/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
let brandkam
Fra : klemme2006
Vist : 1360 gange
200 point
Dato : 05-04-07 21:07

Er der nogen der ligger inde med anvisninger på hvordan man laver en let brandkam f. eks af plader og rockwool. Kan det overhovedet lade sig gøre? Af forskellige grunde vil jeg helst undgå at bruge brandkamserstatning.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 05-04-07 22:27

det kan godt laves. du skal lave en brandadskillelse i gipskonstruktion, dvs min. 2 lag brandgips eller 3 lag alm. gips på hver side af væggen. i tagrummet skal der endvidere beklædes under spærrene med 2 lag gips min. 2 m fra brandvæggen og ind i tagrummet. dette skal laves på begge sider af brandvæggen. der skal isoleres helt op under tagbeklædningen i hele brandbæltet, hvilket jo ikke er særlig godt mht. ventilation, men ellers virker det ikke efter hensigten.

Kommentar
Fra : klemme2006

Dato : 06-04-07 10:20

Hej trimare46

Tak for buddet, men det er den konstruktion jeg kalder en brandkamserstatning. Problemet er at jeg ikke har 2 meter loft på begge sider af brandskellet, men en muret brandkam er heller ikke en mulighed fordi der ikke er noget fast at mure på.