter hans afgang afslørede deres evneløshed. Men loven omfatter altså både højt og lavt begavede.

OVEN I frihedsstraffen er Peter Brixtofte dømt til at betale 7,7 mio. kr. i erstatning og sagsomkostninger. Det er en teoretisk straf, for manden er besiddelsesløs - og nu er han så at sige dømt til at blive ved med at være det.

Men en betydelig fængselsstraf slipper han ikke for. Højst kan hans anke udsætte afsoningstidspunktet.

DET ER ærgerligt, at et så talentfuldt menneske løb så meget af sporet. Det er hans eget ansvar, javel. Men hans omgivelser svigtede også. De nærmeste - embedsmændene med direktør Leif Frimand Jensen i spidsen samt partifællerne - turde ikke protestere. Amtets tilsynsråd med den impotente Christian Trønning for bordenden magtede heller ikke sin opgave.

Indenrigsministeriet og Venstres ledelse snorksov. Måske lod de ham forløbe sig, fordi Brixtofte havde haft den frækhed at konkurrere med Anders Fogh om næstformandsposten i Venstre.

SAGEN har ingen fortilfælde. Læren af den er, at selv de skarpeste ledere har behov for omgivelser, der er modige nok til at skride ind, når magtfuldkommenheden kommer ud af kontrol. Det gælder ikke mindst i politik og offentlig administration, fordi det går ud over skatteydernes penge.

Sådan et personligt mod fandtes ikke i Peter Brixtoftes cirkler. Derfor skal han nu i fængsel, og hans mangeårige vælgere betaler regningen.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-04-07 21:41

justuniverse

Dit indlæg er ikke engang en kommentar værdig

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 11-04-07 21:41

Ups, undskyld. Ja, jeg har da taget helt fejl, når Ekstrabladet kan "dokumentere" noget andet.

Undskyld.

Kommentar
Fra : emab

Dato : 11-04-07 21:42

Jeg kan se i alle er enige, jeg synes også han skal i fængsel, og jo det er forkasteligt alt det han har gjort, men et eller andet sted synes jeg det en gang imellem er rart med nogle af de mennesker der er fuldstændig bedøvende ligeglade med hvad andre siger og mener, det er bare ærgeligt at disse mennesker aldrig bruger deres evner til arbejde i det anstændige og rigtiges tjeneste. Men sådan er livet jo, det er nok også grunden til at han sikkert stadig er rig når han har betalt gildet her, og vi andre aldrig bliver rige.

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 11-04-07 21:43

Klumme> Værdig eller ej, så kom du med én alligevel. Og vi forstår nu alle, hvad du mener.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-04-07 21:45

Nå så okay da.... du får en bemærkning alligevel.

Din undskyldning er taget til efterretning, men tænk lige inden du plaprer løs, med alle de fremmedord og diagnoser, som du helt åbentlyst ikke har megen forstand på, samt din manglende evne til at finde fællestræk med henblik på personsammenligning.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-04-07 21:46

Baj Baj...... For lavt til loftet

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-04-07 21:46

Hvem fanden er interesseret i klumme klumps mening,han er sku lige så ensporet som Brixtofte,jeg får sku røde knupper hvergang klovnen dukker op

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 11-04-07 22:00

klumme>Det er muligt, at du har ret, men der var én, der spurgte om min mening. Og som jeg husker det, var det ikke dig.... (Men jeg kom til at nævne Pia Kjærsgård, og tænkte faktisk samtidigt på dig. - du er simpelthen for nem )
I øvrigt er jeg ret sikker på, at du (ud over, at du er indehaver af både Ekstrabladet og en ordbog) ikke ved noget som helst om, hvad jeg har forstand på og evne til.

Citat
...men tænk lige inden du plaprer løs, med alle de fremmedord og diagnoser, som du helt åbentlyst ikke har megen forstand på, samt din manglende evne til at finde fællestræk med henblik på personsammenligning.

For det første, så skulle du høre, hvordan det lyder, når jeg "plaprer", for det andet har vi indtil nu kun dit ord for, at jeg ikke har meget forstand på de ord, jeg bruger.
For det tredie har jeg ikke stillet nogle diagnoser overhovedet. Jeg har blot åbent fortalt, hvad jeg tænker på. Jeg ville da ikke kunne stille nogensomhelst diagnose på baggrund af de relativt få erfaringer, jeg har med omtalte personer.
"Fællestræk og personlig sammenligning" er jeg selv ret sikker på, men tak for din mening

Kommentar
Fra : hyggemor

Dato : 11-04-07 22:03

Hej Klumme

Du siger en masse ting - og læst mellem linierne har du jo sympati for manden. Hatten af for dette. Vi har hver vores meninger og vi to bliver aldrig enige.

Du skriver bl.a. at han er dømt for at betale sagens omkostninger som løber sig i 7,7 mill. - tror du virkeligt på at det bliver betalt af ham personligt?

Den mand kan så mange krumspring og er velbefaren i toppen. Der er sikkert nogle han lige får kringlet og så smides regningen igen videre til skatteborgerne.

Citat
Sådan et personligt mod fandtes ikke i Peter Brixtoftes cirkler. Derfor skal han nu i fængsel, og hans mangeårige vælgere betaler regningen.

Med disse ord undskylder du jo manden. Hvem er det lige der har stået i toppen og hvem er det lige der har spist og drukket i store mængder. Han har udøvet sit magtmisbrug til det yderste. Mon ikke han har udvist så stor arrogance overfor sine egne "cirkler" at de ikke har turde at gå imod ham af frygt for fyrring/repressalier.

