/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
starthjælp
Fra : pylle12
Vist : 533 gange
200 point
Dato : 08-04-07 14:02

har købt en pgo t-rex 150. den er meget træls at få i gang når den er kold går meget ujævnt,men når den er varm er den ok. Jeg har hørt at det kan være automatchokeren men er der nogen der har erfaring med en 150 4 takt

Kommentar
Fra : nilsg

Dato : 09-04-07 08:16

Prøv at tage luftfilteret af, så du kan se om auto-chokeren virker.
Så er du nået et skrit videre.
Nilsg

Kommentar
Fra : per_jacobsen

Dato : 15-04-07 15:30

Prøv følgende:
Tag en flaske hobbygas af den type, der bruges til gasbrænder m.v. (med hane).
Start motoren og lad den køre varm.
Sæt gasflaskens hane het ind til indsugningen.
Luk meget langsomt op for gassen.

Hvis din motor går ud eller sætter omdrejningerne ned, har du for fed blanding, og skal skrue ned på tomgangs justeringsskruen.

Hvis dine motoromdrejninger forøges, har du for mager blanding, og skal skrue op på tomgangs justeringsskruen.

Forøg motoromdrejningerne til ca. 1500 RPM.

Gentag det samme som før, men hvis omdrejningerne går ned eller øges, er det din dyse, der skal skiftes.

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 18-04-07 23:32

Ved startvanskeligheder er det tit tændrøret der trænger til at skiftes. Hjælper det ikke, så giv den en snaps i tændrørshullet, så får du at vide om den mangler benzin i startøjeblikket. Mvh. K.