/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Computer slukker
Fra : keno
Vist : 972 gange
50 point
Dato : 09-04-07 14:46

Hejsa

Jeg har problemer med at min computer slukker efter ca 4-6 timer,og det er hvergang jeg har indstalleret sims-spil
Jeg fik alle sims spil væk fra min computer igår og den slukkede ikke en gang,så idag har jeg indstalleret dem igen og så slukker computeren efter ca 4-6 timer
Hvad kan det skyldes.Mvh KENO..

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-04-07 14:53

prøv lige at gå ind i>kontrolpaner>strømstyring>og tjek hvad der står i boksen>sluk for harddiskene.
Eller tjek om der ikke er en patch til spillene.

Kommentar
Fra : keno

Dato : 09-04-07 15:01

Hejsa Manse9933

Det vil jeg prøve at gøre når den tænder igen
Den vil ikke noget lige nu og det gør den altid efter den slukker efter de 4-6 timer.
Nomalt når den slukker så kan jeg først komme ind i den dagen efter
så går der omkring ca 5-10 minutter før den starter op igen når jeg tænder på knappen.
Mvh.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-04-07 15:01

det gælder selvføgelig kun vis du ikke bruger pc'en i den tid der står i strømstyring.
Vis det er i mens du spiller så kan det være varme(cpu censor)tjek om der ikke sidder skit i cpu'ns blæser køleripper,det kan være mange ting.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-04-07 15:03

Prøv ar tage stikket ud fra strømforsyningen i 15- 20 minutter.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-04-07 15:04

cpu censoren slukker en moderne pc vis den bliver for varm.

Kommentar
Fra : keno

Dato : 09-04-07 15:10

Hej igen manse9933

Jeg prøver lige at se inde i den,men hvad er lige en cpu ? er ikke lige så god til computer
Jeg prøver at slukke den i de 20-25 minutter.
Jeg kan bare ikke forstå at den slukker når der er sims-spil i ? Igår slettede jeg alle mine sims ca klokken 10:30 og den gik slet ikke ud igår,der har den nok kørt i ca 10 timer uden problemer.
Det er kun når de sims-spil er der.Mvh Keno

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-04-07 15:19

Du kan se der sidder en blæser på den,rens alt der sidder en blæser på,Chitset kan der sidde en på(lille)Cpuen(størrer),det kan også være din strømforsyning ikke kan klare presset når du spiller krævende spil(for lille)

En god ide gør ren i hele kabinettet,vis du har en ny maler pensel så brug den til at støve af med og sug støvet op samtidigt med en støvsuger,lad ikke studsen på støvsugeren røre ved komponenterne inde i pc'en.

Kommentar
Fra : keno

Dato : 09-04-07 15:20

Hej igen

Det prøver jeg lige Mvh Keno

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-04-07 15:22

blæseren sider oven på det der hedder processer scocket
på dette billede>
http://www.computer-info.co.uk/tutorials/hw/motherboard/

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-04-07 15:25

dit bundkort kan se anderledes ud men det har de samme
komponenter,som der ligner det der er på billedet.

Kommentar
Fra : keno

Dato : 09-04-07 15:46

Hej igen

Har renset den og alt ser fint ud.
Har prøvet at tænde den igen,men stadig sker der ikke noget ?
Computeren køre godt nok,men der er ikke lys i tastetur og kun et lys tændt på computeren,der plejer at være 2 tændt når den køre.
Men som sagt så køre den igen imorgen,det er som om den lige skal stå resten af dagen/natten ?
Den plejer jo at tænde dagen efter godt nok efter ca 5-6 minutter,og så køre den i ca 4-6 timer og herefter slukker den og dagen efter kan man så tænde den igen. Meget underligt ?????
Mvh Keno

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-04-07 15:57

Det kan være din strømforsyning der er problemer med,hvor gammel er pc'en?
Har du prøvet at tage stikket ud at computeren(bag på)
et stykke tid prøv i 10 min og se om den starter,
kører du defragmenteringe programmet en gang imellem?
Det kan også være du bare skal have kørt almindelig veligeholdelse,råb lige højt når du kommer ind i dyret igen.
Defrag programmet i Xp liggen>Start>Alle Programmer>tilbehør>systemværktøjer>Diskdefragmentering.