Kommentar
Fra : emab

Dato : 11-04-07 22:04

OVEN I frihedsstraffen er Peter Brixtofte dømt til at betale 7,7 mio. kr. i erstatning og sagsomkostninger. Det er en teoretisk straf, for manden er besiddelsesløs - og nu er han så at sige dømt til at blive ved med at være det.
Det med at være besiddelsesløs skal de nu længere ud på landet med, eller måske er alt skrevet over i konens navn, han har i hvert fald tjent godt på at sælge huse i Tyrkiet, men de er selvfølgelig også bedre til at kringle systemet.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-04-07 22:17

Hej Hyggemor.

Du fortjener et ord med på vejen. Jeg gider ikke disse mansetyper og deres babyknopper.

Ja Hyggemor....... jeg har det man kan kalde en differentieret sympati for PB. Jeg har altid sympati for mennesker, der tør udvise mod, viljestyrke, kreativitet mv. Men min grænse går selvfølgelig, som de fleste andres der, hvor personen overskrider loven. Det gjorde PB, og det er han fuld fortjent blevet dømt for.

Men jeg glemmer samtidig ikke, mens Jantelovens heksekeddel koger Brixtoftejuice, at de skide flasker rødvin, rejser mv. økonomisk intet betyder i forhold til hvad han reelt skabte i Farum. Men det var ulovligt, og så klapper fælden...... fortjent.

Go sommer.

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 11-04-07 22:29

Klumme>Mod er godt. Men dumdristighed og egenrådighed er jo ikke andet end dumt. (og du må endeligt sige til, hvis Gyldendals ikke slår til)
Det er da rigtigt, at Farum nu har en hel del at byde på udadtil, men som jeg har forstået det (bla. på baggrund af et interviews med nogle nuværende Farum-borgere), så er borgerne ikke ret meget mere end begejstrede for situationen. Dem, jeg hørte udtale sig mente, at Peter Brixtoftes udskejelser nu kostede dem omkring 2.500 om måneden. Og at de havde været nødt til at tage afdragsfrie lån for at kunne blive boende.
Hvor fedt er det, at betale 2.500 mere om måneden for ting, man ikke har brug for, men som igennem et helt bestemt filter ellers ser flot ud?

Kommentar
Fra : hyggemor

Dato : 11-04-07 22:54

Det kan godt være at vi alle har vores synspunkter/meninger om denne mand - og det skal der være plads til.

Men hvorfor kan vi ikke tale pænt til hinanden af den grund. Forestil jer nu, at vi alle sidder ved et bord. Der er ingen af os der er interesseret i at der skal mundhugges. Tag en kop kaffe/the og synk - inden du taler.

emab har bedt om vores meninger. Kom med dem og tal pænt.

Er du vild efter at kommentere andres meninger, så gør det i et pænt sprog. Nu er jeg f.eks. ikke enig med Klumme, men jeg respekterer da Klummes mening og besvarer/kommenterer da også pænt tilbage - gør jeg ikke?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-04-07 23:05

Jo....

Men har du misforstået mit første indlæg?? Det citerede er ikke noget jeg har forfattet. Jeg udtrykker blot sympati for at nogen - her ekstrabladet - kan se mere end den skide rødvin. Og Ekstrabladet har jo som bekendt de samme 28 bogstaver at råde over, som alle vi andre, så fordi det er Ekstrabladets ledermening, behøver deres synspunkt jo ikke pr. definition være forkert.

Accepteret svar
Fra : hyggemor

Modtaget 50 point
Dato : 11-04-07 23:19

Hej Klumme

Jeps, må faktisk indrømme, at jeg var ganske overbevidst om, at det var dine helt egne ord. Havde lige overset dit link øverst (sorry about that).

Nå, men kan du eller andre så fortælle mig, hvorfor i alverden Manse9933 skal tale så grimt. Det er her min kæde falder af...

Vi har alle vores ekspertiser og hjælper hvor vi kan, men her i smalltalk er ordet stortset frit. Dog syntes jeg at mange kandu'er efterhånden har mistet sin pli' i det danske sprog.

Mon jeg er blevet for gammel

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-04-07 23:25

Ja du er blevet en gammel skrubbe LOOOL

Jeg ved ikke hvorfor denne Manse ter sig som han gør....... måske underskud af et eller andet LOOL (celler) men jeg er bedøvende ligeglad.

Hav det godt..... og godnat

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 11-04-07 23:40

Jeg forstår godt manse. Jeg undlod at nævne mine egne røde knopper...

I min verden gør manse bare opmærksom på, at vi er trætte af, at klumme netop gør det samme. Sviner til, ignorerer og sviner til. Det er det, han kan, men er en debatør-wannabe samtidit med. Og det er jo en formildende omstændighed. Han vil bare heller ikke lære.

Kommentar
Fra : Firstoftwo

Dato : 12-04-07 01:38

Jeg siger kun et ord = GYLDENKÅL

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-04-07 03:37

Brixtofte er/var præcis så dygtig en venstremand, som en vis Klaus Riskær Pedersen

Tre ting har de to herre til fælles:

Løgnagtighed, bedrag og fængselsdomme

..og begge mener de sig misforstået og uretfærdigt behandlet af landets domstole

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Curtis66

Dato : 12-04-07 04:24

Tak for kaffe!
I gør det godtnok sjovere at sidde i nattevagt på en psykiatrisk afdeling!!

allervenligst Curtis

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-04-07 06:17

Fjerner fluebenet.
Gider ikke ofre tid på den herre,
det er han ikke værd.

Godkendelse af svar
Fra : emab

Dato : 12-04-07 06:48

Tak for svaret hyggemor. vi lukker denne tråd og giver pointene for at holde en god tone igennem meningsudvekslingerne
emab