/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Kender du en spøg/sang om...
Fra : Gucci1704
Vist : 8132 gange
449 point
Dato : 05-04-07 19:05

Hej.
Jeg kunne godt tænke mig at lave lidt gas, med min kones onkel.
Kender du en sjov/fræk sang om det at gå på efterløn?
Eller om det at blive 60 ?
Har prøvet at kikke under festsange på nettet, men synes ikke rigtig, der var noget.
Måske har du et forslag ?

Venlig hilsen

Gucci

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 05-04-07 19:09

Hvad med en sang som jeg kalder "pralesangen". Det er en sang hvor man praler om sig selv lige fra fødslen og op gennem tiden og underskrevet med ens eget navn. Vedkommende må ikke se hvbem der kommer med den og når den er sunget og man spørger efter forfatteren er der ingen der rejser sig op. Nej han har jo selv haft den med.
Den virker hver gang.
Jeg kan sende en fax eller lave den til en pdf fil så du kan se den. Jeg har den liggende på computeren hvor jeg så hver gang retter dato og navn m.m.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : Gucci1704

Dato : 05-04-07 19:39

Hej hawai

Det lyder fint, men jeg har desværre ingen fax.

Men min mailadr. er : bgmlarsen@stofanet.dk ,-hvis det kan gøres den vej.

MVH

Gucci

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 05-04-07 19:56

Jeg ved ikke om der er noget her?
http://search.live.com/results.aspx?srch=105&FORM=IE7RE&q=sjove+sange
Eller skriv en selv - trøst ham - han kan da det samme som han altid har kunnet - - bare ikke så tit

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 05-04-07 22:29

Endnu en mulighed:

Ældreforsogen
XXX Kommune
____________

               Tlf. (direkte) 12 345678 – 0505
Sag nr. XXXXXX

I dag vi skriver til dig - i dette “Herrens” år. Vi vil så gerne sikre os, du fuld
tilfredshed får. I relation til dette, vi derfor vil berette: Kommunen har et tilbud
om et aktivt ældreliv - du kan nu blive medlem af vor klub for gamle liv.

Vort plejehjem er Solvang, det passer dig, vi tror. Vi synes, du skal komme ind
og se, hvordan vi bor og hilse pænt på bossen, han har jo krudt i nossen,
han er så dygtig til at holde os i fuld vigør. Han giver timer i strapudemaj og
peddigrør.

Hvert år til Påske ta’r vi vor’ tænder på igen. Så kører vi med servicebus til bal
i “Springforbi”. Her drikker vi Macon’er og danser med balloner. Og der bli’r
givet præmie for det allerbedste knald. Kommunen yder tilskud, da det er et
genbrugsbal.

En gang om året holder vi sportsdag i det fri. Vi gi’r den hele armen til de
fleste ligger lig. I år er førsteprisen: At komme i avisen, den nyeste med Jodle
Birge “Fluer i Tyrol” samt retten til at få kommunens bedste kørestol.

Nu må du ikke tro, at det hele kun er pjat. Så af det mere seriøse kan vi
nævne at: Vi øver i det sunde. Vi kniber bækkenbunde. Det er jo ikke rart at
være utæt som en si. Vi prøver af med Portvin, til vi helt kan lukke i.

Det hænder, erotikken går hen og bliver væk - især hvis den, vi gør det med
sig får et fysisk knæk. Så prøver vi at bytte, og kan det ikke nytte, ta’r vi en tur
i skoven for at se en rigtig tyr. Det er i hvert fald bedre, og så er det ikke dyr’.

Har dette interesse, så bare kom af sted. Du skal ej gå derhjemme - du må endelig
ta’ med. Hvorfor dog gå i tomgang, når man kan gå på omgang. - På Centret er
man gearet til at ta’ sig pænt af dig. Du får et bedre liv på vores glade plejehjem.

Venlige hilsner - og på snarlig gensyn

   XXXXXX KOMMUNES ÆLDREFORSOGN

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 05-04-07 22:30

Ups: Ældreforsorgen

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-04-07 00:20

En god melodi til at digte på er Shubiduas "Nu er jeg blevet halvfjerds" som så bare ændres til treds
Mvh Suno

Kommentar
Fra : mulleni

Dato : 06-04-07 01:59

En god mulighed for at finde nogle sange som er sjove er www.festsange.dk Her er der en masse muligheder af forskellige varianter

Kommentar
Fra : Gucci1704

Dato : 11-04-07 18:20

Er der virkelig ingen der har en rigtig fræk (ikke sjofel) prale sang.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 11-04-07 21:41

Det er da flere dage siden jeg har sendt dig en pralesang, men har aldrig fået en tilbagemelding fra dig.

hawaii7

Kommentar
Fra : Gucci1704

Dato : 16-04-07 16:53

Hej Hawaii
Det er en god sang, og i den stil jeg søger, men den må gerne være endnu mere egoistisk, hvis du har en sådan en....

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 449 point
Dato : 16-04-07 17:50

Et bud kunne være

Mel, jeg er havren

Jeg xxxxx fjrer fødselsdag
og har tider kendt, der nu er bag,
derfor har til jer jeg nu sendt bud,
kom og se hvor dejlig jeg ser ud.

At jeg er perfekt, det ved I klart,
og er med på alt hvad der er smart,
er jeg ikke stadig rigtig flot,
har jeg ikke altid holdt mig godt.

Når jeg her har samlet dette kor,
for at jeg kan fejres ved mit bord,
håber jeg naturigvis I vil,
bringe store gaver med hertil.

Om jer alle her ved dette bord,
taler de to næste liniers ord,
bedre mennesker der findes ej
når man bare lige tundta'r mig.

Det har været slemt at tænke på,
om jeg ej i dag sku' sange få,
som udtyrkke ku' på værdig vis,
gode ord og tanker til min pris.

Derfor har i al beskedenhed,
selv jeg taget hånd i hanke med,
i en stille nattetime sen,
satte jeg mig til at digte en

Og jeg garanterer, den er streng,
ligge der og skrive i sin seng,
på en sang der handler om én selv,
men derfra jeg slap da meget vel.

Nu en skål for den, af hvem I fik,
denne mer en mageløse drik,
rejs jer og lad hurra råben høre,
for at fejre mig der nu blev xxxxxx ,

her må du selv rette til så det passer med 60

Så er det bare om at kopierer fødselsdagsbarnet underskrift, f.eks fra invitationen

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-04-07 19:04

Pudsigt og utroligt, at der stadig er brugere som ikke har forstået meningen med Kandu, og tilbyder at faxe, maile et svarforsøg mv. til andre brugere, således at ikke alle brugere får del i et evt. svar.

Er det stupiditet eller tankeløshed?? Eller mener vedkommende virkelig, at der er tale om så værdifuldt materiale, at det ikke kan offentliggøres??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-04-07 19:10

Klumme, det er nemmere at faxe scanne maile en sang, end skrive hele teksten af, derfor

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-04-07 19:17
Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-04-07 20:03

Jaeeeee det er da rigtigt Nordsted, men så er Kandukonceptet lissom' røget af sporet... ik?

Godkendelse af svar
Fra : Gucci1704

Dato : 06-05-07 15:46

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-05-07 16:13

Selv tak