/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Boogie Boogie
Fra : Broderpivert
Vist : 386 gange
50 point
Dato : 05-04-07 10:24

Nogle der ved hvem der har indspillet boogie boggie? Altså den sang hvor man danser til!
Skal nemlig bruge den til en børnefødselsdag!

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 05-04-07 11:16

Mener du mon Boogie woogie? Hvis du søger på den titel under f.eks. TDC musik, dukker der adskillige op

Kommentar
Fra : Broderpivert

Dato : 05-04-07 13:00

Fint. Men jeg ved stadig ikke hvem det er som har lavet sangen? Der kommer jo alle mulige nummer op.

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 05-04-07 14:20

Der er mange, rigtig mange der har indspillet det nummer. Bl.a. Tommy Seebach og Geir Børresen og Smurfene vil vel være egnet til en børnefødselsdag.

Hvem der lige har lavet nummeret, vides ikke. Ordet betyder en musikstil, jf.
Citat
Boogie-woogie er en amerikansk dans til jazzmusik. Der er også en jazzklaverstil, hvor der spilles solopiano med walking bas i venstrehånden og improvisationer i højrehånden. Bassen holder takten fast, men venstrehåndens improvisationer er med mang synkoper. Dyrkes oftest af bluespianister afvekslende med deres bluessange.
Kilde: http://da.wikipedia.org/wiki/Boogie-Woogie