/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Dværgsugemaller
Fra : Papaalfa
Vist : 632 gange
50 point
Dato : 09-04-07 22:57

Hej!

Jeg vil glæde mig over, såfremt der i dette forum er brugere, som ville bidrage med deres oplysninger/erfaringer om dværgsugemaller (Otocinclus Affinis).

Jeg tænker f.eks. på, hvordan akvariet bør indrettes for bedste muligt at tilfredsstille de behov, som dværgsugemaller har. Er den en stimefisk? Kræver den et tættere beplantet akvarium med f.eks. huler? Lysniveau? Er vandkvaliteten af særlig betydning for den? Er den sart?

Jeg synes, at jeg oplever forskellige svar, hvis jeg f.eks. spørg dyrehandleren, som virker rimelig kompetent, omkring dværgsugemaller kontra de sparsomme oplysninger, som jeg har kunnet finde på Internettet omkring dværgsugemaller. Derfor fremsætter jeg denne forespørgsel for at trække på de erfaringer, som brugere i dette forum måtte have opnået.

Såfremt der forefindes en bog på tysk specielt omhandlende dværgsugemaller, er jeg meget interesseret i titlen. Jeg har tidligere haft gode erfaringer med bogbestillinger i Tyskland, hvor der i modsætning til Danmark forefindes et rigt udbud af bøger om akvariehold og -fisk.

Afslutningsvis vil jeg gerne videregive et tip om, at der findes rigtig gode og billige bøger på tysk omkring akvariehold og -fisk i alle afskygninger. F.eks. via www.DeutschesFachbuch.de, www.buch24.de eller www.amazon.de.

Med venlig hilsen

Frank

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-04-07 12:36
Kommentar
Fra : Papaalfa

Dato : 10-04-07 23:40

Hej!

Ja - det er en flot hjemmeside, som du har lavet, men jeg kan desværre ikke bruge svaret til ret meget, idet jeg i første omgang går efter personlige erfaringer og ikke så meget, hvad der er skrevet om dværgsugemallen generelt.

Jeg har støvet standardoplysninger op på Internettet, men det er altså ikke de oplysninger, som jeg primært er interesseret i. Jeg er fortsat interesseret i oplysninger fra brugere, der har gjort sig [I]personlige erfaringer med dværgsugemaller. Subsidiært vil jeg også kunne bruge et link til en bog eller bøger på det tyske marked, idet jeg hidtil kun har haft gode erfaringer med de bøger, som jeg har købt i Tyskland.

Med venlig hilsen
Frank