/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Aktiveringsnøgle af Win XP
Fra : casio151
Vist : 894 gange
200 point
Dato : 06-04-07 19:56

Jeg sidder med et kæmpemæssigt problem, eller noget. Jeg har Windows Xp Home Edition på min stationære, men efter en brand i huset, mistede jeg min aktiveringsnøgle til Windows.

Jeg har ringet til Microsoft, men de SKAL have den gamle nøgle, for at kunne give mig en ny. Er der nogen der kender en anden måde? Har kørt med mit Windows i de 30 dage man kan, inden registrering, og nu er tiden kommet til aktivering...

Accepteret svar
Fra : Tordenkalven

Modtaget 210 point
Dato : 06-04-07 20:02

Rigtig træls....

men du har forhåbentligt en forsikring der også dækker en ny licens ligsom andet der er brændt...

men det kan jo nok ikke løses i dag

surt, men bare en ide

/

Henrik

Kommentar
Fra : casio151

Dato : 06-04-07 20:09

Hmm ja, du har sku nok ret. Det er måske lidt for sent... Arhhh hehe... Nå, men så skal jeg vidst ud og investere i et nyt styresystem. Hvad kan I anbefale? Jeg er endnu ikke så sikker på Vista endnu, men havd sider I?

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 06-04-07 20:24

Tja, som Vista-bruger siger jeg: Det er sjovt at være med, men det koster en del ekstra tid, så har du den, så er Vista OK. Har du ikke den, så hold dig til XP!!

Kommentar
Fra : casio151

Dato : 06-04-07 20:26

Okay, har bare hørt så meget dårlig om Vista, men nu skal jeg mest bruge min stationære som MedieCenter, så hvad skal jeg mon vælge? hehe ;)

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 06-04-07 20:43

jeg ville vælge Vista Premium 32 bits (OEM udgave)
sammenligningsskema her: http://www.microsoft.com/danmark/windows/products/windowsvista/editions/n/choose.mspx

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 06-04-07 23:16

Skal lige være helt sikker. Kan du overhovedet ikke komme ind i windows mere, fordi den beder om aktiverings kode??? Eller kan du komme ind i windows endnu. Fordi hvis du stadig kan komme ind, så kan jeg give et program du kan se din nøgle med.

Kommentar
Fra : casio151

Dato : 07-04-07 00:17

Kan slet ikke komme ind mere. Jeg kan enten vælge at aktivere windows, eller lade være... Og hvis jeg lader være, kommer jeg ikke videre, end til login.

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 07-04-07 00:20

Nu lyder det som om dit windows ikke er lovligt. For hvis det er ægte er det jo bare at aktivere det, og så finde din nøgle bagefter. Den skal du jo ikke bruge til at aktivere den.

Men hvis det er ægte så aktiver den

Kommentar
Fra : casio151

Dato : 07-04-07 09:42

Det er lovligt og fulgte med min pc, da jeg købte det. Men da jeg ikke havde nøglen til at aktivere det, ringede jeg i stedet for til Microsoft supportlinie, og der sagde de, at hvis jeg skulle kunne aktivere Windows over telefonen, skulle jeg også bruge den gamle aktiveringsnøgle for at få en ny.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 07-04-07 10:39

sidder der ikke en etiket på dit kabinet med et WinXP logo på samt et nøgle-nummer ?

Kommentar
Fra : casio151

Dato : 07-04-07 10:40

Jo, men det var netop det kabinet som røg under branden, så det er derfor jeg ikke har det hehe ;)

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 07-04-07 10:50

så er der kun forsikringen tilbage

Kommentar
Fra : casio151

Dato : 07-04-07 10:52

Hehe ja, tænkte jeg sku nok!... Men nu er der snart gået 7mdr siden branden og det er først nu jeg er kommet i tanke om, at jeg egentlig skal bruge det, men ringer sku lige til forsikringen så ;)... Takker alle sammen... Men nu kommer det så, hvem skal have point? Kan man ikke fordele dem?

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 07-04-07 10:53

det var vel Tordenkalven som var først på banen med forsikringen

Kommentar
Fra : casio151

Dato : 07-04-07 10:54

Okay, så må jeg sige tak endnu engang hehe

Godkendelse af svar
Fra : casio151

Dato : 07-04-07 10:55

Tak for svaret Tordenkalven.

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 07-04-07 11:46

Selv tak....

surt men nok døjet værd

good luck

/Henrik

Kommentar
Fra : casio151

Dato : 07-04-07 22:18

Hehe ja, det kan jo ske sådan noget.

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 08-04-07 08:17

undskyld mig men har du ikke haft en nøgle til din windows for at få det til at køre og er det så ikke bare at aktivere over netttet?

Kommentar
Fra : casio151

Dato : 08-04-07 10:19

Jo, det virkede også fint nok, men så har jeg haft formateret harddisken som sad i den computer som blev skadet under branden, og nu beder den om nøglen, når jeg skal aktivere Windows... Men har nu installeret Windows MCE på den i stedet for, så det kører da rimelig nu.