/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Flytte registreringer ?
Fra : yearhouse
Vist : 457 gange
100 point
Dato : 09-04-07 16:21

Halløj "experter"

Jeg har (som tidligere belyst)..pillet lidt for meget. Resultater blev, at jeg gjorde mig selv til "gæst" i min egen PC...Og jeg kan intet gøre, da det kræver Administrationsrettigheder at pille videre.

Jeg har da løst lidt af det, da jeg har to HD i putteren, så jeg indlæste en frisk Windows på dénne.
Nogle af tingene kan jeg udmærket kopiere over fra "gæsten"...men nu til spørgsmålet:

Jeg downloadede jo en del ting, som krævede registrering...bl. a. fra "Giveawayoftheday". Kan jeg på en fiks måde flytte disse registreringer til min "nye" harddisk?......og hvor skal jeg hente det fra?

(når jeg kigger i registreringer er der jo bare en masse tal)...Kan jeg måske bare flytte en hel mappe med registreringer uden at lave ravage (igen).

Ellers fortsat hyggelig dag

TOM

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 09-04-07 17:43

Citat
Jeg downloadede jo en del ting, som krævede registrering...bl. a. fra "Giveawayoftheday

DER er IKKE noget at gøre......

Det er en engangsforeteelse at installere disse programmer...

De er desværre ikke dumme

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 09-04-07 19:13

Måske kan programmet Drive Image klare opgaven................
Jeg har dog kun læst om det, men aldrig prøvet.

Det gøres på den måde at man laver et ukomprimeret image af partitionen,
og der efter hiver de enkelte elementer ud/over i den kørende partition med styresystem i.
Funktionen virker kun når programmet er installeret på den kørende partition

DI arbejder fint i win 98 og 2000 og XP

Jeg har hørt at også Ghost kan lave det samme.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 09-04-07 19:31

For at få administratorrettigheder kan du logge ind i fejlsikret tilstand og gøre dig selv til administrator.

Når du nu har installeret Windoxs ind oveni er dety så sådan at du ikke kan komme ind i forskellige mapper da du ikke har rettighed til det. Så skal du følge det link jeg smider ind her om at overtage rettighederne over mapperne.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;308421#2#2

Godkendelse af svar
Fra : yearhouse

Dato : 11-04-07 12:16

Tak for svaret refi...... Det lever jeg sikkert godt nok med?!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-04-07 13:03

Selv tak....

Kig idag - der er godt guf.....