/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Bærbar
Fra : falc
Vist : 554 gange
500 point
Dato : 11-04-07 09:43

Jeg har spilt rødvin i min bærbare så den ikke virker.Kan man selv reparer den?Falc

Kommentar
Fra : alka

Dato : 11-04-07 09:49

Ja, det kan man godt, hvis man ved hvordan, men det at du spørger om man selv kan, tvivler jeg op om du sel kan. Kontakter og kredsløb får en belægning, som måske kan fjernes, afrenses, men det er tidskrævende. Det er mest sansynligt, at der skal skiftes "stumper" i maskinen, og så er det et spørgsmål, om det kan betale sig.

Kommentar
Fra : serpyc

Dato : 11-04-07 10:09

Det er muligt på flere forskellige laptops at udskifte tastaturet.
Hvis du er heldig, så er det det eneste du skal skifte.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 11-04-07 10:47

Nej, det kan du ikke. Men du har vel en indbo forsikring?

Kommentar
Fra : falc

Dato : 12-04-07 09:29

Jeg håbede på at få en mirakelløsning f.eks.sprøjte med en vandtåge af destilleret vand og tørre.Har nogen prøvet det? Falc.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 12-04-07 11:02

Desværre er der jo lidt syre i rødvin, og det kan komponenter ikke lide.
Måske var det en idé at fortælle hvilken comp. du har så der måske findes reserve tastatur til overkommelig pris.

Accepteret svar
Fra : thulin

Modtaget 500 point
Dato : 12-04-07 13:57

Glem det......

De forskellige kontakter og connectorer begynder at irre efter ganske få minutter., så det hedder et ny bundkort.

Det samme som hvis der kommer ganske små mængder vand i på/i en mobil telefon.

Men hvis du alligevel har afskrevet din bærbare, akn du jo blot skille den af og se hvor slemt det står til.

Hvis man tydeligt kan se hvor lodninger/samlinger/connectorer er begyndt at irre, kan du forsøge at rense det med noget print rens og en vat pind.
En lup er guld værd til den slags arbejde.

Er det en sprit ny IBM til 25.000,- kan det jo være værd at sende til rep. hvis du ikke selv har mod på det.
Er det en 3 år gammel Acer til 4000,- så prøv eller smid den ud.
Gem ram og haddisk.

Godkendelse af svar
Fra : falc

Dato : 13-04-07 09:09

Tak for svaret thulin.