/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
DEN GYLDNE STØVLE I HELSINGØR
Fra : ilgp
Vist : 751 gange
200 point
Dato : 06-04-07 16:32

Hej med jer.Kunna man være så heldig at en af jer ved hvor i Helsingør forretningen " Den gyldne støvle " lå. Det er nok omkring ca. 1960
Håber at en ved lidt om det, da det er en hjælp til min slægtsforskning, da Rigmor Madsen som var ansat som ekspeditrice der ca. 1958-1960.
Da jeg er i familie til Rigmor Madsen, kunne det være sjovt hvis jeg kunne få hjælp til dette.
Mvh ilgp

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-04-07 17:17

Hvis du ikke får tilfredstillende svar her, så prøv at spørge under lokalhistorie,
lidt længere nede i kandu... Hilsen Svend, langt væk fra Helsingør.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-04-07 17:39

Kontakt Helsingør Kommune, de kan sikkert hjælpe dig.

http://www.helsingorkommune.dk/Kultur%20og%20fritid/Kultur/Museer/Bymuseet.aspx

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-04-07 20:04

Den gyldne støvle lå i - Stengade - på venstre hånd når man kommer fra havnen og går mod Kongevejen, ca midt på

Min far mener at det var den forretning der blev overtaget af Ebba Svendsen, der lavede den om
til kaffeforretning. Ebba Svendsen var gift med Aage Svendsen der var ansat ved K.T.A.S

Håber det var til hjælp

Kommentar
Fra : ilgp

Dato : 08-04-07 21:51

Hej Nordsted1. Jeg har i dag ringet til museumsforeningen. Damen sagde at hun kunne se at det vist nok var en skomagerbutik der har ligget i Sct. anna gade mellem nr 40-48.Har tusket mig frem til at det måske kunne være der hvor der også engang har ligget Mirakelpriser. Men dette skal jeg have bekræftiget af en som har med disse oplysninger at gøre.Han har desværre ferie til d. 23 april, men jeg har mailet til ham så der ligger et spørgsmål til han kommer.Derfor er det meget interessant at du skriver at i mener det er på stengade. Jeg kan godt huske at der har ligget en kaffeforretning som blev solgt for få år siden.Det er et ret interessant spørgsmål.
Mvh ilgp

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-04-07 22:06

Det bliver da spændede at hører, hvor Den gyldne støvle så lå, men dengang var der jo mange skomagere, min far lød nu meget overbevisende, men han kan da have taget fejl, det overraskede mig bare, at han kunne sige hvem der købte Den gyldne støvle, så præcist efter så mange år, men dengang kendte han nu også det halve af byen..

Bortset fra det, har Mirakelpriser aldrig ligget i Sct. Annagade, så meget kan jeg da selv huske fra min tid i Helsingør, jeg mener at kunne huske at Mirakelpriser lå på hjørnet af Stjernegade og et gadenavn jeg ikke kan huske, men hvor den lå ligger der det man idag kalder Det gule hjørne

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-04-07 22:12

Har lige været inde på http://www.dk.map24.com/ og kan se at det må være Stjernegade og Sudergade, på det hjørne mener jeg at Mirakelpriser lå før det blev solgt

Min mand har hele sin barndom boet i centrum af Helsingør, han kan ikke huske der skulle have ligget en skomager i Sct. Annagade

Kommentar
Fra : ilgp

Dato : 08-04-07 22:17

Hej igen Nordsted1. Jeg kan fortælle dig at jeg har en bog hvor der mange ting fra byen. I den er der et billede som er taget i 1973 hvor Mirakelpriser ligger i Sct. Anna Gade nr. 45. Dette kan jeg heller ikke huske.Men kan huske som du skriver på hjørnet af Stjernegade og så var det Stjernegade/Sudergade.Jeg mener at den lå der indtil at Det blev til Guhles hjørne som desværre jo lige er lukket inden jul.Men det kan jo også være at museumsdamen tager fejl.Men under alle omstændigheder får jeg det opklaret når Lars Bjørn Madsen kommer tilbage sidst på måneden.Jeg vil så huske at skrive herinde så snart der er nyt.
Mvh ilgp

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-04-07 22:29

Hej igen

Du må endelig huske at skrive, så vi kan få opklaret hvor Den gyldne støvle lå. Det var helt sjovt at du lige skrev om Mirakelpriser, den forretning havde jeg da helt glemt, men jeg kan slet ikke huske hvor den skulle have ligget i Sct. Annagade, jeg kan heller ikke huske hvor husnumrene starter på den gade, men det må da næsten have været i nærheden af Stengade??? Også underligt at min mand ikke kan huske at den har ligget der?? Det er da sjovt at du har en gammel bog over Helsingør den kunne jeg få helt lyst til at kikke i.

Kommentar
Fra : ilgp

Dato : 08-04-07 22:54

Hej igen.Jeg har nogle hæfter som er begyndt at udkomme en gang årligt.Det er Kenno Pedersen fra Muaeumsforeningen der skriver dem.Og de hedder Helsingørs gader og stræder i mands minde.Den ene jeg har er fra Stengade 1901-2001. Den har jeg lige kigget i og kan se at du har ret i at der har ligget en kaffe og thehandel på stengade ejet af E. Svendsen fra 1938 - 1963 og ydermere er det Stengade nr 40. Jeg kan godt forstå du kunne få lyst til at kigge i den anden bog, det er en jeg har fået forærende af et ældre ægtepar.Det er en god supplement til de andre bøger som jeg køber hvert år til 180 kr. Når man er født i byen er det sjovt at kunne se hvad der er sket i " gamle " dage

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-04-07 23:04

Jamen så har vi da fået opklaret, at min far husker forkert

Så vidt jeg husker, var Kenno bossen på Helsingør bymuseum ???

Annuller spørgsmålet
Fra : ilgp

Dato : 25-04-07 22:09

Jeg har nu fået svar fra museumsforeningen.Det har taget lidt tid grundet noget ferie fra ham der skulle finde ud af det. Svaret er Sct. Annagade nr. 43 Helsingør
venlig hilsen
ilgp