/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Sænkning til billige penge.
Fra : moebius25
Vist : 758 gange
65 point
Dato : 31-08-01 05:20

Hej allesammen.

Jeg ville lige høre jer, om i kender til en mekaniker, eller en anden med lidt forstand på biler, i Roskilde området som kan sænke min polo for en rimelig pris?? !!Jeg har selv delene til sænkningen!!

På forhånd tak. Morten

Skriv Evt. til mig med pris.. moebius25@hotmail.com

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 31-08-01 08:03

Hej Morten,

> Hej allesammen.
>
> Jeg ville lige høre jer, om i kender til en mekaniker, eller en anden
> med lidt forstand på biler, i Roskilde området som kan sænke min polo
> for en rimelig pris?? !!Jeg har selv delene til sænkningen!!

En sænkning er ikke sværere end at skifte fjedre og dæmpere. Så alle
mekanikere kan - uden problemos

Det jeg ville gøre, var nok, at finde et lille værksted - der vil gøre det
uden kvittering, det er nok billigst.

--
Mvh Bjørn, Opel Kadett E 1.3s - 75+ ponyer, plysterninger, K&N bolt-on,
alufælge, sportsrat, hækspoiler, sportsudstødning, fjernbetjent centrallås,
alarm, sænket, omdrejningstæller, hjemmelavede hvide urskiver.
Se billeder af den m. m. på http://www.teamopel.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 31-08-01 12:32

moebius25 wrote:

> Jeg ville lige høre jer, om i kender til en mekaniker, eller en anden
> med lidt forstand på biler, i Roskilde området som kan sænke min polo
> for en rimelig pris?? !!Jeg har selv delene til sænkningen!!

Jeg kan kun snakke godt for Thyrrestrups Auto lige ved stationen i
Gadstrup. Gammel mekaniker af den gamle skole hvor man ikke tager
røven på kunderne, en timepris på ca. 230 (kan ikke huske om det
er med eller uden moms). Det kan ikke nytte noget at spørge ham om
elektronik og moderne motorstyringer, men mekanisk arbejde og
pladearbejde er i top. Han ligger Stationsvej 2, når du kommer fra
Roskilde kører du over jernbanesporene og holder til venstre to
gange så du ender med at køre langs med banen. Der ligger tre
værksteder lige op af hinanden, så læs på skiltene over portene.
46190495 hvis du vil ringe først..

Kørte du for øvrigt ikke Alfa 33?

--
Hygge..
Thomas

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-09-01 00:28

"Thomas Strandtoft" skrev d. 31-08-01 12:32 dette indlæg :
> moebius25 wrote:
>
> > Jeg ville lige høre jer, om i kender til en mekaniker, eller en
anden
> > med lidt forstand på biler, i Roskilde området som kan sænke min
polo
> > for en rimelig pris?? !!Jeg har selv delene til sænkningen!!
>
> > Kørte du for øvrigt ikke Alfa 33?

JO!!! Du har helt ret, "jeg" kørte i en alfa33, men den er desværre
død.
Uden på motorvejen med ca.140km/t sagde den pludselig en underlig lyd,
hvor efter den begyndte at ryste som en i H.........
Hos Nellemann i Roskilde mente de at det var min toppakning som var
kaput. Men nej.. den havde smidt 2 stempler, krumtap o.s.v. og det ville
koste ca.18000kr for at få det lavet, så den blev solgt (for 15000kr
!!snøft!!)

Mvh Morten (Tak for dit svar!!)

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-09-01 09:13

moebius25 wrote:

> JO!!! Du har helt ret, "jeg" kørte i en alfa33, men den er desværre
> død.

Åh gru..

> Uden på motorvejen med ca.140km/t sagde den pludselig en underlig lyd,
> hvor efter den begyndte at ryste som en i H.........

Fælt..

> Hos Nellemann i Roskilde mente de at det var min toppakning som var
> kaput. Men nej.. den havde smidt 2 stempler, krumtap o.s.v. og det ville
> koste ca.18000kr for at få det lavet, så den blev solgt (for 15000kr
> !!snøft!!)

Nellemann har ikke check på en skid, han har _aldrig_ de stumper
man skal bruge. Det eneste han nogensinde har kunnet hjælpe med er
en gummiring til en olieprop, selv bremsklodser til en Alfasud
aner han ikke hvad er. Hos Frederikssunds Autodele 200 meter nede
af gaden kan man derimod få alle de stumper man har brug for.
Meget symtomatisk er Nellemann vist heller ikke aut. Alfapusher
længere, nu står den på Fiat og Kia. Skal du have lavet
autoriseret arbejde på Alfa'er, så er det CarCentre i Valby eller
Geert Nielsen i Frederikssund, de har begge totalt check på det
shit..

18k for en ny maskine lyder helt vildt, de må have kigget i
reservedelskataloget og set hvad en fabriksny koster. Der er
masser af rustne Alfa'er herhjemme, så jeg vil skyde på at en
16V'er kan fås til omkring 4000 kroner fra en hugger. Det tager så
en arbejdsdag at skifte den, men det er så også det. Min bror gav
3-4000 for en trafikskadet 33'er da han skulle have fat i en 1.7
8V maskine + en tusse for at få bilen skrottet efterfølgende. De
fire alufælge der sad på 33'eren, rengjorde han og solgte for
2500, og derudover har han nu et elrudehejs og en centrallås
liggende (der dog aldrig er blevet monteret igen). Nååeja, og så
har han en perfekt 1.5 maskine fra Alfasuden der står og fylder
op..

Beklager at det hele bliver lidt bagklogt nu du har skilt dig af
med bilen, men en anden gang, ikk'...

> Mvh Morten (Tak for dit svar!!)

Det var da så lidt..

--
Hygge..
Thomas

Accepteret svar
Fra : mikvets

Modtaget 65 point
Dato : 01-10-01 19:23

Thyrrestrups Auto lige ved stationen i Gadstrup er klart den billigeste i Roskilde og han er nok den mest erfarne af alle mekanikere i Roskilde. Du kunne jo også prøve selv. Det er jo ikke det sværeste i verden........meeeeeennnnnnn hvis du ikke lige har et værksted ved hånden er det nok smartest at få en prof. til det. Det er jo ikke knallerter vi snakker om