Kommentar
Fra : keno

Dato : 09-04-07 16:05

Hej igen

Jeg skal nok råbe højt når den tid kommer lol
Jeg har haft stikket ud i ca 15 minutter.
PC'en er ca 5 år
Defragmenteringe har jeg næsten lige gjordt,også diskoprydning.
Dyret står stadig og køre,det er som om den "arbejder" så jeg må lige se om jeg er heldig idag og komme ind i den.Mvh Keno..

Kommentar
Fra : keno

Dato : 09-04-07 16:12

Hej

Jeg fandt også lige ud af at et af mine sims spil sidder i dvd-drevet og det kan heller ikke åbnes før den starter nomalt ?? Hilsen keno....

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-04-07 16:14

Det ka være du skal have kørt en CHKDSK(rette fejl i filsystemet)det hitter vi ud af,der kan også ligge nogle gemte TEMP filer
det kunne være en god ide at få renset ud i,for ikke at
tale om at kører en regcleaning,få reset ud i regdatabasen for døde/korupte nøgler,kan sagtens få pc'en til at lukke,men har ikke nogen betydning for at pc'en ikke starter med det samme,det lyder mere og mere som om din strømforsyning er træt af det,det er også lang tid at være på arbejde,5 år

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-04-07 16:16

Der sidder et lille hul i drevets front hvor du kan stikke en
nål ind i(øje enden)og drevet skulle åbnes mekanisk.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-04-07 16:19

luk skuffen forsigtig, ikke med vold,elle tryk den ind til den møder modstand og lad den være til du får startet urosmageren.

Kommentar
Fra : keno

Dato : 09-04-07 16:39

Hejsa igen

Tak tak jeg har fået spillet ud
Ja den har da været på arbejde den computer
Det du skriver klokken 16:14 ved jeg ikke så meget om

Men nu blev jeg da så klog idag,at næste gang ved jeg hvordan jeg får et spil ud

Har lige et andet spørgsmål,hvis det er iorden ? hvis ikke så prøver jeg at stille det i en anden tråd
Har nemlig en lille bærbar computer som skulle være klar til at gå på nettet,jeg har prøvet at starte den men den vil have en IP-adresse skal jeg bare skrive den som min computer køre på eller kan jeg tage den anden IP-adresse den computer som ikke vil køre lige for tiden.
Jeg har nemlig 2 IP-adresser.

Kommentar
Fra : keno

Dato : 09-04-07 16:42

PS
Glemte lige noget
Hvad så hvis jeg så ikke vil køre med min bærbar mere kan jeg så bare sætte stikket i internettet igen og så køre den "gammel" igen uden at skrive IP-adresse igen på den gammel.Mvh Keno

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-04-07 16:52

Det skulle jeg mene,jeg går ud fra at du har dynamisk tildelt ip,har du router?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-04-07 16:54

nå nej vis du havde en router så behøvede du jo ikke at skifte stikket immelem pc'erne

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-04-07 16:57

hov jeg læste ikke det første indlæg,har du router.

Vis kan du tildele en ip på wan siden.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-04-07 17:02

CHKDSK>højreklik på C: drevet>egenskaber>funktioner>undersøg nu>flueben i begge bokse>start>genstart pc'en,det kan tage et godt stykke tid.

Kommentar
Fra : keno

Dato : 09-04-07 17:05

Hej igen
Jeg har en dynamisk ip-adresse tildelt
Jeg har ikke en router,men en swift og kan kun få tildelt en extre ip-adresse på sådanne en nemlig
Har nemlig 2 computer hvor den ene er "fast" IP og den anden er en extra jeg kunne få til en tier om månden ( TDC webspeed.dk )
Med venlig hilsen keno
PS Jeg kan så heller ikke få flere tildelt,før jeg køber en router,så kunne min bærbar komme på der nemlig

Kommentar
Fra : keno

Dato : 09-04-07 17:07

Hej

Du skriver dette CHKDSK>højreklik på C: drevet>egenskaber>funktioner>undersøg nu>flueben i begge bokse>start>genstart pc'en,det kan tage et godt stykke tid.

Den computer jeg sidder ved nu og som ikke fejler noget er der ikke nogen flue ben i disse 2 bokse.Mvh Keno

Skal der være det ??

