/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
Negle flækker
Fra : bauchmann
Vist : 3746 gange
300 point
Dato : 10-04-07 15:05

Heg
De sidste måneder knækker mine negle så det ser ud som om jeg bider dem. Det ser ikke godt ud, så jeg håber der er nogle kloge hoveder der kan give et godt råd. Er det noget jeg mangler?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-04-07 15:27

Du er nok for hård ved dem......

Kan skyldes mineralmangel, men det ved din læge meget mere om...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-04-07 15:29

Det kunne lyde som kalk/mineralmangel.

Min datter har ikke de mangler, men alligevel flosser hendes negle.

Hun har i Matas købt noget gennemsigtigt "Neglehærder" der bliver lakeret på, det hjælper hende utroligt godt, måske det også er en ide for dig. Neglehærderen er ikke en der ses som neglelak.

Men først var det måske en ide at du lige ringede til lægen??

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 10-04-07 15:31

også B vitaminer og ALDRIG vaske op uden handsker elelr lign.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 10-04-07 15:40

Får du proteiner nok? Negle består mest af proteinstof, tag tilskud af b-vitaminer, B-combi. Smør med en creme/salve eller olie der gør dem blødere:

Accepteret svar
Fra : LA5

Modtaget 310 point
Dato : 10-04-07 15:40

Her er noget om negle:

http://www.vitaviva.com/da/Health/Health_Info_Details.317.aspx?print=1

Det er altid godt at tage en god multivitaminpille hver dag. Med flækkede negle ville jeg tillige tage silicium og ekstra b-vit og kalk. Og selvfølgelig masser af frugt og grønt!

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 10-04-07 16:04

Flækker de på tværs? - klip dem noget oftere...
Flækker de på langs? - Ta' en snak med lægen, muligvis psoreasis, sorry!

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 10-04-07 16:22

Hej

De springer som glas og da det er helt inde ve kødet ser det ikke pænt ud. Det er på tværs.

Torben

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-04-07 16:30

Afsted til lægen

Det er ikke her du skal experimentere med gode råd

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 10-04-07 21:28

Jeg har arbejdet med negle i mange år, og é ting er sikkert: Kalk er ligemeget. Der er kun ca. 0,07% kalk i negle...

Og hvis det er medicinsk, så skal du bruge en henvisning til en dermatolog.

Men der kan være mange årsager til at negle de flækker: Stærke negle er ikke lig med hårde negle. Hårde/tørre negle "springer" - det lyder lidt som beskrevet. Så skal der negleolie til. Og den skal have den rette molekylestruktur for at virke, og de bedste olier er fra EZ Flow og Creative Nails (det er smagssag med hensyn til konsistens og lugt).

Neglene hænger sammen med den kost du får og de oplevelser, som du kommer ud for. Og gro-tiden taget i betragtning, så må du tænke ca. ½ år tilbage og tænke over, om der skete noget "dramatisk" i dit liv eller en markant ændring i kost og/eller medicin-indtag.

Psoriasis giver prikker i neglene, men det skriver du ikke noget om.

I en mere voksen alder kommer der riller i groretningen -det er fordi huden under neglene rynker, ligesom resten af kroppen! De er måske u-smukke, men uskadelige!

Hvis du har flere detaljer, kan jeg nok komme med flere bud...

Godkendelse af svar
Fra : bauchmann

Dato : 12-04-07 09:49

Tak for svaret LA5. Min læge anbefalede Silica der indeholder Silicium. Du får pointene