/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Import af bil
Fra : No1Here
Vist : 1935 gange
100 point
Dato : 09-04-07 16:15

Hej.

Jeg har planer om at købe bil fra udlandet, men har absolut ingen erfaring med hvordan den slags fungerer, og søger derfor alt den vejledning og gode råd jeg kan få brug for. Jeg vil blive super glad, hvis nogen kan anbefale en pålidelig mellemand "mægler" til at hjælpe mig videre.

Jeg har bl.a kigget på denne side, og synes det umiddelbart ser ud som en ok mægler.

http://www.eucars.dk/

Nogen der kender foretagendet?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-04-07 16:48

Hvorfor ikke spare dyre penge til en mellemmand og gøre det selv.

de mæglere tager sig godt betalt.

Her er "brugsanvisningen"

http://bilimport.tkrath.dk/

En anden mulighed, at du søger efter importbiler her i landet, altså biler der er købt hjem., men hvor man selv skal stå for toldsyn, betaling af afgift og indregistrering.

mvh dova

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-04-07 18:27

Citat
og søger derfor alt den vejledning og gode råd jeg kan få brug for

Ud fra det får du lige et link

http://www.udvandrerne.dk/JLKM/Udvandre.nsf/Allenummeropslag/1923293Source

Hvis du vil importerer bilen fra Tyskland, er det en god ide, (sigers det) at det bliver fra Sydtyskland,
da der ikke er brugt så meget vejsalt som i nord. Endvidere kan priserne også være billigere i syd, da der ikke er helt så meget eksport til DK som i nord

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-04-07 20:00

M.h.t. Nordsteds link, synes jeg det er en falliterklæring, at BT skulle have bragt en artikel med meget forældede oplysninger vedr. forretningsgangen ved beregning af afgift på en importbil.

Værdien fastsættes ganske rigtigt BL. A. også ud fra nogen tabeller, der viser hvad en tilsvarende bil koster på danske plader, men det er sådan set også det eneste der er rigtigt.

Vurdering af bilen starter nu til dags allerede til toldsynet, hvor synsfolkene noterer sig bilens stand og udstyr. Disse oplysninger sendes med til toldvæsenet som tager dem med i sit beregningsgrundlag......og ikke som skrevet, at bilen bliver vurderet af kvalificerede folk fra SKAT.....det var i gamle dage

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 10-04-07 13:14

Jeg tør ikke binde an med selv at handle en bil hjem fra Tyskland. Så jeg forøger point, og håber på at én eller anden dukker op med erfaring og kan anbefale en pålidelig "bil mægler" til at hjælpe mig videre.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-04-07 13:31

Start nu med at finde ud af HVAD det er for en bil du vil have......

Der KAN være penge at spare ved at importere men der kan sandelig også være det modsatte....

Hvad med din NYE bil ??????

Ophævede du handelen ??????

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 10-04-07 13:38

Hvorfor råber du refi???

1. Jeg har helt styr på hvilket bilmærke jeg søger, men mangler hjælp til at finde præcis den bil det skal være.

2. Jeg ved det er en jungle med afgifter osv. Derfor søger jeg hjælp.

3. Ja jeg ophævede handlen af den bil jeg havde bestilt.

Har du erfaring med en pålidelig mægler, eller kom du bare for at råbe af mig???

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-04-07 13:40

Der er denne mulighed

http://www.autofrandsen.dk/?side=48

http://www.netcar-eu.com/

men det er jo ikke gratis

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 10-04-07 13:45

Jeg betaler hellere et mindre beløb, end at stå med en evt. stjålen bil

Tak Nordsted, jeg kigger på dine links.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-04-07 13:53

DETTE ER AT RÅBE.....

DETTE er blot at pointere....

Men lad os da høre hvad det er for en bil du er interesseret i - det gør det lidt nemmere at hjælpe....

Citat
Jeg ved det er en jungle med afgifter osv.

Såmænd ikke - der er ret klare regler..... men derfor kan bilen godt ende op med at være dyrere....

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 10-04-07 14:11

Jeg søger én som denne (diesel) http://www.mercedes-benz.dk/personbiler/coupe/cklasse/cou_cklassen.htm

Eller alternativt én som denne ( avantgarde modellen) http://www.mercedes-benz.dk/personbiler/sedan/c-klasse/per_sed_cklassen.htm

Den må ikke være ældre end 2004 og skal have mest muligt ekstra udstyr.

Jeg er kvinde og har ikke det mindste forstand på biler, andet end at jeg kan skelne grimt fra smukt. Så jeg har brug for hjælp til at gennemskue de tekniske data, og én til at prøvekøre en bilen for mig i Tyskland.

Og synes du det er langt ude refi, så undgå venligst at fortælle mig det

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-04-07 14:50

Citat
Og synes du det er langt ude refi, så undgå venligst at fortælle mig det

Det får du nu at vide alligevel.....

En så ny bil i DEN prisklasse sparer du INTET på at importere - tværtimod.....

Det helt dyre biler bliver solgt fra fabrik billigere til DK end til andre lande - ellers kunne de slet ikke sælges i DK med afgift....

Hvis du så ovenikøbet vil bruge en mellemmand til at lave arbejdet er det da kun endnu dyrere.....

I dette tilfælde ville jeg afgjort forsøge at lave en "god" handel med en aut. Mercedesforhandler....