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-04-07 17:11

vis den faste står i egenskaber for tcp/ip på den gammle så skulle der ikke være noget problem,ellers sætter du den ind,nu kender jeg ikke tdc men jeg mener man skal ind og ændre Mac adressen på deres HP vis man skifter pc,hos telis stofa sker de auto når man logger ind,så bliver man spurgt om man vil benytte den nye mac adresse,mac er netkortet's adresse.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-04-07 17:15

der skal sættes flueben i >start>genstart pc,jeg kører CHKDSK jævnligt selv om pc'en ikke fejler noget(rette små fjel vis de er der)jeg bruger bare et tredie parts program til det (lettere) det er sundt for fil systemet
host host

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-04-07 17:18

der skal sættes flueben i,vis man vil kører det.

Kommentar
Fra : keno

Dato : 09-04-07 17:21

Hejsa

Så må jeg sætte flueben i de 2 bokse

Jeg har lige været inde og se i netværksforbindelser og der står der dette her
Internetprotokol ( TCP/ IP )
Adressetybe tildelt af DHCP
Ellers bare min IP-Adresse
Med venlig hilsen Keno

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-04-07 17:29

okay så er det dynamisk adresse tildelse,og hent automatisk dns,har du så den faste ip på den gammle?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-04-07 17:38

Internetprotokol ( TCP/ IP ) <markerede du denne>egenskaber?

Nå nu skal jeg snart i byen,vender tilbage.

Kommentar
Fra : keno

Dato : 09-04-07 17:54

OK
Den faste ip-adresse er på den jeg sidder ved nu,ikke den som ikke virker så godt

Kan du hygge dig.mvh KENO

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-04-07 01:57

i lige måde,vi skrives senere

Kommentar
Fra : keno

Dato : 11-04-07 16:16

Hejsa igen

Har fundet ud af at hvergang jeg går på nettet med den "gammel" computer så tager det UTROLIGT lang tid med at komme ind,det er som om den arbejder hele tiden ??
Den er tænt lige nu,men ved ikke hvornår den slukker igen
Det du skrev den anden dag,at den nok skulle renses,hvad gør man lige ?? Mvh KENO

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-04-07 16:42

gå ind og hent dette program>
Self-extracting installer>

http://www.diskcleaner.nl/download.php
installer det>når det er installeret så
sæt flue ben i i alle bokse>klik> clean.

Har du kørt et regcleaner program på dyret?
Har du kørt CHKDSK?
Ved du om du har installerer Net framework på den?

Manse9933

Kommentar
Fra : keno

Dato : 11-04-07 16:58

Hej igen

Har du kørt et regcleaner program på dyret? det tror jeg ikke
Har du kørt CHKDSK? Heller ikke
Ved du om du har installerer Net framework på den? Det er der ikke

Jeg prøver og hente det program så længe dyret køre
Så må jeg se hvad den så gør Mvh KENO....

Kommentar
Fra : keno

Dato : 11-04-07 17:03

Hej

Den har fundet 88 problemer ???
Skal jeg så bare trykke REPAIR ?? så skulle det måske løse de 88 problemer ??
mvh keno.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-04-07 17:06

Okay,vis du henter Net Framework inde på window update,så kan jeg finde et program der kan gøre CHKDSK/defrag lettere for dig,jeg finder lige en reg cleaner til dig,den jeg stoler mest på de koster gysser men du kan benytte den i 30 dage(fuldt funktions dygtigt)
Jeg har selv købt en licens til den helt store version af programmet med en masse værktøjer,men den lille
af slaksen er lettere at finde ud af for begyndere,vil
du prøve den,man kan f.eks, købe licens til den inde på spywarefri.dk(den lille)min købte jeg for år tilbage fra producenten,jeg var også Beta tester på programmet da det kom ud i sin tid?????

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-04-07 17:07

Den har fundet 88 problemer ??? >

Hvad har fundet disse problemer???

Kommentar
Fra : keno

Dato : 11-04-07 17:08

Ok jeg prøver at hente det program

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-04-07 17:10

Den har fundet 88 problemer ??? >
Hvad hvad har fundet disse problemer?

Kommentar
Fra : keno

Dato : 11-04-07 17:11

Hej igen

Det har det program som du har sat ind klokken 16:42

http://www.diskcleaner.nl/download.php

Det program siger at der er 88 problemer

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-04-07 17:16

så kan du godt klikke >clean,men jeg forstår ikke retorikken,det vil da ikke fortælle dig at det har
fundet problemer,det er ikke problemer det er overflødige tmp filer den sletter?

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 21-05-07 22:54

Det kunne godt lyde lidt som om din computer er blevet hacket og der har været nogen inde i den og pillet...

Eller også har du bare en seriøs systemfejl.