/ Forside/ Interesser / Fritid / Sport / Spørgsmål
10  Klaudi 1810
Snooker. VM i Sheffield.
Fra : arne.jakobsen
Vist : 1873 gange
500 point
Dato : 07-04-07 18:49

d. 21 april starter VM i Snooker i Sheffield.

Se den officielle Homepage: http://www.worldsnooker.com/tournament_home-61.htm

Som sædvanlig er der 500 point til den der kommer med det bedste bud på Verdensmesteren.

Denne gang skal budet lægges INDEN kvartfinalerne går igang. Følg selv med på hjemmesiden.

Ved flere vindere går de 500 point til den der kom først men der vil være trøstpræmie til de andre.

Hav et godt VM.

Hilsen Arne

Kommentar
Fra : fooler

Dato : 07-04-07 20:10

Hej

Ja det bliver et spændende VM, hvor jeg forventer at Ronnie er tilbage efter ydmygelsen i China Open. Så jeg tipper Ronnie the rocket O'Sullivan som ny verdensmester.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-04-07 23:56

Mark Williams ..................... uden tvivl.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-04-07 00:12

Se ranglisten her: http://www.worldsnooker.com/Official_Rankings.htm

Bag de Britiske spilleres navne står der måske nogle bogstaver:

MBE - Det betyder at vedkommende har modtaget en orden af Dronningen. Det er forkortelsen for Member of the British Empire.

OBE - Det betyder at vedkommende har modtaget en orden af Dronningen. Det er forkortelsen for Order of the British Empire.

OBE er højere end MBE.

Alle er slået til Riddere, men Order er altså finere end Member.

Derfor er Steve Davis ( der jo har været med i flere år end de andre, også højere dekoreret end andre ).

Ronnie bliver sikkert MBE inden længe.

Hilsen Arne

Kommentar
Fra : kETCHIKAN

Dato : 08-04-07 00:57

Hejsa

Mit bud er Stephen Hendry......

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-04-07 01:24

kETCHKAN - > Ja det er da bestemt ikke noget dårligt bud. Han er jo Provisorisk nr. 1. på verdensrang-listen. Han startede som nr. 2.

Graeme Dott der er regerende Verdensmester, startede sæsonen som nr. 13 og har i løbet af sæsonen kæmpet sig op til en provisorisk 6'te plads.

Jeg skulle måske lige forklare begrebet Provisorisk?

Efter afslutningen af hver sæson, kan den enkelte spillers optjente point tælles sammen.

Udfra disse point placeres han på listen.

I løbet af sæsonen scoorer han så point i de turneringer han deltager i. Og turnering efter turnering ændrer hans antal point sig. Dette midlertidige pointantal er det der kaldes det Provisoriske. Man kunne også kalde det for det "midlertidige", det er måske mere forståeligt.

Ikke alle turneringer giver point til verdensranglisten. Så det gælder om at være med i de turneringer der GIVER point. Men disse er vanskelige at få adgang til.
Jo højere man er på Ranglisten ved sæsonens start, jo nemmere er det at komme "i pointene".

Alle spillere der ved sæsonens start er i TOP-16 er automatisk med i alle pointgivende turneringer.
De der er i 17-32 skal KUN spille én kvalifikationskamp. O.S.V. Jo længere nede på ranglisten, jo sværere er det at komme i en kamp hvor der kan optjenes point.

Den spiller der har flest point har førstepladsen o.s.v.

Kommentar
Fra : michaelholm

Dato : 08-04-07 08:22

Hej snookere,

Jamen, jeg går da efter Shaun Murphy igen, igen!

MVH Michael

Kommentar
Fra : fooler

Dato : 08-04-07 10:49

Sådan ser lodtrækningen ud til første runde

Graeme Dott (SCO)
Ian McCulloch (GBR)

Anthony Hamilton (GBR)
Marco Fu (HKG)

Stephen Maguire (SCO)
Joe Perry (GBR)

Mark Williams (WAL)
Joe Swail (IRL)

John Higgins (SCO)
Michael Holt (GBR)

Barry Hawkins (GBR)
Fergal O'Brien (IRL)

Neil Robertson (AUS)
Ryan Day (WAL)

Ronnie O'Sullivan (GBR)
Junhui Ding (CHN)

Ken Doherty (IRL)
Mark Allen (IRL)

