/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Indsæt felt efter x karakterer
Fra : Tobster
Vist : 502 gange
300 point
Dato : 10-04-07 09:02

Kan man lave en formel i én linie der gør følgende:

Efter 7 karakterer skal celle E2 indsættes og efter karakter 15 (fra start af) skal celle E3 indsættes.

Der skal således skabes tomme mellemrum mellem karakter 7 og 15 - dog minus den tekst fra E2 der er sat ind. Ligesom der også skal være tomme felter hen til karakter 7. Dog kan dette jo let løses med " "&E2

Tekstlængden kan variere... Ellers kunne jeg jo bare have indsat xx tomme mellemrum efter teksten i E2 var sat ind....

Det hele skal copy + paste's ind i et andet program, derfor er de tomme karakterer nødvendige.

Accepteret svar
Fra : sion

Modtaget 300 point
Dato : 10-04-07 10:22

Jeg tror denne formel vil kunne klare det:

=GENTAG(" ";7)&E2&GENTAG(" ";15-7-LÆNGDE(E2))&E3

Simon

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 10-04-07 10:32

Lyder godt - jeg vil lige lege med det med det samme....

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 10-04-07 10:39

PERFEKT Einstein (Simon)

Det virker bare optimalt!

Tusind tak!

Jeg forøger lige med nogle flere points ;)

Godkendelse af svar
Fra : Tobster

Dato : 10-04-07 10:43

Tak for svaret sion.

Kommentar
Fra : sion

Dato : 10-04-07 10:48

Perfekt!

Jeg takker for pointene.

Simon