/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Carl Petter Lindsted ca 1836
Fra : tronddk
Vist : 951 gange
77 point
Dato : 09-04-07 15:05

min tip oldefar
Afdøde: Johan Lindsted Alder: 85 år, 5 måneder og 24 dage
Født den: 1857-10-28 Fødested: ?
Død den: 1943-04-22 Dødssted: Brande
ID: 137

tiptip oldefar
Det tyder på, at Carl Petter Lindsted ankommer fra Sverige i 1856.

Tilgangslisten
Skanderborg Nim 1849-1868
opslag 98
nr. 37
Carl Petter Lindsted
Sverrig
Til Bolund

Mon ikke dette er Carl Peter Linsted vielse:
AO Sønder Nissum, Ulfborg hrd. Ringkøbing amt, 1851 - 1892, opsl. 171, (side 187)
6. april 1863:
Ungkarl Carl Peter Lindsted, 27 Aar gammel,, født i Malmø i Sverige i Garnisons menighed af Forældrene Johan Christian Lindsted og Hustru Margrete Tærkeldsen han er Arbeidsmand.

jeg er ligt strandet her for ved ikke om johan christian linsted er min tiptiptip oldefar eller om han er den samme som johan lindsted Født den: 1857-10-28 død 1943-04-22 og jeg har kigget i de nogle af de svenske databaser man kan ikke finde nogle rigtig håber nogle vel hjælpe mig ligt vidre

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 09-04-07 16:19

Når du ikke kan finde ham i Sverige er det måske fordi han havde et son navn efter sin far,
som eksempelvis denne ca 2 år ældre Lindsted, Svend
"
NILSSON LINDSTED, Marten Adolf   Christening
   Gender:   Male
   Birth Date:   29 May 1834
   Christening Date:   8 Jun 1834   Recorded in:   Follingbo, Gotland, Sweden
   Father:   Nils LINDSTED
   Mother:   Cajsa Dorti
"

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 09-04-07 16:57

Og du er sikker på han hed Lindsted ikke Lindstedt
det hedder nemlig alle 6 i indvandrer databasen fra Sverige,
eksempelvis:
"
Efternavn: Lindstedt Fornavn: Bernhard Erik Valdemar
Erhverv: Kobbersmedesvend Fødelokalitet: Malmö
Føderegion: Malmöhus Län Fødeland: Sverige
Fødselsår: 1891 I DK fra: 1895
Bopæl, lokalitet: København Amt, region: København og Frederiksberg
"
hilsen igen Svend

Accepteret svar
Fra : senta

Modtaget 38 point
Dato : 10-04-07 10:23

her er fra DDA. er det evt. din lindsted.???
senta

Dansk Demografisk Database

Samtlige personer i husstanden
vejle, Nørvang, Brande, Brande by, , 37, FT-1921, C3260
Navn:Alder:Civilstand:Stilling i husstanden:Erhverv:Fødested:
Johan Lindsted20/10 1857GiftHusfaderGraver og RingerNim
Oline Lindsted25/6 1861GiftHusmoderHusgerningThyregod
Anders Marius Lindsted1/9 1897UgiftLogerendeArbejdsmandThyregod
Carl Christian Jensen Lindsted24/5 1899UgiftLogerendeArbejdsmandThyregod
Gudrun Lovise Lindsted4/3 1902UgiftTyendeThyregod
Ester Margrethe Lindsted26/3 1904Ugift

Alle oplysninger vedr. den valgte person

Kilde: FT-1890Kildehenvisning: Mikrokort nr. 7971
Navn: Peder Nielsen LindstedKøn: M
Alder: 35
Stilling i husstanden: IngenCivilstand: Ugift
Erhverv: Arbejdsmand ved Beskyttelsesarbejdet for Jyllands Vestkyst
Fødested: Sverige
Sogn: HarboørHerred: Vandfuld
Amt: RingkøbingStednavn: Langerhuse
Husstands-/familienr: [93] 16
Trossamfund: Folkekirken
Indtastningsnr: C2127Løbenr.: 428

Alle oplysninger vedr. den valgte person

Kilde: FT-1921Kildehenvisning: Mikrokort nr. 12758
Navn: Peder Nielsen LindstedKøn: M
Fødselsdato: 02 02
Fødeår: 1855
Stilling i husstanden: -Civilstand: Ugift
Erhverv: Kommuneudstøttelse, Sverige
Fødested: Ørstedsløf, Sverige
Sogn: HarboørHerred: Vandfuld
Amt: RingkøbingStednavn: Vrist Stationsby
Husstands-/familienr: [242] 17
Flyttet til kommunen: 1880
Sidste oph.sted: Udby
Trossamfund: -
Indtastningsnr: C3403Løbenr.: 1222

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-04-07 09:42

Som vist her har det populære lindetræ i Sverige givet anledning til mange Lind… navne:

1. Nature names -

Here imagination had full sway. Usually in two syllables, they were combinations of every imaginable tree coupled with some nature form or topographical entity. Let us try a sample. The linden tree is very popular in Sweden and has given rise to names like - Lind, Lindahl, Lindbeck, Lindberg, Lindberger, Lindblad, Lindblom, Lindbom, Linde, Lindeberg, Lindeblad, Lindeborg, Lindegård, Lindegren, Lindell, Lindekrantz,Lindenbaum, Lindenkrona, Lindenstrand, Linder, Linderholm, Linderoth, Lindfeldt, Lindfors, Lindgren, Lindhagen, Lindholm, Lindman, Lindmark, Lindmarker, Lindner, Lindörn, Lindorm, Lindquist, Lindroth, Lindsfeldt, Lindskog, Lindstam, Lindstedt, Lindståhl, Lindstrand, Lindström, and Lindvall.

Fundet her:
http://www.genealogi.se/namneng.htm

Iøvrigt er der 14 træffere på Lindsted her:
http://www.genealogi.se/

Ingen Carl Petter...
Men noget dæmrer nu? En fotograf Lindsted?? Har vi ikke søgt efter Lindsted før??? Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-04-07 11:01

Har du ikke to gange tidlige søgt efter din Lindsted familie?

Venligt husk at angive dette og det vigtigste af hvad vi nåede frem til sidst...
Svend, der lige har brugt resourcer på at foretage nøjagtigt de samme søgninger som i Januar.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-04-07 11:02

Med sit smukke fornavn,
mon det er en slægtning til dine Lindsted?
"
Efternavn: Lindstedt Fornavn: Svend
Fødselsdatering: 00.00.1859
Ankomst: 24.07.1881
Oplyst næringsvej: Tjenestekarl Ank. fra (land): Sverige
Fødeland: Sverige Føderegion: Blekinge Län
Fødelokal.: Blekinge
Tj./Oph.sted (region): Københavns Amt Tj./oph.sted (sogn): Høje Tåstrup
Tj./oph.sted (stedn.): Tåstrup Valby
"
Herfra: Svend
http://ddd.dda.dk/immibas/immibas1.asp

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 15-04-07 12:47

jov har søgt 2 gange tidliger og havde funde mere siden da jeg nu er kommet til min tip tip oldefar før havde jeg kun kommet til min olde far men kan ikke komme vidre fra tip tip oldefar så det er derfra som der også står overest

Kommentar
Fra : pollegit

Dato : 23-05-07 23:47

Min far hedder Bernhard LINDSTED Fra vejle.

Godkendelse af svar
Fra : tronddk

Dato : 28-05-07 14:26

Tak for svaret senta.