/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Pris - udskiftning af bremser
Fra : Trotskij
Vist : 5805 gange
105 point
Dato : 11-04-07 15:26

Hej

Jeg har en hyndai accent 1.3 fra 1997. Dens bremser er efterhånden slidt ned til sokkeholderne og nu skal de skiftes. Mekanikeren nævnte (hvis jeg husker rigtigt...har ikke et klap forstand på biler) at der både for og bag skal skiftes:

skiver, tromler, kalibre, bremsebelægning.

Derudover får vi i samme omgang nye støddæmpere på...

Mit spørgsmål er så, om nogen med ordentligt kendskab til det, har en ide om hvad det må koste. Bare så jeg kan fornemme om jeg bliver taget i r.... når jeg kommer ned og bliver præsenteret for regningen (og ja ja ja, jeg ved godt jeg skulle have lavet en skriftlig aftale og så'en...men det gjorde jeg så ikke )

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-04-07 16:03

Lidt underligt at alt skal skiftes: skiver, tromler, kalibre
Mon ikke nogle kalibre er ok, ellers fåes renoverede, ligeledes kan tromler afdrejes.
Men mon ikke du kommer af med 6000kr
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 11-04-07 17:29

Jeg har lige fået lavet bremser/ skiver og klodser hele vejen rundt på en Elantra fra 98 alene bremsedelene koster 2650,00 + moms og sfl. arbejdsløn.

Kommentar
Fra : Trotskij

Dato : 11-04-07 19:12

Det skal lige siges, at vi for læææænge siden af en anden mekaniker fik at vide at bremserne var ved at være slemme, og den bremser virkelig dårligt, så jeg tror egentlig nok på at hele skidtet skal skiftes (igen - uden at have en disse forstand på det).

Kommentar
Fra : hejhejdikal

Dato : 11-04-07 21:37

hvis br skiverne i for også skal skiftes skal du også have nye forhjulslejer de går i stykker når man tager skiverne af så ca 10 000 kr

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 12-04-07 14:08

Du kan downloade et reservedels katalog her:
http://www.hoyer-autodele.dk/download_katalog.html

Så kan du se hvad uorginale reservedele koster.
En mekaniker skal bruge 2 timer for at udføre arbejdet.
En uautoriseret mekaniker skal have 300,- + moms pr. time ( I jylland)

Så en samlet pris vil være:

Skiver 489,-
klodser front: 198,-
Tromle bag 598,-
klodser bag 198,-
arbejdsløn 750,-

Total 2233,-

Så kommer der lidt miljø og diverse over i priser.

Måske skal der også skiftes bremsevæske ??

Er fjedersættet til håndbremsen OK ???? (Tager nogle timer at skifte alle fjedre 1-2 timer)

Så du skal betale ved en u.aut med u org dele 2300 - 2600,- kr

Skal det være aut og org dele er det en anden snak. sikkert 4-5000,-

Kommentar
Fra : per_jacobsen

Dato : 13-04-07 00:19

Jeg har mine tvivl om, at alle de dele er defekte, selvom intet jo er umuligt, men hvis caliprene arbejder, og gummimanchetterne ikke er defekte, skulle der ikke være grund til at skifte dem., og støddæmperne kan du jo selv afprøve ved at trykke bilens hjørner ned et efter et, og slippe dem. Hvis bilen kun bevæger sig en enkelt gang, er der ikke grund til at skifte dem, men hvis bilen gynger op og ned nogle gange skal støddæmperne skiftes, og dette sker parvis, altså begge støddæmpere for eller bag.

Kommentar
Fra : Trotskij

Dato : 13-04-07 15:40

Nå her er den så...regningen...Sig hvad I mener :D

Bremser adskilt, forreste bremseskiver afrenset for rust, nye calibre (herfra bliver udskriftskvaliteten lidt dårlig, men jeg prøver at tyde resten af regningen), bremseklodser monteret, to bageste bremsetromler, bremsebakker og 2 hjulc (resten af ordet kan ik læses) skiftet, håndbremseforbindelser løsnet og justeret, 2 bageste støddæmpere s (skiftet tror jeg der står), H/basg stabilisatorbolt skiftet, bremsert udluftet...
2* caliber1472,-
1*bremseklodser 312,-
1*mont.sæt 81,-
2* bagtromler 1510,-
1*bremsebakker 349,-
2*hjulcylinder 320,-
1* fjedersæt 75,-
2* bagstøddæmper 1794,-
1*bremsevæske 60,-
1*rensevæske 40,-
div. materialer 40,-
1*stabilisatorbolt 105,-
miljø 40 ,-
arbejdsløn 7 timer á 350kr = 2450,-

Brutto 8648,-
TOTAL (inkl. moms) 10810,-

Mange penge...men hvad syn's I ??

Kommentar
Fra : per_jacobsen

Dato : 13-04-07 16:03

Jeg formoder, at du har fået de udskiftede dele retur, for at du kan se, om de er defekte, for det r normal kotume, vel at mærke fra et ordentlig værksted.

Kommentar
Fra : Trotskij

Dato : 13-04-07 17:12

Bad ikke om dem...lidt dumt...men altså bremserne (inkl håndbremse) var MEGET dårlige og der var ingen tvivl om at støddæmper i venstre side bagpå var røget. Den sagde den der meget ubehagelige "klonk"-lyd hver gang der var et lille bump på vejen.

Det skal lige siges at mekanikeren sagde, at støddæmperen godt nok var gået, men at det jo ikke var et must at få den lavet, så det var os selv der sagde at det ville vi gerne have gjort alligevel.

Desuden sagde han, at han havde undladt at skifte...æææh ,måske bremseskiver (kan det passe?) foran. Det var ikke helt nødvendigt om man risikerer åbenbart at splitte noget andet af (kuglelejer eller what ever...kæft hvor har jeg ikke forstand på biler ) som så også ville risikere at skulle skiftes...

Så alt i alt virker han såmænd ærlig nok, men jeg har bare ikke en fornemmelse af hvad det BØR koste...

Accepteret svar
Fra : per_jacobsen

Modtaget 105 point
Dato : 13-04-07 17:20

Hvis tingene er udskiftet, er prisen rimelig og arbejdslønnen i den lavere ende af skalaen

Kommentar
Fra : Kennethholmer

Dato : 19-04-07 06:33

Jeg synes også prisen er rimelig. Mekanikeren skal jo også tjene lidt på reservedele. 7 timer lyder heller ikke urimeligt.. Så hvis bilen kører godt igen, kan du betale regningen med et smil..

Godkendelse af svar
Fra : Trotskij

Dato : 19-04-07 07:36

Tak for svaret per_jacobsen. Regningen er betalt med et og bilen kører ok igen (dog er det stadig en spand at køre i ifht vores sprinye Peugeot 307 sw, hdi ).