/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Trappegitter
Fra : alstroem
Vist : 9830 gange
300 point
Dato : 05-04-07 19:32

Nu har jeg søgt højt og lavt i børneudstyrs-forretninger efter et trappegitter til vores trappe, så ikke vores datter kan komme galt afsted på den måde.

Problematikken består i, at vi ikke har væg på begge sider af trappen, men kun et et tremme-gelænder. Altså skal gitteret kunne sættes fast i den ene side, og så fungerer ved at blive slået sammen som en harmonika eller noget tilsvarende. Trappen er 85 cm bred, helt som en standard trappe.

Nogle gode ideer? Eller nogle, som har kendskab til hvor man kan købe sådan et gitter?

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 05-04-07 19:43

Mæ - Det er nuligt at du må have en håndværker til at fremstille det

Kommentar
Fra : kinani

Dato : 05-04-07 20:17

hejsa har en svoger der selv har lavet ud fra den model som de har i lalandia

Kommentar
Fra : kinani

Dato : 05-04-07 20:25

hej igen du kan også kigge på www.babydan.dk skriv gitter i deres søge funtion så kan du se nogle y beslag nederst på den side der kommer frem som er beregnet til stolper

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-04-07 20:44

Jeg havde et mellem væg og en træstolpe.
Det var et ombygget side fra en gammeldags kravlegård i træ.
Med en pind boret ind i stativet foroven og forneden og de pinde passede ind i tilsvarende huller.

Hvis du laver noget der kan folde, så er der måske mulighed for kvælning hvis det er en saxefold.

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 300 point
Dato : 05-04-07 22:32

du kan få et gitter, der sidder fast med fjederkraft. der er indbygget en fjeder i et teleskoprør, ligesom de stænger man kan få til bruseforhæng.
du kan også lave en plade, der ligger fra forkant første trin til forkant andet trin, således at du får en skrå flade mellem de to trin. den er ret svært for et lille barn at forcere, mens en voksen person godt kan skræve over den. det har jeg selv brugt, og det virker ganske fortrinligt.

Kommentar
Fra : SACA2

Dato : 06-04-07 09:40

Sådan et problem havde vi også da vi havde små børn...Vi satte beslag på væggen så lågen hang fast og en smor med en karabinhave i tremmegelænderet. Så var det bare at komme karabinhagen ind i et monteret øje på lågen og vupti var der trappesikring.

Kommentar
Fra : alstroem

Dato : 11-04-07 21:14

Nu har jeg kigget lidt på alle jeres gode forslag, og trimare's forslag med det skrå bræt, ser ud til at komme til at virke her! Tak for det!

Godkendelse af svar
Fra : alstroem

Dato : 11-04-07 21:15

Tak for svaret trimare46 :)

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 18-04-07 11:52

Hej alstroem.
Da det er første gang jeg ser dette, vil jeg bare sige.

Pak dit barn ind i vat og bomuld, og bliv ved med det til du eller barnet dør - forhåbentlig om mange år, så vil det barn være et "skravl" indtil det eventuelt opdager, at der findes en bedre måde at leve på, hvilket jeg gjorde da jeg var ca. 45 år, for næste 30 år siden.

mvh.
Dkwm327