/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Søgefunktion virker ikke
Fra : Fijala
Vist : 928 gange
200 point
Dato : 10-04-07 19:43

XP Pro SP2

Når jeg vil bruge søgefunktionen kommer der en fejl og jeg kan ikke komme videre.

Det er godt nok også længe siden jeg har brugt Søgefunktionen. Jeg ved jo hvor jeg gemmer mine ting

har lige kørt chkdsk og ingen ændring.

Hvad nu

Vil også lige prøve systemgendannelse.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-04-07 19:47

Hvilken fejl ??????

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-04-07 19:58

Citat
explorer har fundet en fejl og bliver nød til at lukke bla bla bla

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-04-07 20:00

systemgendannelse virkede ikke.
Men da jeg ikke rigtig ved hvornår det sidst har virket ved jeg ikke rigtig hvor langt jeg skal tilbage. Jeg er ked at at køre for langt tilbage, for så er der en hel del at rette op på med programmer o.lign

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 10-04-07 21:17

Hvis du har TDC lige som jeg har, kan det være at din hastighed er sat ned.....................for de har sat min hastihed højere, både op og ned 1024/128 >>>2048/256
Men omkring skiftetidspunktet var der lidt vrøvl.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-04-07 21:41

e.c>explorer

Start> søg

Jeg har en masse reg filer som jeg selv har lavet
men kan ikke finde den som måske kan hjælpe dig
og jeg kan ikke lige huske nøgle strengen men finder jeg den så skal jeg nok råbe højt.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-04-07 03:02

Da jeg havde lignende problemer, foreslog stl_s mig at køre denne lille fil: http://www.fbeej.ctrlaltdel.dk/Programmer/iereg.zip den retter nogle registreringer i Internet Explorer, aner ikke om det også kan løse dit problem, jeg bruger version 6

Accepteret svar
Fra : lawitt

Modtaget 200 point
Dato : 11-04-07 09:26

Hej, har du prøvet at køre SFC /SCANNOW ?

Du får måske brug for din XP cd undervejs hvis den finder fejl.

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-04-07 16:40

lawitt

det er forsøgt uden held .-(

o.v.n

afprøver lige dit link fra sti_s

Manse9933

afventer

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-04-07 16:43

e.c hvad skulle det have med søgefunktionen at gøre. Jeg spørger fordi jeg ikke lige forstår sammenhængen

o.v.n.

det virkede ikke, måske efter en genstart. Det prøver jeg lige

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-04-07 16:50

Dette havde jeg stående, men har ikke prøvet det.

Citat
Iexplore.exe har fundet en fejl og afsluttes. Vi beklager ulejligheden

Dette tip har egentlig ikke så meget med sikkerhed at gøre, men da vi igen og igen har spørgsmålet i vort Forum, om hvorfor og hvad der kan gøres når Explorer lukker en bestemt side ned, ja så må det være på tide at fortælle, hvad du kan gøre.

Hvis det sker på en bestemt internetside hver gang, ja så ligger årsagen i et fejlbehæftet modul i Internet Explorer. I 8 ud af 10 tilfælde hedder djævlen QUICKfind, som er en BHO der ikke er leveret Microsoft.

Programmet gør, at du hurtigere kan finde links, genveje og lignende på din computer, men det er et unødvendigt program, især når det er årsag til ovennævnte fejl. Programmet kan være installeret på din computer i forbindelse med installation af andre programmer.

Sådan deaktiverer du QUICKfind:

1. Åbn Internet Explorer og gå ind på en hjemmeside. Det er helt ligegyldigt hvilken.

2. Klik på "Funktioner" (lige over værktøjslinjen) og vælg "Administrer tilføjelsesprogrammer"

3. Du ser nu en liste over aktiverede tilføjelsesprogrammer. Sørg for at der ud for Vis står "Tilføjelsesprogrammer, der er indlæst i Internet Explorer i øjeblikket"

4. Marker programmet QUICKfind i listen, så det bliver blåt og vælg så "Deaktiver"

5. Tryk OK. Du får så en besked der siger "Du har valgt at deaktivere dette tilføjelsesprogram. Du skal muligvis genstarte Internet Explorer før ændringerne kan træde i kraft." Du siger OK og genstarter computeren

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-04-07 16:55

jeg troede også det galt>Start> søg,der er nogle forskællige reg/script filer inde på kellys corner
der omhandler emnet,men disse har jeg ikke testet,men
vil du teste dem så kan jeg prøve og finde dem?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-04-07 17:09

ok manse lad mig bare prøve.

e.c

det er kun - Søg - der der driller. Alt andet er ok.

o.v.n

genstart hjalp heller ikke

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-04-07 17:22

vi snakker om søge funktionen i explorer ikke?
Start>SØG,hva hva hva

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-04-07 19:09

Det er mig der tramper rundt i spørgsmålet.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-04-07 21:57

Det er søgefunktionen i XP der driller.

Altså - Start - Søg osv. Da kommer den med den standardskærm med fejl, og at du kan indberette den

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-04-07 22:10

lawitt

jeg er lige igang med en sfc /scannow igen, måske det hjælper anden omgang. Den vil nemlig have begge mine Xp cder på skift lige nu imodsætning til første omgang.
At jeg har 2 skiver med XP er fordi jeg har lavet en ce med XP Pro med indbygget SP2 så er det jo let lige at starte på en frisk

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-04-07 22:16

linje>166. Restore/Place Search on the Start Menu
Har ikke selv testet det,klik på txt.

linje>70. Search is Missing from the Start Menu
ovenstående laver vist kun en genvej i systenmet.

http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm

Du kan taste>trl+F og
sætte dette ind>

Search
eller linje nummret.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-04-07 22:19

Ctrl+F

Der er altså noget galt med kandu's txt formatering,der mangler konstant bogstaver når man læser hvad man har skrevet tideligere ,selv og txt er tjekket før send

Godkendelse af svar
Fra : Fijala

Dato : 11-04-07 22:38

Tak for svaret lawitt.

Minsanten om ikke det virkede her i anden omgang. Mystisk hvad der gik galt den første gang.
Efter en genstart virkede det hele. Du skal ha' pointene

Tak til alle i andre "nørder" for hjælpen.

Manse9933 jeg nåede jo så ikke at afprøve dit sidste indlæg, men den bliver gemt til senere brug.

Nu er det sengetid for en træt gammel mand. Godnat og sov godt til alle

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-04-07 22:41

Snork godt,jeg skal samme vej,NU.

God nat.

Manse9933