/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
10 point til molokyle
Fra : Fijala
Vist : 644 gange
10 point
Dato : 09-04-07 19:40

Hvor var det synd for dig at du ikke fik point her i http://www.kandu.dk/spg102886.aspx
Se så nu har vi delt og jeg har endda fordoblet.
Så ikke mere pjat med dig

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-04-07 20:13

Jeg kan passe på pointene, indtil molokylen dukker op vil lige tilføje at når jeg højre klikker og vælger kopier, fra adesselinjen så bliver den downloadet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-04-07 20:14

I retter selv stave fejl ikke

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 09-04-07 20:18

O.V.N. - du må lære at styre den FireFox................evt. bare starte med en enkelt fane.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-04-07 20:28

kommer grusom tilbage senere i aften

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 10 point
Dato : 10-04-07 22:18

Orv... HELE 10 gangbare og 100% fuldgode Supår-Påængår ...lige til at samle op?

Dén mulighed vil jeg bestemt ik' la' gå fra mig

..og dak til o.v.n forår pas på dæm så æng'

Jeg lod vente lidt på mig for Netscape, Firefox og Opera driller mig og min hjemmesidekonstruktion

...eller også er det IE7 ??? (...selvom det ser ud til at 'spille' bedre dér!)

</ HTTP://WWW.CSSBOXING.COM/ >

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-04-07 11:29

Der er hul i boxen (den store midt på) oppe til venstre på forsiden.
IE 6.0

Og så har dine knapper svært ved at holde teksten ved tryk, men den kommer da igen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-04-07 15:15

e.c -> IE 6 er en skodbrowser og understøttes ikke ..af mig ..det er !

Mine sider overholder standarden, som anbefalet af W3 mht. XHTML 1.0 strict DTD & CSS1,2,3

Resten er browserfabrikanternes hovedpine

Jeg 'slap' af med IE's mistolkede margin-left i forhold til floatede venstre elementer

Den ignorerer dem simpelthen i forhold til CSS regelen om, at et elements left-margin altid skal angives i forhold til sidens venstre margin/padding eller foregående element, såfremt elementet er positioneret relativt ..og skal dermed ikke positioneres i forhold til det element som indeholder float'en
Det var dér jeg var gået 'galt i byen' og skidtet virkede i IE7, men ikke andre 'steder'

Alt på siden burde dog (nu) virke i Internet Explorer 7, Mozilla Firefox 2.0.0.2. Netscape 8.01 samt Opera 9.20

Nu har jeg til gengæld et positionerings problem i IE7 med "page' ID'et, når siden kommer under minimum layoutet på 640 X 480 pixels (= Laveste standard opløsning). Kassen 'hopper' ned under menuen

Firefox, Netscape og Opera opfører sig derimod 'ordentligt'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-04-07 15:27

Ps. Det er et rimeligt 'innovativt' layout, som jeg ikke har set andre steder og som har koster mig 'blod, sved og tårer' at implementere. Derfor forbeholder jeg mig copyrigt til layout stylesheet'et
Dette vil ikke være tilfældet med andre layout 'fiduser', som vil være at finde på siden fremover
Layoutet ser 'fornuftigt' ud i alle browsere fra og med en opløsning på 640 X 480 pixels og til og med uendeligt (..med et MAX på 1024 X 768 pixels for indholdet) eller at vinduet resizes til en; 'hvilken som helst' størrelse over disse 640 X 480 pixels i højere opløsninger. Mindre størrelser end 640 X 480 pixels skulle gerne give browservinduet 'scrollbars' (..og ikke som nu; med et 'hop' i IE7)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-04-07 15:42

Ok det ser rimeligt ud i FireFox - dog virker det lidt fladt på min nye tiltuskede skærm. (LG 19")

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-04-07 15:58

e.c -> Som du vil kunne læse: Siden er under konstruktion!

..hvilket egentlig bør rettes til: Siden er under altid konstruktion!

Iøvrigt er layout'et opnået i ren XHTML + CSS ...UDEN Javascript, PHP eller anden teknik (AJAX).

Disse teknikker/emner vil jeg ikke supportere. Det som mangles er en side om layout specifikke trick i CSS ...på dansk !

PHP vil blive brugt fremover til nogle få include 'ting' ifbm. downloads og include filer forbundet dermed.

