/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
skivebremse på en cpi popcorn
Fra : neccc
Vist : 455 gange
100 point
Dato : 09-04-07 22:25

hej alle sammen

Jeg ville høre jeg roder lidt med scootere, og nu har jeg haft nogle stykker af thansens cpier popcorn og hussar.. men jeg har et problem som jeg ikke har haft på andre scootere og det er når man bakker med dem, så låser skive bremsen foran, når man kører fremad kører den ok, er der nogle der kender forklaringen på det?

Tak

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 10-04-07 10:42

Tag din bremsecaliber af og tag klodserne ud og rens det hele grundigt med vang og sæbe.
Du må ikke bruge opløsningsmidler, da dette ødelægger gummiringene inde i caliberen.
Sørg for at bagsiderne af klodserne er glatte og pæne, og tilfør så en lille klat kobberfedt.
Så skulle du gerne undgå at klodserne sidder løse og derved undgå at de låser sig fast når du bakker.
Prøv evt. også at udlufte caliberen.
Den lille bolt som sidder på caliberen, den løsner du og ser efter om der kommer luft ud.
Du kan spænde den igen hvis/når der ikke kommer mere luft ud.