/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Mail via trådløst netværk?
Fra : food_life
Vist : 641 gange
500 point
Dato : 08-04-07 15:08

jeg er helt ny på det her uden kabler. Mit problem er at jeg via outlook med en fast forbindelse sagtens kan sende og modtage malis. Senest prøvet via "et usikkert netværk" på et hotel - her kunne jeg kun modtage og ikke sende mails.
Er det fordi netværket er "usikkert" eller hvad?

Skal der ændres i opsætningen af outlook for at sende trådløst?

mvh

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 08-04-07 15:14

Det er fordi den udgående mailserver (SMTP) er opsat til at fungere på din egen forbindelse eksempelvis smtp.tdcmail.dk og når du kobler dig på en anden forbindelse skal der bruges en anden mailserver.. Hvem er din udbyder af mailkonto?

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 08-04-07 15:15

ps.. Det har ikke noget at gøre med om det er trådløst eller ej, men udelukkende hvilken server du kobler op på

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 08-04-07 15:21

Udbyderen er TDC!

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 08-04-07 16:20

hvis hotellet ikke burger TDC så kan du ikke

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 08-04-07 16:26

Hvordan fungerer disse hot spot så?

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 08-04-07 16:27

Du kunne evt. oprette en hotmail, som kan bruges uanset hvor i verden du er,
og hvilket netværk du er på.

http://www.hotmail.com
http://www.yahoo.com/mail
http://www.gmail.com <- Kan meget anbefales - Over 2,5gb plads!

//Kettedk

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 08-04-07 16:36

Citat
Hvordan fungerer disse hot spot så?

Et hotspot fungerer ved, at ejeren af hotspottet sætter bokse op med antenner.
Disse bokse er alle forbundet til en router, som er forbundet til internettet.
Når man så opretter forbindelse til disse bokse (trådløst), kommer man automatisk
videre ind i routeren og derfra videre til World Wide Web.

Da routeren er forbundet til ejerens netværk, benytter alle brugerne af det trådløse
netværk ejerens udbyder. Derfor kan du ikke tjekke din TDC-mail, da du ikke er på
TDC's netværk.

//Kettedk

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 08-04-07 16:38

Citat
Derfor kan du ikke tjekke din TDC-mail, da du ikke er på
TDC's netværk.

Jeg mente selvfølgelig: Sende e-mails fra din TDC-mail.

//Kettedk

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 08-04-07 16:40

Nu begynder jeg at forstå noget af det - altså kan jeg fra diis diverse udbydere / trådløse netværk bruge min webmail?

mvh

mogens

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 08-04-07 16:42

ja, nemli ja

Accepteret svar
Fra : kettedk

Modtaget 500 point
Dato : 08-04-07 16:42

Ja, det burde faktisk kunne lade sig gøre.
Jeg har dog ikke prøvet det.

//Kettedk

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-04-07 16:47

Alle mails har webmail og kan sende/modtage fra alle steder i verden.
Men ikke altid via Outlook / express.
Hvis du bruger gmail kan det se sådan ud:
www.google.dk
klik på log in eller opret en ny mail hvis du ikke har nogen gmail.

Din sædvanlige mail kan måske videresendes til gmail og stadig sende/modtage som din egen mail.

Godkendelse af svar
Fra : food_life

Dato : 08-04-07 16:47

Tak for svaret kettedk.

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 08-04-07 16:48

Selv tak

//Kettedk

Kommentar
Fra : fluxus

Dato : 21-04-07 16:51

prøv www.smtp.dk en service der kun har med udgående e-mails at gøre så du kan sende i alle netværk, evt. med alternativ port 587 ...7 dages gratis test

Hans