/ Forside/ Interesser / Helbred / Allergi / Spørgsmål
10  metteto 200
el birk og alle de andre
Fra : tronddk
Vist : 804 gange
125 point
Dato : 05-04-07 18:34

hvordan ved man at man har alagi og er der nogle bestemt alder før det begynder eller er det lige meget hva alder man har jeg spøger fordi jeg tro jeg er allegi overfor el men havde det kun i 2 uger det stoppet her for 3 dage siden er det normal at det sådan bare kan forsvinde selfølig føler jeg mig stadig ligt tung i øjne men det kan skylles så meget og jeg tror det er allegi fordi jeg fik de samme udslag som jeg fik med heste (løbene øjne og røde øjne og en voldsom nysen ca 2 i timen ) men vel vide kan allegi bare forsvinde ? og kan der være nogle steder som er "pollen fri " udenfor ? for da jeg var ud ved min lære på en bodgård var det helt væk mens jeg var der ude (jeg bor i esbjerg og han bor i nærheden af bræming på en nedlagt gård 2 svin og masse høns og ca 2 tønder land kan det være fordi at det er så langt fra hinanden at det kunne være der var mindre i luften ) og hvis det kommer igen hvornår kommer der så meget el i luften igen ?

Accepteret svar
Fra : mulleni

Modtaget 135 point
Dato : 05-04-07 18:39

Det kan meget godt lyde som allergi..
Syndes du skal tjekke denne hjemmesider, der for du svar på alle dine spg.

http://www.astma-allergi.dk/

Mvh
Mulleni

Godkendelse af svar
Fra : tronddk

Dato : 05-04-07 18:51

Tak for svaret mulleni. og kommer lige til at tænke på at det faktis støv regnet for 3 dage siden og det får jo pollen til at forsvinde i et stykke tid

Kommentar
Fra : enligmorherlev

Dato : 26-09-07 22:44

Haløjsa,.................

Eneste måde, at finde ud af med 100 % sikkerhed om du er allergiker eller ej - er at få en priktest hos en hudlæge.........

Min søn og jeg er begge atopikere ( et eller andet fansy ord for allergiker)

Når det er børn det drejer sig om, kan det ændre sig,.

Min søn som lige er blevet 11 år fik en priktest for 1 år siden - der viste det sig kun med få ting han er allergisk overfor - vi var på gentofte sidste onsdag og der fik han foretaget en igen. Der gav det udslag i Birk, bynke, græs, næsten samtlige dyr med hår.

Priktest går ikke ondt og tager ca. 15 til 30 min. du får en strimmel der ligner tape på med krydser og så kommer de en enkelt dråbe på af alle de ting de skal teste dig for - så prikker de forsigtigt med en lille metaldims ( altså ik en kanyle) og så sidder du der i 10 til 15 min og så hvis der er store blærer ved man hva man er allergisk overfor - og behandlingen kan gå igang.

Der findes naturligvis andre test som tages over flere dage ( dem har jeg selv været igennem - ik hamrende sjvot ikke at måtte bade i 3 dage) fordi man har prøver tapet fast på ryggen . Men nu er jeg også selv multiallergiker - man starter som regel med en ganske almindelig test som den jeg skrev om ovenstående.

Der er naturligvis større sandsynlighed for der er allergi - hvis ens forældre er allergiker.

Men for din egen skyld -syntes jeg du skal få en henvisning fra din læge til en specialist og få taget den test.