Matthew Stevens (WAL)
Joe Delaney (IRL)

Steve Davis (GBR)
John Parrott (GBR)

Shaun Murphy (GBR)
Judd Trump (GBR)

Peter Ebdon (GBR)
Nigel Bond (GBR)

Stephen Lee (GBR)
Mark Selby (GBR)

Ali Carter (GBR)
Andy Hicks (GBR)

Stephen Hendry (SCO)
David Gilbert (GBR)

Accepteret svar
Fra : pve

Modtaget 500 point
Dato : 08-04-07 17:05

Jeg satser på John Higgins

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 17-04-07 17:12

Uden at have den store viden på dette felt mener jeg at
Graeme Dott bliver verdensmester.

Hilsen fra chaufrat

Kommentar
Fra : michaelholm

Dato : 17-04-07 17:54

Hej,

Her er 2 runde kampene så

17. Graeme Dott - Marco Fu
18. Joe Perry - Mark Williams
19. John Holt - Barry Hawkins
20. Ryan Day - Ronnie o'Sullivan
21. Kenn Doherty - Matthew Stevens
22. Steve Davis - Shaun Murphy
23. Peter Ebdon - Stephen Lee

MVH Michael

Hvem der bare havde billetter til en tre dages tur til England sidst i denne måned, med mulige billetter til kvartfinalen imellem O'Sullivan og Higgins kun lige afbrudt af et besøg på Anfield Road, hvor der tilfældigvis lige spilles en CL-kamp imellem Liverpool - Chelsea på det mest historiske stadion i hele verden - med en dansker på banen. Der efter en hurtig pint på puppen og tilbage og se sidste session i the crucible.
Ups, det kan være de kommer min vej

Kommentar
Fra : michaelholm

Dato : 17-04-07 17:55

Ups,

Glemte lige Hicks - Hendry i kamp nr. 24

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 21-04-07 01:54

Hej folkens!

michaelholm er squ en sjov fætter.

Ingen kan jo forudsige 2 runde før 1 runde er spillet. Den starter idag. Den første kamp sendes på EuroSport kl. 11:00 og jeg skulle tage meget fejl hvis det ikke bliver Kamp 8:

Ronnie O'Sullivan (GBR)
Junhui Ding (CHN)

Begge har høje Odds hos Bookmakerne til at vinde titlen, og når de mødes allerede i 1 runde, der jo spilles som Best of 19 frames, er der måske allerede HER tale om en Moralsk Finale. Så DEN kamp KAN de ikke tillade sig at snyde os for.

Så vi ses foran skærmen idag kl. 11:00

P.S.: Michael -> Jeg skal komme efter dig hver gang én af dine 2 runde forudsigelser går i vasken. Ha ha

Kommentar
Fra : fooler

Dato : 22-04-07 22:53

Man må sige The rocket var i god balance med sin skrøbelige psyke i sin overbevisende 8-1 sejr over lynkiniseren.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-04-07 22:57

Han har jo altså ikke vundet endnu. Kampen færdigspilles i morgen eftermiddag.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-04-07 02:39

Hej Snooker-Fans!

Nu er turneringens 1. runde godt i gang og I kan følge den her:

http://www.worldsnooker.com/tournament_latest_drawsheet-61.htm

Som man kan se tabte Graeme Dott allerede i 1. runde 7-10 til Ian McColloch, så vi må allerede nu sige "Sorry chaufrat" You'r out. Men du har selvfølgeligt stadig lov til at kommentere.

Ronnie vandt stort over Ding.

De der endnu ikke har lagt et bud kan stadig nå det.

Jeg siger TIL når tilmeldingen slutter.

Arne

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 24-04-07 09:50

Ja jeg så det, men flot game alligevel. Jeg følger med spænding resten af turneringen.
Hilsen fra chaufrat

Kommentar
Fra : michaelholm

Dato : 24-04-07 13:25

Hej fellow snookere,

I må gerne begynde at håne mig nu - man ligger som man har redt.........

Undskyld - undskyld - undskyld

MVH Michael

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-04-07 13:43

Hej selv Michael

Du har da intet at undskylde. Shaun Murphy var oppe imod en fantastisk dygtig teenager som vi med garanti kommer til at se meget til i årene der kommer.
Men netop Shaun's erfaring og alder gjorde jo at han vandt kampen 10 - 6. Så jeg venter lidt med at uddele eventuelle hånerettigheder

Kommentar
Fra : michaelholm

Dato : 24-04-07 17:56

Hej Arne,

Det var nu ikke så meget Shaun Murphy jeg tænkte på, han vinder j
Det var mere mine forudsigelser af 2 runde kampene eller mangel på samme..

