/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
rutchebane
Fra : bønnespiren
Vist : 4109 gange
150 point
Dato : 08-04-07 13:43

Jeg har lavet et legehus ca. 2.20 over jorden fastgjort i et par træer, men nu mangler jeg en rutchebane som børnene kan køre ned af som skal gå fra legehusets veranda og ned i sandkassen. så vidt jeg kan regne ud skal den være ca. 5,5 m. lang men det er ikke net at finde medmindre de koster ca. 7-9000. det er lige i overkanten. er der nogen der har et par bud på hvad jeg kan gøre???
findes de brugt eller er der byggemarkeder der ligger inde med så lange baner????

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 08-04-07 13:44

køb et rør ved en entreprenør eller byggemarked og skær det ½ over

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 08-04-07 13:57

skær det hellere helt over

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 08-04-07 14:13

Køb et af de store sorte kloakrør og brug det ;)

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 08-04-07 14:29

Og, hvor køber man dem? Jeg skal nemlig også lave en rutchebane

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 08-04-07 14:35

Alternativt byg den op i brædder beklædt med oliehærdet masonit og øverst rustfri stålplade 0,3 - - - 1 mm. De ligger i 2 x 1 meter, og du kan få den skåret over på langs. Ungerne er vel ikke mere end ½ meter brede i bagen. Sørg for at overlapningen midtpå vender den rigtige vej!

Accepteret svar
Fra : bublebee

Modtaget 160 point
Dato : 08-04-07 14:37

prøv at kontakte nogle entreprenører/Kloakmester. Det hedder et anlægsrør, gigapipes.
En kloakmester kan nok skaffe dem, man kan ikke købe dem som privatperson nemlig.

http://www.scanpipe.dk/index.php?id=35,0,0,1,0,0 det er dem der hedder gigapipe - de fås helt op til 1 m i diameter

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 08-04-07 14:41

eneste problem er at slålplader kan blive afsindigt varme i solen. Har selv en søster som engang har brændt sig gevaldigt på en sådan.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 08-04-07 14:42

Sæt sprinkleranlæg på!

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 08-04-07 14:48

hehe en vandrutchebane

Kan huske da jeg var barn, da havde vi et sådan sort rør - det var smadder sjovt, man kunne ikke falde af og man kunne kravle op igennem det også ;)

Kommentar
Fra : bønnespiren

Dato : 09-04-07 16:08

det med kloakrøret lyder som en god ide, det med stålpladen vil jeg ikke lave da jeg har prøve at se min datters fødder efter hun havde trådt på et almindeligt kloak dæksel i sommervarmen, hun fik små brændvabler fleresteder på tæer og fødder, de soret rør bliver også varme men vel ikke så slemt, så det tror jeg at jeg vil prøve

Kommentar
Fra : bønnespiren

Dato : 09-04-07 16:41

har nogen en ide om hvad sådant et rør det kan koste pr meter

Godkendelse af svar
Fra : bønnespiren

Dato : 16-04-07 11:23

Tak for svaret bublebee.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 16-04-07 11:27

det var så lidt - håber du finder ud af noget godt. Ja de sorte rør bliver varme, men ikke så man kan brænde sig på den måde.

Hvis man kunne det tror jeg ikke at så mange ville bruge dem.

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 16-04-07 14:15

Jeg vil da gerne høre, hvad du finder ud af da jeg også står og skal lave rutchebane. Skriv endelig tilbage.