/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Kat i træ
Fra : jlbendtsen
Vist : 4814 gange
100 point
Dato : 11-04-07 09:07

Så har min kære kat gjort det igen...sidder højt oppe i et træ og kan ikke komme ned..hun har efter andres udsagn siddet der et par dage og jeg fik det først at vide i går aftes..kan jeg gå ud fra at hun selv kommer ned eller skal jeg få hjælp fra (hvem hjælper i sådan en situation) sidst hun sad fast ringede vi til Falck som sagde at hun bare skulle skydes så dem ringer jeg ikke lige til igen..
nogen ideer???

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 11-04-07 09:46
Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 110 point
Dato : 11-04-07 10:06

Den skal nok komme ned igen - på et tidspunkt bliver den så sulten og tørstig, at den ikke tør andet end at prøve at kravle ned igen.

Selvfølgelig kan du ringe til Falck, Brandvæsenet eller lignende - men det bliver en kostbar affære for dig hvis de skal hjælpe dig!

Kommentar
Fra : disken

Dato : 11-04-07 10:37

Citat
ringede vi til Falck som sagde at hun bare skulle skydes

Den tror jeg ikke på.

Men de vil sikkert have sig godt betalt, for at hente den ned.

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 11-04-07 11:31

hvis falck siger sådan noget, så burde det være dem der skulle skydes....og slet ikke være berettiget til at have en dyreambulanceforretning som de har...
miss.j

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 11-04-07 11:40

Ta det roligt selv om det godt kan være svært.
Den kommer garanteret ned af sig selv igen som berpox skriver.

Kommentar
Fra : fk2001

Dato : 11-04-07 12:59

To dage er godt nok længe at "hænge" i et træ.

Prøv at lokke det lokale brændvæsen, som består af en del frivillig arbejdskraft, med friskbagt kage og kaffe. Det ville gå i de fleste lande så hvorfor ikke Danmark?

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 11-04-07 13:02

Da jeg var dreng - længe siden- da gik folks hunde løse, og elledningerne hang i høje pæle, der flygtede kattene op i. Hvorfor de aldrig rørte ved elledningerne ved jeg ingeting om, det gjorde de bare ikke. Når ejeren kaldte på katten mjavede den ynkeligt. Dramaet endte hver gang på samme måde. Vi blev sultne og gik hjem for at spise. Når vi kom igen var katten nede og løbet hjem. ingen så hvordan. Men når der ikke var nogen til stede fandt den selv løsningen.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 11-04-07 15:03

Det gør falck, bevis her : http://www.brand.kk.dk/neobuilder.php?id=200201241414900000000018412&date=20030315&PHPSESSID=913b56fe3105fbff78d91a557e29d0f1

Jeg ville prøve falck igen, hvis du får samme svar så ring til Dyrenes beskyttelse, som har et samarbejde med falck og få dem til at ringe eller tage affære på anden måde

Godkendelse af svar
Fra : jlbendtsen

Dato : 11-04-07 15:08

lige været nede og kigge og hun sidder ikke i træet længere så håber bare på at hun kommer hjem igen.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 11-04-07 15:33

Der er sikkert andre træér der skal afprøves...

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 11-04-07 15:49

Godt nok.
Måske du skulle lede efter den, den kan måske være kommet til skade, hvis der var langt ned og katte har det med at gemme sig når de er syge eller tilskadekomne, det ville jeg gøre, fotrsynet med godbidder

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 11-04-07 20:46

Hun er kommet hjem igen

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 11-04-07 22:15

Godt - tillykke

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 12-04-07 07:08

Super

Så må vi håbe at kræet har lært lidt af det

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 12-04-07 11:01

Hurra!
Håber hun har det godt.
Generelt om katte i træer : Nu kommer det jo an på hvor højt oppe den er og hvor mange grene der er at klatre ned på. Men hvis det er højt og den beder om hjælp må der jo være grund til det. den kan jo ikke lige klatre baglæns ned igen hvis den først er kommet op på en gren, og når den ligefrem sidder der i lang tid og ingen efter lang tid ser hvordan den kommer ned kunne det jo tænkes at den er blevet udmattet og er styrtet ned. Katte der fx falder ud af vinduer fra 2 sal og derover klare det sjældent godt med hoftebrud og brækkede kæber, brækkede ben til følge. Og det er ved jeg fra mit eget nabolag inden for forholdsvis kort tid. Derfor vil jeg da mene at falck eller nogen i nabolaget med særligt lange stiger må hjælpe og det er også godt hvis nogen samtidig under rednings forsøget holder et tæppe under hvis den der går op efter den mister taget.