Kommentar
Fra : dortehou

Dato : 25-04-07 18:10

Halløj

Er først liget kommet hjem. Så jeg skal lige checke i aften hvem der stadig er med i turneringen. Måske Henrik Kaj har noget insider viden han vil dele med os seere.

Jeg vender tilbage med et super-bud i aften.

mvh
Dorte

PS: Arne - det er en super idé du har fået her. Tak for det.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-04-07 16:49

Nu fik jeg Henrik Kaj Hansen til at afsløre kampprogrammet!

Den første Kvartfinale sættes igang på tirsdag d. 1 maj kl. 11:00

Så hvis et bud her skal gælde, skal det altså afgives inden da.

e.c's mand Mark Williams røg jo ud i 1'st runde, så han er også ud af legen.

Men ellers går det da godt.

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 27-04-07 02:10

Jamen nu hvor Dott er ude, tror jeg på Murphy - det lyder irsk, og de laver gode øl

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-05-07 16:52

TIL

Nu er Kvartfinalerne godt igang, så nu er der lukket for bud i denne lille Snooker-leg.

Sorry dortehou du nåede det desværre ikke i denne omgang.

Tilbageværende er:

fooler: Ronnie O'Sullivan
pve: John Higgins
michaelholm: Shaun Murphy
erling_l: Shaun Murphy

Henrik Kaj Hansen kalder den igangværende kvartfinale mellem Ronnie O'Sullivan og John Higgins for en minifinale, idet han mener at vinderen af denne også bliver Verdensmester.

Shaun Murphy er oppe imod Matthew Stevens og der står 4-4.

Kommentar
Fra : pve

Dato : 01-05-07 18:58

Citat
Henrik Kaj Hansen kalder den igangværende kvartfinale mellem Ronnie O'Sullivan og John Higgins for en minifinale, idet han mener at vinderen af denne også bliver Verdensmester.

Det kan jeg godt tilslutte mig.....og jeg skal jo tro på Higgins, og han har da også vist rimelig stærkt spil ind til videre

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-05-07 19:16

Alle der HAR lagt bud indtil nu var meget hurtige. De der er gået ud allerede har altså ikke ønsket at vente til idag kl. 11.
Jeg vil gerne gøre det lidt mere spændende.
Jeg udvider derfor tilmeldingsfristen til fredag. kl. 10:59

Nye bud må ikke lægges på andre end:

Stephen Maguire, Anthony Hamilton, Matthew Stevens, Mark Selby, Allister Carter.

Således bliver INGEN snydt, men flere får mulighed for at lege med.

Og HUSK! Venner: Det er KUN en leg. (Og en mulighed for at snakke Snooker.)

Kommentar
Fra : fooler

Dato : 01-05-07 23:36

O'sullivan - Higgins 4-4 tegner spændende, og jeg tror vinderen bliver verdensmester.

Go for it Rocket........................

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 02-05-07 22:02

[B]RETTELSE[/B]

Jeg udvider derfor tilmeldingsfristen til fredag. kl. 10:59

Det er selvf. torsdag idet Semifinalerne starter i morgen.

Kommentar
Fra : michaelholm

Dato : 02-05-07 22:50

Hej,

Jeg vil også gætte igen
Jeg tror Shaun Murphy vinder over Higgins i finalen

MVH Michael

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 02-05-07 22:54

Kommentar
Fra : pve

Dato : 07-05-07 16:27

Sådan Higgins, det var sgu en spændende semi. Troede på et tidspunkt løbet var tabt, og om det var Higgins der vendte det eller Maguire der tabte det må være op til den enkelte, men spændende var det

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-05-07 16:41

Ih hvor har du ret. Der er nu ingen tvivl om at du vinder de 500 point. Du er den eneste der har gættet en Finalist. Foreløbigt er Higgins foran med 12-4 så jeg tror fortsat han vinder VM. Meen Mark Selby har absolut ingen nerver og han har før vundet efter at have været langt bagud.

Så det er stadigvæk skide spændende.

God 3'de session her kl. 17:15 på EuroSport.

