/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
router problem..!!?
Fra : Tr4nE
Vist : 674 gange
20 point
Dato : 10-04-07 02:06

Hej jeg forsøger på at opsætte min router, når jeg åbner min browser og har skrevet min router´s ip beder den en om at logge på, når jeg så prøver på at logge på så skriver den: 401 Unauthorized
Authorization required

Nogen som kan hjælpe..?

Routeren er en linksys WRT54G

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-04-07 02:47

Har du adgangs kode på den ? Du skulle kunne logge på med brugernavn og lade adgang kode feltet stå tomt, mon ikke brugernavnet er Admin

Kommentar
Fra : Tr4nE

Dato : 10-04-07 03:09

nej det tror jeg i hvertfald ikke... jeg har ikke selv på noget tidspunkt oprette et password.. der står i den guide jeg har downloadet at man skal lade brugernavnet være blankt og at password er admin. men det virker heller ikke + jeg også lige har prøvet at gører det omvendt..!?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-04-07 03:41

Det er brugernavn som er admin, password skal du ikke skrive i, bare tryk Enter

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 10-04-07 07:39

Skriv admin både som bruger og password.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 10-04-07 07:45

Og så bør du skifte password http://www.kandu.dk/Tip15608.aspx

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-04-07 16:59

hvis der er en adgangskode kan du reesette routeren ved at pille strømmen fra i et stykke tid, så starter den helt fra bunden af og du skal blot lave opsætningen igen

Kommentar
Fra : Tr4nE

Dato : 12-05-07 11:25

hmm jamen den gider stadig væk ikke at åbne opsætningerne på min router...

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 20 point
Dato : 12-05-07 13:01

Hold reset knappen inde i 30 sekunder. Prøv så BÅDE med admin som password, og admin som både bruger og password. Så SKAL det virke. Ellers er der noget galt med routeren.

http://www.tech-faq.com/forgot-linksys-router-password.shtml

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-05-07 14:56

hvis du stadig ikke kan komme i kontakt efter en resetnig er det routeren der er problemet, så ned med den igen

Kommentar
Fra : Tr4nE

Dato : 12-05-07 15:01

okay jeg tjekker lige om det hjælper hvis ikke, så er der vel ikke andet for end at tilbage sende den..

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-05-07 15:01

brugernavnet skal stå tomt og adgangskoden er - admin - med små bogstaver iht manualen

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-05-07 15:02
Kommentar
Fra : Tr4nE

Dato : 12-05-07 15:03

ja ved det godt, men den vil sku ikke lade mig komme ind på den... syntes det er lidt weird-..

Kommentar
Fra : Tr4nE

Dato : 12-05-07 15:03

men tak for det med supporten

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 12-05-07 15:09

Bare for liiige at prøve det, så prøv at klikke OK i sikkerhedsboxen, helt uden at indtaste noget i den.

Kommentar
Fra : Tr4nE

Dato : 12-05-07 15:10

er blevet prøvet af..

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 12-05-07 15:12

Tjaeh, så er der nok ikke så meget at gøre

Kommentar
Fra : Tr4nE

Dato : 12-05-07 15:13

nææ men prøver lige igen for en sikkerheds skyld.,.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-05-07 15:14

tja det er helt sikket en ny router

Kommentar
Fra : Tr4nE

Dato : 12-05-07 15:23

hmm okay weird nu kunne jeg godt komme ind på opsætningerne... Den må åbenbart ha en god dag.. hehe

Godkendelse af svar
Fra : Tr4nE

Dato : 12-05-07 15:25

Tak for svaret stl_s.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 12-05-07 15:30

Godt det lykkedes .

Btw, check lige her ang password http://www.kandu.dk/Tip15608.aspx