/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
blæk til printer? original?
Fra : chrisboffer
Vist : 486 gange
60 point
Dato : 07-04-07 21:34

Jeg skal ud og købe noget blæk, og har set på to slags, den originale til ca. 100kr pr blækprætron, også den Uoriginale, til ca. 19 kr pr blækprætron.
Og min printer hedder canon pixma ip4300.
Men mit spørgsmål er, om der sker noget ved at, købe den ikke originale,?
Fordi jeg har nemlig hørt, at hvis man ikke køber de "originele" blækprætron, så kan det ødelægge noget i printeren, er der nogen der ved om det er korekt?
Og om der er nogen, der har nogen erfaringer, med ikke originale blækprætroner?

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 07-04-07 21:39

Hej
Jeg har gode erfaringer med INK-club. http://www.inkclub.com/index.asp?CtryNo=208&LangNo=45&gclid=CIjJ-NWvsYsCFQrlQgodyH4g2Q
Prøv at kigge på deres priser.
Kan bedst lide at arbejde med originale, men det har vist ikke rigtig noget på sig.

Kommentar
Fra : spejder_ben

Dato : 07-04-07 21:51

Det er tit at grantier også sådan forsvinder når man bruger de uorginale patroner.
Jeg har fundet et sted hvor de sælger ORGINALE patroner til langt under normal priser i butikkerne. Også selv om der kommer fragt oven i.
http://www.jopodata.dk/pres2.php?id=1
Der burde du sikkert også kunne finde lige netop patroner til din printer. Det kan dog være en fordel at sende en mail til dem med navnet på printeren så du får de helt rigtige.
MVH
2-ben

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 07-04-07 21:52

Prøv www.printmore.dk de er billigere på orignal patroner, som jeg har valgt at holde mig til.

Så virker det.

Ole P. Bielefeldt
www.familytreemaker.dk

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 60 point
Dato : 08-04-07 10:41

Jeg bruger selv de uorginale patroner til Canon og de virker ok. men det er noget af en døje alligevel. Du skal selv skiftet chippen over i den nye, niveau indikatoren fungerer ikke så man skal selv holde øje med hvornår de løber tør og når der er 5 patroner i printeren kan man pludselig ikke huske hvorfor nogle der er skiftet og man får jo netop ikke hjælp af niveaumåleren.

Jeg vil fremover kun bruge originale, der opnås det bedste resultat. Eller om ikke andet de patroner der er med chip

Godkendelse af svar
Fra : chrisboffer

Dato : 08-04-07 10:57

Tak for svaret Fijala.