/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Menuer virker ikke i IE6
Fra : Anakin
Vist : 353 gange
100 point
Dato : 16-01-03 09:19

Siden jeg har installeret W2000 Pro har jeg ikke kunne få diverse menuer,
hjemmesider samt flash til at virke, jeg har ikke installeret anderledes end
alle andre gange, og der HAR virket før. Det eneste jeg kan komme i tanke om
der er anderledes er harddisken, at det er en UDMA, men hvad indflydelse har
det på IE ?!?

www.westwood.com er det menuen i toppen der ikke kommer frem før jeg
genindlæser den frame.
www.dht.dk er det menuen der ikke virker, den vises lige 1½-2 sekunder,
så forsvinder den, samme på Harry Potters Off. hjemmeside, The-Ring o.m.a. sider med animationer.

Jeg har opdateret med:
IE: SP1, IE6 og High encryption
Windows: SP1 (SP2 laver lort)

Shockwave og flash er opdatereret med sidste nye..!

Nogen der kan hjælpe mig..?

Hilsen Frank

P.S. Jeg har opdaget at UDMA kablet ikke er monteret, disken kører fint på
det gamle kabel, men igen, hvad har det med IE at gøre ???

Kommentar
Fra : Master_of_KeFir

Dato : 16-01-03 09:52

Check kontrolpanel -> internet indstilling -> faneblad advanceret -> tillad java virtualmachine

Mvh ke'Fir, m.a.

Kommentar
Fra : Anakin

Dato : 16-01-03 10:19

Microsoft VM, der er kryds i alle 3, og det virker stadig ikke..?

Jeg bruger Tiny Personal Firewall, Panda Antivirus, Smasher (popup killer) hvis det har noget at sige ?? Selvom jeg har prøvet at slå dem fra uden held

/Frank

Kommentar
Fra : Master_of_KeFir

Dato : 16-01-03 10:24

på denne site kan du teste om dim macromedier funger 100% - http://www.macromedia.com/shockwave/welcome/

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 16-01-03 10:25

Har du prøvet med SP3 det kunne jo nemt være at problemerne du oplevede i SP2 var iorden i denne
Hjælper sikkert ikke på dit problem, bare lige en tanke

Ang. problemet, så prøv at gå ind på http://www.leader.ru/secure/who.html du får så en masse oplysninger, prøv at sammenligne disse med mine:
JavaScript : enabled
Cookies : enabled
Java : enabled

Installed components:

Address Book : Version 6.0.2800.1106
Internet Connection Wizard : Version 5.0.2918.1900
Internet Explorer Browsing Enhancements : Version 6.0.2800.1106
Offline Browsing Pack : Version 6.0.2800.1106
DirectAnimation : Version 6.0.3.531
Vector Graphics Rendering (VML) : Version 6.0.2462.1
Macromedia Flash : Version 6.0.65.0
Windows Media Player : Version 9.0.0.2980
Microsoft Virtual Machine : Version 5.0.3809.0
Visual Basic Scripting Support : Version 5.6.0.7426
Web Folders : Version 10.0.0.1

Kommentar
Fra : Master_of_KeFir

Dato : 16-01-03 10:41

Mht pegning på menu kan det også skyldes fysisk problem hvis vel at mærke når du skriver det kun virker i 1-2 sekunder, at undermenuen kommer frem igen hvergang du kører musepilen henover den.(at de kan vises hver gang men bare ikke vil blive der)

så er mit bud, at du finder problemet i musen Et eller andet får den til at sende signal at musen er flyttet sig.

check følsomheds indstilling på musens egenskaber

Er det en tådløs ? - check forbindelsen / opladning
Er det med kugle ? -Check for snavs på kuglen og styre rullerne.
Er den med ledning og gammel - prøv med anden mus ( det kan være at der er slidtage brud i selve ledningen)

Kommentar
Fra : Anakin

Dato : 16-01-03 13:06

Macromedia:
shockwave kører fint
flash loader ikke (heller ikke efter gentagne genindlæsninger)
authorware web kører fint

optisk mus, middel følsomhed, ikke trådløs

JavaScript : enabled
Cookies : enabled
Java : enabled
Installed components
Address Book : Version 6.0.2800.1106
Internet Connection Wizard : Version 5.0.2918.1900
Internet Explorer Browsing Enhancements : Version 5.0.2920.0
Offline Browsing Pack : Version 6.0.2800.1106
DirectAnimation : Version 6.0.3.531
Vector Graphics Rendering (VML) : Version 6.0.2800.1106
Macromedia Flash : Version 6.0.65.0
Windows Media Player : Version 6.4.9.1109
Microsoft Virtual Machine : Version 5.0.3310.0
Visual Basic Scripting Support : Version 5.6.0.7426
Web Folders : Version 1.0.1.7

Fejlen er _ikke_ rettet..?

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 16-01-03 13:25

Har du overvejet SP3 ???

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 16-01-03 14:43

Nu du nævner UDMA så kan der jo være tale om du (måske) mangler drivere til dit mobo, for hvad kører du? bør være UDMA 5 og ikke UDMA 2 måske skal HD på en anden controller.

Accepteret svar
Fra : Master_of_KeFir

Modtaget 100 point
Dato : 16-01-03 16:32
Kommentar
Fra : Anakin

Dato : 16-01-03 21:42

SP3 installeret, Flash tester, afspiller og forsvinder så, menu på dht.dk og westwood.com virker stadig ikke (westwood virker fint, men skal stadig genindlæse top frame, den kommer ikke i første indlæsning af siden)

UDMA: jeg har ikke monteret kablet til UDMA, og hvordan ser jeg om den kører UDMA2 eller 5 ?!?

KAN det virkelig være harddisken der laver bøvl ??

Kommentar
Fra : Anakin

Dato : 16-01-03 21:59

Undeligt, når jeg tester og installere shockwave, så ser jeg den animation der vises, og kan fedte rundt med den så længe det passer mig, men ved flash der forsvinder den lige som de 3 knapper i bunden af den kommer frem (create, see, try) og så sker der ikke mere. Som der står på siden så er installationen succesfuld når det skrives, men hvorfor kan jeg så ikke se det ??

Kommentar
Fra : Anakin

Dato : 16-01-03 23:25

Begge diske skriver UDMA 5, cable and status - OK
jeg fatter minus, for den lille er IKKE en ultra dma, men en alm. ata 100 5400

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 17-01-03 09:03

Prøv at køre sfc /scannow i en kommandoprompt
Du kan læse mere om det her http://www.kandu.dk/dk/tip/2817

Kommentar
Fra : Anakin

Dato : 20-01-03 15:11

Fejlen er rettet.

Rettelse, lille disk _er_ en UDMA, kablerne er monteret, format C: gennemført, mediaplayer, flash, shockwave virker igen.
SP3 lavede også lort i det, så det må blive ved SP1. Jeg kunne godt tænke mig at dele de point der er givet mellem Master_of_Kefir og Uffe29, men hvordan gør vi dette ??

Tak for hjælpen..

Godkendelse af svar
Fra : Anakin

Dato : 20-01-03 15:21

Tak for svaret Master_of_KeFir.

Du vandt point fordi du kom tættest på det problem jeg havde, selvom løsningen var den hårde tur igennem format c: så havde du fat i noget der lå tæt på fejlen.

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 20-01-03 15:30

M.o.k. har masser af point http://www.kandu.dk/dk/premie.asp så bare giv mig dem.
Arj, giv dem til den du mener kom tætest på, eller slå med en terning, eller lav ælle bælle mig fortælle

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 20-01-03 15:31

LOL, det har du gjort, og detvar så lidt skulle det være en anden gang