/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Vertikalsærer!
Fra : Vatos
Vist : 1077 gange
100 point
Dato : 10-04-07 10:53

Jeg vil gerne forkæle min græsplæne med en vertikalskærer.

Jeg har kigget lidt på denne model, men ved ikke rigtige om en el-maskine er kraftig nok???

http://www.ginge.com/Pressemedd/pressevis.asp?s=da&ID=67
(set til 699,-)

Mit alternativ er at leje en bezindrevet som koster 300-400 kr pr dag.

Hvad mener I?

Kommentar
Fra : Vatos

Dato : 10-04-07 10:54

haha, lækkert med en stavefejl i overskriften!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 10-04-07 11:05

Kvaliteten må siges at være ok, da det er en Ginge.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-04-07 12:27

Jeg vil mene, at den maskine der er beregnet til en lille veltrimmet frimærke-rækkehus-græsplæne.

Det er ikke noget der kan klare større plænearealer, det er maskinen slet ikke kraftig, robust og slidstærk nok til.

Du kan sammenligne den med en lille elektrisk græskanttrimmer i forhold til en rigtig buskrydder.

Lej hellere en ordentlig maskine i et par timer.

mvh dova

Kommentar
Fra : alka

Dato : 10-04-07 12:38

Jeg havde en Husqvarna vertikalskærer, til ca. 700 kvm græsplæne. Jeg kan ikke huske hvor kraftig motoren var, men jeg tror det var omkring 1.200 W. Jeg mener den havde omkring 22 knive. og den var god! Den kostede omkring 2.500 kr.
Inden jag købte den, lejede jeg en benzindreven et par gange. Den havde ikke knive, men havde nogle ca. 4 mm fladjern, som var monteret på tre aksler, som så slyngede disse fladjern ned i græsplænen, som så ganske forfærdelig ud første gang, den så nærmest herrens ud. Ulempen ved den var, at den var så grov, at den lavde "buler" pga. alt det den to med op.

Jeg har i dag en af de så "hidsige" benzinmotorer, der kan monteres forskellige værktøjer på, bl.a. en vertikalskærer, som består af nærmest nogle stjerneformede knive, som gå rimelig ned og skærer i rodnættet. Efterfølgende monterer jeg rivehjulene, som med de mange små fjedre, river dødt græs og frem for alt mosset med op. På min nyværende plæne på ca. 350 kvm, giver det mig 12-15 hårdpressede sorte plastsække, som er opsamlet via græsslåmaskinen, og til sidst revet sammen. Det virker godt, men er godt nok et stort arbejde.

Hvordan Gingen til 700 kr. virker, må de som har prøvet den svaret på!

Go' fornøjlese!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 10-04-07 14:19

Nå ja - men der er jo nok ingen af os der har prøvet den Ginge.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 10-04-07 14:21

Du kan være helt sikker på at du bliver træt af den, den er ikke kraftig nok.
Første gang du møder en sten i græsplænen bliver plasticskjoldet ødelagt, og tro mig der er rigtig mange sten i en græsplæne.