/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Ferie med meget lille budget
Fra : Katka
Vist : 764 gange
200 point
Dato : 15-01-03 22:29

Jeg vil gerne holde en uges ferie i juli mdr. Desværre har jeg kun ca 1500 kr at bruge
dertil. Det skal være i Danmark. Har du et forslag?
Med håb Katka

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 15-01-03 22:37

Hej Katka

Nu ved jeg ikke hvor gammel du er og hvilke interesser du har.
Er du ene og trænger til en oplevelse evt. sammen med nogle veninder, så syntes jeg da du skal overveje at tage på en musikfestival. Der findes mange forskellige festivaller med forskelligt musik, men langelandsfestivallen har lidt for enhver smag og ligger vist netop i dette tidsrum.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 15-01-03 22:41

Kære Katka

Nu ved jeg ikke hvor du bor, det kan du jo lige skrive!!!
Jeg har et forslag her. Det lyder i hvert fald billigt.

http://www.fredensborghostel.dk/dansk.htm#Tilbud

Hvis ikke dette har din interesse, så kom igen med flere oplysninger.
Jeg bor selv på Fyn, så måske kan jeg finde noget her.
Hvor primitivt ønsker du at holde ferie???

Med venlig hilsen
Franksp

Kommentar
Fra : Master_of_KeFir

Dato : 16-01-03 09:01

Jeg har i mine "fattige" unge dage været på cykeltur rundt i danmark, hvor vi hoved saglig bankede på døren hos landmænd op spurgte dem om vi måtte sætte telt op et diskret sted på deres mark natten over . 4 ud af 5 sagde ja. Et par stykker tilbød os ligefrem at komme ind næste morgen og gav morgrnmad. Det var ganske hyggeligt og så godt som gratis.

Mvh, Ke'Fir, m.a.

Accepteret svar
Fra : maya123

Modtaget 200 point
Dato : 16-01-03 09:36

Hej Katka
Jeg har også været på cykelferie i Danmark for nogle år tilbage, hvis du ikke har telt, kan du med fordel købe et billigt, i Jydsk og et samlet koge-grej-sæt. De har det hele. Vi tilmeldte os hos Dansk cyklist forbund, (mener jeg det hedder). De sendte en guide over de landmænd, hvor man måtte slå telt op, nogle steder kostede det ikke noget, andre steder, et symbolsk beløb på 10-15 kr. Et sted fik vi lov til, at tage grøntsager til vores mad. To personer i en uge, ca. 70 kr., så er der måske brobilletter og indgang-billetter til seværdigheder + forplejning. Maden købte vi i supermarkeder og var da også på forskellige spisesteder. Vi havde den bedste ferie i mange år. Prøv det Mange hilsner fra maya123

Godkendelse af svar
Fra : Katka

Dato : 29-01-03 22:21

Tak Maya for dine gode råd
Mange hilsner Katka

Kommentar
Fra : krellex

Dato : 07-02-03 17:35

Hejsa Katka
hvis du vil på ferie nær Kbh så er der lige et link du skal tjekke

PRISNIVEAU PR. OVERNATNING:
Voksne: 58 kr. Børn u. 12: 29 kr. Pladsafgift: 20 kr. El: 20 kr.
15 km fra rådhuspladsen

http://www.aok.dk/E/V/CPHDK/0000/46/65/

Det er vildt billigt og hyggeligt sted.

Selvfølgelig lidt flad hvis du bor på sjælland (".)

Go tur
Krellex

Kommentar
Fra : Katka

Dato : 11-02-03 21:37

Hej Krellex, tak for dit svar, jeg bor ganske vist i København, men jeg er da sikker på at andre som læser dit svar vil få glæde af det.
mange hilsner fra Katka