/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Egen side som template joomla
Fra : ostemanden
Vist : 609 gange
200 point
Dato : 06-04-07 18:04

Hejsa! Jeg har en fuld funktionel website, men vil gerne have lavet noget cms styring til den. Derfor har jeg kig på joomla, og jeg har hørt man kan overføre sin eksisterende hjemmeside som template til joomla. Er det sandt, og hvordan gør man?

Kommentar
Fra : disken

Dato : 06-04-07 18:10

GLEM det, der skal alt for mange ændringer til.
Bare tænk på din MySQL

Og har du ikke noget liggende i din MySQL nu,,,

Tænker på, at, har du bare en almindelig ''html'' side.

Så begynd forfra, med Jombla.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 06-04-07 18:14

Det kan du også,,,sorry, men den kommer IKKE til at ligge som
din startside, men du kan lægge den som noget ANDET.

Det er et par dage siden jeg gik væk fra det.
Men meget simpelt at lave, da den kommer til at ligge som en
indlejret ? ''side'' på forsiden af Jombla.
Hvor man så bare kan klikke sig videre på..

Men er lidt i tvivl om, hvad du tænker på...

Kommentar
Fra : disken

Dato : 06-04-07 18:32

http://demo.joomla.org/demo10/

Det tænkte på VAR, at din gamle side kommer til at ligge,
hvor du ser denne tekst, hvilket du så også kan redigere,
så der bliver vist en HEL side...''DIN GAMLE''...

NOTE: This demo site will be refreshed every 60 mins with a default Joomla install.

To access the Backend Administrative area you will need to 'Register' from the link on the left and follow the directions.

fra Joomla //ikke Jombla//

Kommentar
Fra : disken

Dato : 06-04-07 18:37

Men er du tilfreds, med din gamle side.

SÅ hold dig til det, der kan til tider være
rigtig mange problemer med CMS,
hvis man ikke har styr på hvad man laver.

Og næsten alle funktioner, kan du også lave med
almindelig Html, UDEN - der til tider går panik i / på siden..

Men bare min mening.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 06-04-07 18:59

Ellers vent/ giv molokyle en PM, han kan det - der.
Men håber du har tålmodighed, hvis du INTET kender til DET...

Men rart nok, lige at vide- lidt NÆRMERE.

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 06-04-07 19:57

Det jeg har lige nu er altsammen styret via phpmyadmin. Dvs. jeg bruger faktisk det som cms. Alt fra menuer til indhold. Jeg har selv kodet det hele i php. Men nu skal en anden overtage sidens administration, og han kender ikke til phpmyadmin, men joomla. Så det var derfor jeg overvejede det.

Men ja, det er som du skriver disken, "bare" forsiden jeg skal have ændret. Men menu tilpasning osv. skal jo også laves.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-04-07 20:13

Jeg ved nul og en dyt om CMS ..og har minimal forstand på PHP/MySql

Jeg koder XHTML, CSS, Javascript og JAVA i 'hånden'

..sidder faktisk nu og roder med min kommende hjemmeside: http://www.cssboxing.com/

..ikke megen tid. Den skal helst være oppe om ca. 1 måned

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : disken

Dato : 06-04-07 20:40

Citat
Jeg har selv kodet det hele i php. Men nu skal en anden overtage sidens administration, og han kender ikke til phpmyadmin, men joomla.

Citat
Men nu skal en anden overtage sidens administration,

Ja-men er det så ikke BARE, at overlade HAM siden, som den står.

Du skal så bare downloade hele MySQL og PHP
og hvad der '' ellers måtte ligge af brugbart, og giv det til NY ejer / ADMIN.

Personligt kender jeg ikke til CMS scripts- som sådan.
Men at integrerer dem i en JOMLA

SKRIGER PÅ BALLADE___ har prøvet lidt af hvert, men;;;;
at få flere sider til at arbejde sammen...

Gp Påske...
Hvor er Kylling henne...

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 07-04-07 09:42

Citat
Ja-men er det så ikke BARE, at overlade HAM siden, som den står.

Nu er det en af mine gode venner, så jeg lader ham ikke bare i stikken. Desuden kan jeg godt lide lidt udfordring, så derfor vælger jeg at prøve at få det over til joomla. Hvis man kan lære det, kan man jo også gøre det en anden gang med en anden side!

Men ingen der kender en guide til det?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-04-07 11:16

Jeg fandt dette:

1.) http://www.joomlatutorials.com/

2.) http://www.mambodemo.com/opensef/import__export.html

Aner ik' om det er noget du ka' bruge?

</MOLOKYLE>