/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Rust arbejde pris og hjælp
Fra : kaffepause
Vist : 5434 gange
100 point
Dato : 09-04-07 18:02

Hey har købt en Golf 2 fra 84 som har lidt rust der er rust i et tårn (bag kasse i bagagerum) og så 1 i bunden Og så er der lidt i skærmene .. hvad vil det komme til af koste af få lavet.

og nogen fra jylland der event kunne hjælpe

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 09-04-07 18:11

Bunden og tårnene kan nok klares for 10.000 kr.
Rustarbejde i skærmene samt malerarbejde vil nok koste 5-7000,-

Du kan måske spare en smule ved at få det lavet sort.

Jeg kan varmt anbefale Kim plade værksted i Brande 97183000 (midtjylland)

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 09-04-07 19:37

daaamm,godt du ik skal lave min bil,,,jeg vil give et skud på ca 3000 i det hele (uden lakering)men nu er det jo ik nemt når man ik har set det.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 09-04-07 21:14

Får du lavet det for 3000 skal du gøre det med det samme.Men vil nok tro at thulin er nærmere prisen du må betale.Det kan nok ikke lønne sig hvis du ikke får lavet det sort.Det koster mere og få lavet rust en bilen er værd.
alimak

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 09-04-07 21:44

Kør dog rundt til de små pladesmede og få et tilbud. Der er stor prisforskel alt efter hvor travlt de har. Du kan vel også selv pensle noget maling på, da det jo ikke er udvendig synlige steder.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 10-04-07 00:11

Gør som jeg gjorde, køb en god svejser (f.eks. Migatronic) og lær at svejse selv, når man her lidt øvelse er det nemt

Men husk.. Hvis der er rust i :
A zoner - må man ikke svejse (det er bære arme, bagbro, forbro osv)

B zoner - Skal det laves rigtigt! Vanger skal f.eks svejses 10mm fra buk og hjørner, må ikke svejses ved ophæng, fjeder skåle osv, så kan der være tale om at skifte et helt stykke. Afhængigt af hvor tårnet (som også er B zone) er rustent, skal det måske skiftes helt. Det kan være et stort stykke arbejde.

C zoner - Der kan man næsten slippe afsted med alt. Det er paneler, vogn bund, bagagerum, skærme osv.. Bare det er lavet "så tæt på originalt som muligt".

Hvis jeg er i tvivl om hvordan det skal laves har jeg spurgt på synshallen om hvordan det skal laves. Og ja, jeg har aldrig fået noget kasseret på det rust arbejde jeg har lavet
Har synet et par biler jeg selv har haft, plus hjulpet et par venner med deres biler.

Held og lykke

- Anden

Kommentar
Fra : Steentheis

Dato : 16-06-07 19:00

Jeg Har været ude for det samme med en gammel Toyota Corrolla fra 1986, der var rust i begge af de bagerste tårne. Jeg fik tilbudt en pris på et autoriseret værksted på fyn for omkring 5000 kr. Det var lige dyrt nok, så jeg fik det lavet af en mekaniker i polen for 1500 kr. Det tog 2 dages arbejde at få den lavet. De er meget dygtige og de er rigtige effektive til at svejse også er der en del bil mekanikere der kan lave det rigtig billigt. Tag et telt med og hold lidt ferie imens. Jeg havde ingen problemer med at få den synet bag efter.

Mvh

Steen