/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
tandimplantat
Fra : jej123
Vist : 1403 gange
100 point
Dato : 05-04-07 19:56

er der nogen som kender Ankylos systemet, kan det anbefales

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-04-07 20:10

Det skal du snakke med din tandlæge om.....

Kommentar
Fra : nikol

Dato : 07-04-07 17:31

Hej jej123

Ankylos/Friadent implantat system er et ganske udmærket system. Om man får indsat et Ankylos, eller et andet mærke implantat er nogenlunde det samme. Det vigtigste er at implantatet er lavet af titanium. Titanium implantater vokser stort set altid fast i kæbeknoglen.
Hvis tandlægen der opererer med det enkelte system er rutineret og vant til at bruge det pågældende system kan man vel næppe fremhæve det ene system frem for det andet.

Held og lykke med din nye tand.

God Påske

Kommentar
Fra : jej123

Dato : 07-04-07 18:20

Hej Nikol og tak for indlægget
Har fået et tilbud på dette system fra en Dansk tandlæge i Flensborg , men ville gerne høre andres mening om dette da det jo er meget dyrt ca. 16000,-kr for en tand.

Kommentar
Fra : nikol

Dato : 07-04-07 18:49

Hej jej123

16.000kr for et ukompliceret (dvs uden knoglegenopbygning) enkelttandsimplantat
kan en dansk tandlæge i Danmark sagtens lave det for. Med andre ord er 16.000kr
for ovenfornævnte for meget i Tyskland.

God Påske.

Kommentar
Fra : jej123

Dato : 07-04-07 19:59

Hej igen

Prisen er incl. tandudtrækning og ny krone, alt incl.

god påske

Kommentar
Fra : jej123

Dato : 09-04-07 10:18

Hej Nikol

Mener du prisen er for høj.

mvh

Accepteret svar
Fra : nikol

Modtaget 100 point
Dato : 09-04-07 11:20

Hej igen.

Nu kender jeg jo ikke din præcise situation.

Men et ukompliceret tandimplantat incl. alt kan også laves til omkring 16000kr i Danmark.
I Danmark har du bedre mulighed for at klage hvis noget går galt. Før du er færdig med behandlingen ved tandlægen skal du regne med mindst 3 besøg hvis det skal gøres "efter bogen".
Dvs at du skal rejse til tyskland 3 gange. En anden fordel ved at få lavet tanden hos din sædvanlige tandlæge i Danmark er at denne kan følge op på problemer der evt. kan opstå med tiden. Du får næppe en dansk tandlæge til at servicere et "tysk" stykke arbejde.

Held og lykke med det.

Godkendelse af svar
Fra : jej123

Dato : 09-04-07 17:59

Tak for svaret nikol.
Du er måske tandlæge
De tilbud jeg har fået fra danske tandlæger har alle været omkring 20000,- kr , og dertil skal lægges en midlertidig tandprotese(smileprotese) som koster ca. 2500,- kr

mvh

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 06-08-07 17:42

Hej, jej123.
Hvordan er det gået med dit tandimplantat? Er det vel overstået? Gik det godt, og hvad kom det til at koste?

Jeg er lige kommet hjem fra tandlægen i dag -minus en stor kindtand som jeg har svært ved at undvære. Og tandlægen ville fjerne den anden kindtand også... Så jeg overvejer...