/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Sandfang
Fra : pims
Vist : 531 gange
200 point
Dato : 11-04-07 11:14

Jeg skal til at etablere en faskine og skal i den forbindelse bruge et sandfang.
Dem jeg har set på, koster en bondegård. Mit spørgsmål lyder: Kan man selv "bikse" noget sammen, eller skal man have pengepungen frem?
Mvh. Tim

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 11-04-07 12:27

Ja sand er jo tungere end vand. Den skal bare være så stor at der bliver ro nok i vandet så sandet ikke bliver ført med strømmenm husk tømning. Den kan da laves af betongrær.

Kommentar
Fra : pims

Dato : 11-04-07 14:03

Hej Valde, den må jeg lige ha' bøjet i neon. Hvor stor er stor nok? Taget er 120 m2. På de sandfang jeg har set, er der også vandlås.

Mvh. Tim

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 11-04-07 16:09

Jeg må tilstå, det er 11 år siden jeg blev pensioneret fra teknisk forvaltning. Der er kommet mange nye bstemmelser siden. Jeg må råde dig til at spørge på teknisk forvaltning før du begynder. De skal sikkert godkende den inden den tages i brug

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 11-04-07 16:47

Det burde findes her, men jeg kan ikke komme ind på siden i øjeblikket:VRetningslinier for indretning og drift af sandfang og benzin- og ...
Retningslinier for indretning og drift af sandfang og benzin- og olieudskillere 4 1. Definitioner og tilladelser Etablering, ændring eller flytning af et olieudskilleranlæg kræver tilladelse fra ...

www.herning.dk/internet/Publikat.nsf/9C6A8A2C90DABB7A412567F200516169

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 11-04-07 23:19

Hej Pims.
Prøv at kikke på disse sider, jeg tror i grunden det er dem <valde> hentyder til.
Der er både en tegning og en masse forklaringer omkring det emne du søger.
Der skulle ikke være noget i vejen for selv at lave et sandfang f.eks ved hjælp af et stort kloakrør.

http://www.herning.dk/internet/Publikat.nsf/9C6A8A2C90DABB7A412567F200516169/48B01C0F2603CD31C12572050050DD16/$FILE/Retningslinier%20om%20olieudskillere.pdf

Håber det kan hjælpe dig
mvh
Bennymanden