Grafik vil kun blive brugt, hvor det er relevant for CSS eksemplet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-04-07 16:16

Sænk paraderne lidt Molokyle .............. det var en vitz (det er set på en fladskærm)

Godkendelse af svar
Fra : Fijala

Dato : 11-04-07 16:27

Tak for svaret molokyle.

Ja det var sgu da bare for at drille. i kunne jo ikke få hænderne ned af bare forundring over de fuldfede 20 point jeg fik

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-04-07 16:33

eller du misforstod hvorfor vi synter at det var mærkeligt han pluselig lukkede spørgsmålet,nogle er altså
lette at lokke poæng ud afselv om de er en fette mås

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-04-07 16:36

Fijala -> Ja, gas du dig bare med MINE resterende 10 påængår

...what do I care?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-04-07 16:38

Hvis du nu havde været lidt kvik havde du jo også fået 10 bonud point, men nej nej det ville du ikke

Hvis det er point i mangler har jeg da lidt flere at dele ud af, men så må i svare på mit spørgsmål jeg stiller lige om lidt

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-04-07 16:51

Molo skal vi ikke se om vi kan få lokket nogle flere poæng ud af fette måsen,så deler vi i porten10/90<me

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-04-07 16:54

Hvis Fijala kunne så ville han nøjes med et point (som man kunne i de gode gamle dage)
Og så lade stakkels Kandu fylde 10 oven i.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-04-07 16:58

Det havde jeg ikke tænkt på,så er han måske ikke den helt store fette mås alligevel

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-04-07 17:01

Jeg syntes Fijala er flink.
...........................................................(Selv om han er fa Jylland )

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-04-07 17:13

fra Jylland,pu ha da daja han virker da sympatisk af
en fette mås at være

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-04-07 22:33

så nu er det vist på tide at i skal i seng. I har da vist fået skærm flimmer som er steget jer til hovedet.

Godnatog sov godt.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 12-04-07 10:55

Tja - nu slap Fijala med 9 point for her et 1 fra mig.

Ps. Hvis andre følger med, så er denne pointsnak ren fis og ballade og har ikke noget med virkeligheden at gøre.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-04-07 14:34

Jeg fik Internet Explorer til at makke ret

..men måtte indsætte en betinget kommentar for at rette en negativ margin specifikt for IE.

Når indhold (id="page") er mindere menu boxen (id="menu") er der dog stadig et mindre problem for ALLE browsere med at positionere id="copyright" efter det højeste element på siden, men det bliver ikke noget problem fremover, da siden ("page") i 'virkeligheden' aldrig vil blive mindre i højden end menuen, når jeg får fyldt noget på Agenda og andre undersider.

Det går langsomt, men fremad

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 12-04-07 18:39

IE6 = knapboxen er væk men den store box er hel.
Firefox = OK

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-04-07 21:48

e.c -> Jeg 'boxer' konstant med koden, så det kan være en smule svært at se hvornår det 'spiller' og hvornår jeg bare sidder og 'leger' med CSS'en.

Nu skulle "page" efterhånden være formateret og parat til at fylde indhold i.

Mht. IE6, så understøtter jeg som sagt ikke denne browser, men IE7 er jeg 'nødt til' at tage hensyn til i specielle tilfælde. Da bruger jeg betingede kommentarer med et alternativt/suplerende stylesheet, som KUN læses af IE.

Opera 'driller' også lidt, men det er i småtings afdelingen, så jeg orker ikke at bruge specifikke Opera CSS hack som: Owen Hack ( http://www.albin.net/css/owen-hack ), Star 7 hack ( http://centricle.com/ref/css/filters/tests/star-7/ ) og Opera 7 Hack ( http://stilbuero.de/demo/opera_7_hack/ ).

Fuld understregning af links i menuen når den renderes med Opera er et eksempel på denne browseres 'særheder'. Den har iøvrigt også et problem med floatede marginer og relativ positionering, efter float'en er clear'ed. Begge disse ting virker ellers upåklageligt i Netscape, Firefox og IE7.

Jeg 'boxer' ikke mere kode i aften, men opretter en tråd til videre support og kommentarer og idéer.

SLUT herfra

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 13-04-07 20:07

ok