/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
mangelrettelser
Fra : sybil3
Vist : 435 gange
200 point
Dato : 09-04-07 20:21

Hej

Vi har været i gang med at bygge nyt hus.

Undervejs er vi raget uklar med vores entreprenør omkring nogle ting. Bla. er der nogler mangler, som han nægter at rette, fordi han siger at det ikke er fejl. Vi har tilbageholdt penge i afslutningsraten for disse fejl, og ønsker at udbedre dem for hans regning. Kan vi umiddelbart gøre det, når den frist for afhjælpning vi har givet ham er overskredet, eller er vi tvunget til at bestille syn og skøn på arbejdet?

Umiddelbart går jeg ud fra at det er ham, der skal bestille syn og skøn, for ligesom at bevise at der ikke er noget problem med det leverede og dermed også bevise at han har ret til at få de penge vi har tilbageholdt. Og jeg går også ud fra at han har forspildt sin chance, hvis han ikke har bestilt syn og skøn indenfor den frist til afhjælpning vi har givet ham. Men er det rigtigt? Kan jeg, når fristen er overskredet, med god samvittighed gå ud og finde en anden håndværker til at løse problemet for mig?

Venlig hilsen

Michael

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 09-04-07 20:34

Det skal juridisk være afklaret før du køber en ny håndværker. Syn og skøn vil nok være løsningen.

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 09-04-07 21:00

Hej

Det er dig der har kaseret arbejdet, så er det dig der skal bestille syn og skøn.

Lader du arbejdet rette af anden entreprenør, taber du din ret, og risikerer at skulle betale 2 gange både den nye , og senere den gamle entreprenør.

MVH Kissan