Kommentar
Fra : pve

Dato : 07-05-07 16:44

Ja Selby virker ret upåvirket og nu står den da også "kun" 12-5. Det bliver måske alligevel spændende.....

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-05-07 16:50

NIX. Det står 12-6.

Eurosport.com LIVE ér nu en god ting.

Kommentar
Fra : pve

Dato : 07-05-07 16:51

Citat
Eurosport.com LIVE ér nu en god ting.
JA

Og hold da op han hart fart på ham Selby

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-05-07 16:54

Ja, så såvidt jeg kan se er han ikke slået før Higgins HAR vundet 18 frames.

Kommentar
Fra : pve

Dato : 07-05-07 16:55

Nej tror du har ret, MEN gad vide om han alligevel ikke kører den hjem, altså Higgins.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-05-07 16:58

Only time can tell! Glem ikke at Mark Selby jo er regerende VM i 8 ball Pool, så han har før prøvet at gå hele vejen! Men jeg ville nu også satse på at Higgins får 6 frames før Selby får 12.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-05-07 18:51

John Higgins er vist ikke nogen GLAD dreng lige nu.

Kommentar
Fra : pve

Dato : 07-05-07 19:22

Nej han er jo også rendt ind i lidt af et stormvejr, jeg er ikke længere så sikker på at han vinder, men tror dog stadig på det (det skal jeg jo også).

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-05-07 19:26

Nej du skal da ej. Du har allerede vundet de 500 point. Din spiller klarede sig bedst. Sådan dømmer jeg altid disse Snooker-lege.

Kommentar
Fra : pve

Dato : 07-05-07 20:00

Ja det ved jeg godt, men mest for min egen skyld kunne det jo være lidt sjovt at have udpeget vinderen.

Men hvis Selby kan fortsætte det gode spil når spillet genoptages vil det jo være meget fortjent hvis han kunne gå hen og vinde.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-05-07 20:08

Han er allerede den første Top-16 spiller i Snooker der er regerende Verdensmester i en anden Billard-disciplin. Jeg synes som sagt at han er ret fantastisk.

Hørte du at en seer døbte ham Mark "The Owl" Selby p.g.a. hans specielle måde at bevæge hovedet på før han støder? Det var mig og HKH var enig. Det bliver nu ikke hans Tilnavn idet den officielle kommentator i The Cruiseable har givet ham et andet der handler om den by i England han stammer fra. ØV.

Kommentar
Fra : pve

Dato : 07-05-07 20:10

Citat
Mark "The Owl" Selby

Nej den havde jeg ikke hørt, men meget rammende og surt det ikke bliver permanent

Kommentar
Fra : pve

Dato : 08-05-07 08:37

Det holdt hårdt men han hev den alligevel hjem. Det var godt nok spændende, især i starten hvor Selby ufortrødent forstatte det godespil.

Hørte forresten hans "nye" øgenavn The Owl - fundet på af naturvejleder Arne, pga hans måde at låse blikket fast på hans bytte

Godkendelse af svar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-05-07 12:05

Tak for legen pve.

Man må jo sige at det var et ganske fornuftigt sats.

Ja det blev lidt mere spændende end man skulle have troet da der stod 12-6 til J.H.

Vi snakkes ved når den nye sæson starter.

Hilsen og så videre

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-05-07 12:19

Ja. Det med Uglen er IKKE bare snak. Der var godt nok én der sagde at det jo gjaldt ALLE rovfugle, men det er ikke korrekt. Det der gør Uglen speciel er dens paraboler hvori dens ører sidder, lidt forskud på hver sin side af øjnene. Når den derfor kikker på/eller i retning af sit bytte kan den ikke kun SE men mere vigtigt HØRE præcis hvor byttet er. Det er bl.a. det der gør den til en Nat-jæger i modsætning til ALLE de andre Rovfugle.

P.S.: Hornugler ser UD til at have ører siddende OVEN på hovedet, men det er IKKE ører, blot en særpræget form for fjerprydelse. ALLE uglers ører sidder i nde i Parabolen og lidt forskudt.

Det blev HKH og jeg også enige om, så Kælenavnet vil stadig være "The Owl".

Kommentar
Fra : pve

Dato : 08-05-07 12:23

Ja det var sjovt og glæader mig allerede nu til næste turnering. Og som en side gevinst fik jeg jo lært lidt om uglen