De ER til at handle med

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-04-07 15:04

Prøv evt. at kontakte denne forhandler, han har et rigtigt godt ry her i Nordsjælland

http://www.autoimport.dk/

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 10-04-07 17:57

refi, du mistolker mit spørgsmål. Lad mig slå fast, at jeg ikke vælger at købe en brugt MB i Syd Tyskland for at spare penge. Det har jeg på intet tidspunkt skrevet er årsagen.

Jeg gør det, fordi Kvaliteten på brugte MB’er i syd Tyskland generelt er bedre end i DK, plus at bilerne I Tyskland, når de sættes til salg har kørt langt færre kilometer end en brugt MB herhjemme.

Udbuddet herhjemme af den type jeg søger er tæt på at være ikke eksisterende. Tjek selv. Og når jeg vælger at vil købe én MB med et par år på bagen og ikke en ny, så er det bl.a fordi jeg meget let kan komme til at spendere 100.000+ oveni udsalgsprisen, fordi jeg vil have ekstraudstyr, såsom læderinteriør, navigation og meget mere.

Men tak fordi du bekymrer dig.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-04-07 20:47

Citat
Det får du nu at vide alligevel.....

En så ny bil i DEN prisklasse sparer du INTET på at importere - tværtimod.....

Det helt dyre biler bliver solgt fra fabrik billigere til DK end til andre lande - ellers kunne de slet ikke sælges i DK med afgift....

Hvis du så ovenikøbet vil bruge en mellemmand til at lave arbejdet er det da kun endnu dyrere.....

I dette tilfælde ville jeg afgjort forsøge at lave en "god" handel med en aut. Mercedesforhandler....

De ER til at handle med

Enig med refi

Citat
Jeg gør det, fordi Kvaliteten på brugte MB’er i syd Tyskland generelt er bedre end i DK, plus at bilerne I Tyskland, når de sættes til salg har kørt langt færre kilometer end en brugt MB herhjemme

Ikke enig med så ny en bil

Citat
fordi jeg vil have ekstraudstyr, såsom læderinteriør, navigation og meget mere.

Det er nu vist standard i de modeller

Men prøv her, der kan du også bestille modellen, sådan at du kontaktes når den rigtige bil er fundet

http://www.importbiler.dk/?gclid=CPiM06LpuIsCFRASZwodszkZxw

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-04-07 21:53

Ved ikke om du så programmet Kontant på DR for lidt siden....ellers burde du gøre det...i linket kan du se udsendelsen

http://www.dr.dk/DR1/kontant/Gode/

Der var en advarsel mod et af de mæglerfirmaer

mvh dova

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 11-04-07 00:48

Fint du er enig med refi, Dora, men refi besvarer ikke mit spørgsmål. Han tror jeg har i tankerne at jeg kan spare penge på importen, hvilket er helt forkert konkluderet.

øvrigt så så jeg programmet kontant, men intet nyt under solen dér. Det er jo præcis fordi jeg er klar over at der findes den slags hundehoveder, at jeg har besværet mig med at eftersøge én her på websitet, som eventuet har egen erfaring med import af bil, og som kan bidrage med et vink til en pålidelig mægler. Måske er det ikke skåret ud i pap og bøjet i neon, men jeg er ikke helt tabt bag en vogn, og har selvfølgelig ikke tænkt mig at sende en ukendt mægler 1 million kroner og sætte mig tilbage i lænestolen. I kan være ganske rolig, haha

Citat
Det er nu vist standard i de modeller

Nej du tager fejl, deres standard udstyr er såmænd ikke mere prangende end i så mange andre biler. http://www.mercedes-benz.dk/index.htm

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-04-07 08:33

Har prisen INGEN betydning, er der da netop grung til at gå gennem en aut.Mercedesforhandler....

Der hjælper det jo ikke alverden hvis vi her "godkender" en mægler der så også viser sig at være en "svindler"......

Den ENESTE måde du får en ordentlig sikkerhed er ved at gå direkte til "hovedet" (Mercedesforhandler).....

Hvis du absolut vil importere finder du da bare en forhandler i Sydtyskland.....

Men din påstand om at så ny en bil skulle være bedre derfra - holder ikke.....

http://e-services.mercedes-benz.com/dsc_de/globalsessionid/DSC_de3B686B6D2A31333AFF09015752535500/dsc_locale/de_DE/appId/DSC_de/DLSelectCity.jam;jsessionid=00009RlMbBsz0lMoRDv9an2Ny6O:11j7b9396

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 11-04-07 11:28

Citat
Der hjælper det jo ikke alverden hvis vi her "godkender" en mægler der så også viser sig at være en "svindler"......

Rart at det endeligt gik op for dig, at du er ret så malplaceret i dette spørgsmål. Du har tydeligvis ikke kendskab til en pålidelig mægler, så måske du skal koncentrere dig om de spørgsmål du har forstand på, i stedet for hele tiden at vende tilbage hertil med ingenting.

Ikke en gang dit link det virker.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-04-07 12:02

Jamen så søger du da bare selv.....

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 27-06-07 14:17

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål.

Til folk der læser spørgsmålet kan jeg fortælle at jeg modtog bil fra Tyskland for 3 uger siden. En lækker CLK 270 Coupe fra 2004 med alt tænkelige ekstra udstyr.

Pris alt incl. 510.000 med en fantastisk rådgivning og service af Automentor.dk

Annuller spørgsmålet
Fra : No1Here

Dato : 27-06-07 14:21

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål