/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Hvem skal betale
Fra : bauchmann
Vist : 599 gange
300 point
Dato : 05-04-07 11:23

Hej.
I sidste uge da jeg skulle vaske, stod der en stikflamme ud fra kontakten. Spørgsmåler er nu hvem der skal betale. Jeg bor til leje i et almennyttigt byggeri (handicaplejlighed) Ejendomslederen siger det ikke er afdelingens opgave.
Torben

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 05-04-07 11:33

ØHhhh hvad er gået i stykker???

MVH

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 05-04-07 11:40

Du har lejet en bolig med installationer. Det lejede er i uorden. Eller også er din maskine. Prøv fra en anden stikkontakt. Hvis det sker igen, er det din maskine. Hvis ikke, er det udlejerens sag at bringe det udlejede i orden.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-04-07 11:44

Uden at vide HVAD der er i stykker - er der KUN 2 muligheder.....

Installationen eller

Vaskemaskinen....

Hvis det er maskinen skal du selv betale.....

Eller er det ejendommens opgave....

Uanset hvad skal du bruge en elektrikker....
Alt efter HVOR han finder fejlen - ender regningen.....

Da du HAR snakket med selskabet og de IKKE vil sætte en elektrikker på - bestiller du en....

Du kan ALTID gå videre med regningen hvis det viser sig at selskabet skulle have rettet fejlen....

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 05-04-07 11:45

Hej

Samtidig med jeg fik stikkontakten udskiftet fik jeg lavet selvstændigt. Den gamle stikkontakt måtte skiftes ud da den var brændt af. Det jeg ville have afd. til at betale er den nye stikkontakt.

Torben

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-04-07 11:46

PS....

Hvis vaskemaskinen "tilhører" ejendommer er det ejendommen der skal betale under alle omstændigheder, med mindre det er DIG der har forårsaget kortslutningen......

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-04-07 11:48

Citat
Samtidig med jeg fik stikkontakten udskiftet fik jeg lavet selvstændigt

Betalte du selv det ?????

Citat
Den gamle stikkontakt måtte skiftes ud da den var brændt af.

Lyder lidt som installationsfejl og er under alle omstændigheder ikke noget du skulle have betalt....

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 05-04-07 11:48

Det vil sige, du har begået selvtægt ved at tilkalde elektriker uden om ejendomsinspektøren. Det lyder som om, du har skudt dig selv i foden!

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 05-04-07 12:16

Hej.

Som skrevet har ejendomslederen sagt det ikke er hans problem. Selvfølgelig har jeg betalt, da det ikke er elektrikkerens problem. men mit.
torben

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-04-07 12:28

Citat
Selvfølgelig har jeg betalt, da det ikke er elektrikkerens problem. men mit.

Det var IKKE dit problem da kontakten blev udskiftet første gang

Så hvis det er noget du selv har bestilt en elektrikker til at lave er det klart det ikke er ejendommens ansvar....

Men lad os lige få noget på det rene....

Er maskinen din eller ejendommens....

Var maskinen og installationen der da du flyttede ind.

Blev kontakten udskiftet i forbindelse med indflytningen.

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 05-04-07 12:54

Hej
Maskinen er min egen, og den skal tilsluttes en alm. stikkontakt. Elektrikeren undersøgte maskinen og den var OK. Kontakten blev ikke udskiftet da jeg flyttede ind. Jeg ved ikke om den var sveden da jeg flyttede ind for 11 år siden. Kontakten skulle udskiftes omg. da jeg var bange efter stikflammen. Jeg sidder i kørestol så jeg har ikke en chance for at komme ud af soveværelset da der er trin ned.
Torben

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-04-07 13:15

Der er et eller andet der siger at stikkontakterne IKKE kan "trække" maskinen.... men det burde elektrikkeren have fortalt dig....

Den burde have sin egen gruppe....

Du slipper nok ikke for et elektrikkerbesøg (for egen regning)....

Han vil kunne fortælle dig om du overhovedet KAN køre med vaskemaskine på den kontakt...

Ydermere lyder det til at det er et "gammelt" hus og ABSOLUT IKKE handikapvenligt.....

Hvis installationerne IKKE er dimensioneret til at "trække" den slags, vil du blive ved med at få problemer....

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 300 point
Dato : 05-04-07 13:17

En stikkontakt og ledningsnet er fast installation og reparationer og vedligeholdelse af faste installationer er boligejerens ansvar, medmindre lejeren ved forkert brug/misbrug eller hærværk selv er skyld i skaderne.

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : bauchmann

Dato : 05-04-07 13:20

Tak for svaret dova.