/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Snydt ved køb
Fra : stig54
Vist : 561 gange
100 point
Dato : 07-04-07 00:43

Jeg har via nettet købt og betalt en vare som sælger beskrev som defekt for 100,- + forsendelse fordi jeg selv mente at kunne reparere den.(en Søm pistol)
Jeg har flere gange i de sidste 3 uger rykket for varen, men har ikke hørt noget fra sælger før i dag, hvor han beklager at hans computer har været nede, og at en af hans venner har repareret varen og han nu vil have mit bankkonto nummer så han kan tilbage føre pengene. Det er jeg ikke intereseseret i, da jeg efter min mening ejer varen når den er betalt.
Hvilke muligheder har jeg?

Kommentar
Fra : hyggemor

Dato : 07-04-07 00:50

Det er muligt, at du har retten på din side, men du skal være villig til at skyde en del penge afsted for at vinde sagen i retten - og er det det værd?

Sælger kan jo altid påstå at varen i mellemtiden er udsolgt og ikke kan skaffes hjem igen. Ja, der kan være mange gode undskyldninger for sælger.

Du kan nok ikke gøre meget andet end at sige ja tak til at få dine penge refunderet og så lade være med at handle i det firma mere.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 07-04-07 00:57

Det er en privat person som har haft annoncen i i fastlagt 7 dage med bud på.

Kommentar
Fra : hyggemor

Dato : 07-04-07 00:59

Taler vi om qxl?

Accepteret svar
Fra : hyggemor

Modtaget 110 point
Dato : 07-04-07 01:01

QXL regler siger:

Citat
Sælger har valgt ikke at gennemføre handelen?

Når en sælger sætter en vare på QXL.dk, accepterer vedkommende vores Regler & Betingelser. Derfor er sælger forpligtet til at sælge varen til højestbydende over mindsteprisen på auktionen. Men QXL.dk kan desværre ikke tvinge brugere til at sælge varen, hvis vedkommende ikke vil. Du bør derfor give vedkommende en negativ karakter, så denne kan blive udelukket (det bliver man når man har mere end 10% heraf mere end 3 negative karakterer).

Godkendelse af svar
Fra : stig54

Dato : 07-04-07 01:23

Tak for svaret hyggemor.

Kommentar
Fra : hyggemor

Dato : 07-04-07 01:28

Velbekommen da - men ret så kedelig situation at stå i. Håber at du giver sælger et "venligt" ord med på vejen, så eventuelle andre købere kan blive advaret.

Det er q ikke særligt smart af sælger at lave dette nummer.