/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
Start baggrundsprocess
Fra : leifnel
Vist : 756 gange
100 point
Dato : 31-08-01 01:29

Ved tryk på submit, lægges en bunke adresser i en sql-tabel.

Brugeren skal nu få en "OK, jobbet er sat i kø"-side.

Så har jeg et vbs-script, der tygger sig igennem den tabel, og sender mails til alle.

Jeg vil gerne have dette script startet, når man har trykket på knappen; men brugeren skal ikke vente på at jobbet er færdigt.

Jeg kan starte dette script med cron (har lagt aintx på, så jeg har en crontab som i unix; at er ikke god nok...), men det giver problemer, hvis scriptet ikke er færdigt før det bliver startet igen.

Er det muligt?

Alternativt, så må jeg begrænse scriptet til at køre i 4½ minut, og genstarte det hvert 5. minut. Kan man det?

Leif

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 31-08-01 09:35

leifnel wrote:
>
> Jeg kan starte dette script med cron (har lagt aintx på, så jeg har
> en crontab som i unix; at er ikke god nok...), men det giver
> problemer, hvis scriptet ikke er færdigt før det bliver startet
> igen.

(En lille kommentar: nt/win2k har indbygget en schedule-service, så du
behøver ikke at installere noget ekstra. Kig på AT-komandoen)
Hvad med at tilføje et timestamp på jobsne, der angiver hvornår de er
startet? Når du opretter et nyt job sætter du feltet til null. Så stater
du et script hvert femte minut, der checker om der findes jobs hvor
"startet"-feltet er null eller om det er over en time siden jobet er
startet sidst. Hvis sådan et job findes, opdateres startet feltet så
andre scripts ikke tager fat på jobbet. Hvis sciptet "dør" mindt i
jobbet, vil jobbet efter en time blive genoptaget.

Du kunne også kigge på AspExec fra http://www.serverobjects.com/ (den er
gratis), som kan starte et script og lade være med at vente på det.
Alternativt kunne du lave din egenkomponent, der snakkede direkte med en
nt-service.

--
Anders

Accepteret svar
Fra : stevnhoved

Modtaget 100 point
Dato : 30-11-01 14:29

Før du starter VBScriptet kan du skrive ned i en database at det er startet.
Og så kan du få striptet til at fjerne markeringen i databasen, som det sidste før det sluttet.

Sådan kan du undgå at du starter Scriptet mens det allerede kører.