/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Fastgøre hegn
Fra : snusi
Vist : 2409 gange
200 point
Dato : 04-04-07 22:26

Jeg skal til at hegne noget af grunden ind. Jeg har tre små hunde, hvoraf den ene er en pomeranian. Jeg har derfor valgt at hegne med hønstråd. Det er en naturgrund vi har og derfor er grunden ikke helt jævn. Jeg sætter hegnspæle op, hvor det kan lade sig gøre. Jeg vil også gerne have hønstrådet gjort fast i jorden mellem pælene. Nogen idè til hvad jeg kan bruge til det?

snusi

Accepteret svar
Fra : stig54

Modtaget 210 point
Dato : 04-04-07 22:35

Armeringsjern som du kan købe i den længde du ønsker i et byggemarked eller hos en murer, dem bukker du foroven og slår dem ned i jorden som en form for kæmpe teltpløk

Kommentar
Fra : mulleni

Dato : 04-04-07 22:35

du kan evt bruge nogle pløkker, af de kraftige som man vil bruge til telt, ved ikke om det virker, bare et godt forslag...

MVH
Mulleni

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 04-04-07 22:56

Jeg ville grave en rende 20-25 centimeter dyb så hønsetråden går så langt ned at humdene ikke fristes til at grave sig under. man kan lægge en kant af sten på inderside op mod hegnet, så det er umuligt at komme til at grave der for en lille hund

Kommentar
Fra : snusi

Dato : 04-04-07 23:03

Jeg har selv tænkt på ameringsjern, men kan kun finde det i 2.5 mm og det er for tyndt synes jeg.

Grave en rende, hmm grunden er 2.3 hektar

snusi

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 04-04-07 23:15

Armeringsjern fås tykkere, ellers må du til smeden og få firkantede jern 1 x 1 cm men det er dyrere og glatte og sidder ikke lige så godt fast.
Det byggemarked jeg bruger har rillede armeringsjern i 6 m. længde og en håndbetjent klipper til fri afbenyttelse

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 05-04-07 11:40

Ja, der er ikke mange småhunde der har en hundegård på 2,3 ha. motion er godt - også til ejeren

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 05-04-07 12:32

Det er så ikke gravhunde du har Jeg kan fortælle dig at det rillede armeringsjern er lavet af tentorstål og det kan ikke bøjes. Almindelig rundfjern fås i alle tykkelser - i jern og stålforretninger eller hos smeden. Smeden kan jo klippe det i de lænder du vil bruge og bøje det.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 05-04-07 14:30

Valde: Tentor (rillet armeringsjern) kan udmærket bukkes.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 05-04-07 15:58

Stilkene - prøv! -- Endnu er det ikke lykkedes for nogen - man laver mejsler arf det!

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 05-04-07 16:15

Jeg har arbejdet med armering indenfor byggeri i ca 35 år, selv tidligere da man havde kamstål bukkede man dette , men der var regler og er stadig over dorndiameter. I dag arbejder og bukker jeg armeringsstål dagligt, (og det er ikke rundjern). For nogle år siden blev vores bygningsstål herhjemme europæiseret så det i dag også er svejsbart det meste. Bygningsstål i dag er alt koldbearbejdningsvenligt. Og har vel været det de sidste ca. 15 år.

Godkendelse af svar
Fra : snusi

Dato : 05-04-07 21:59

Tak for svaret stig54.

Jeg prøver igen, jeg ved ikke hvad der sker her hos Kandu, men jeg har ikke kunne få sendt beskeden igennem.

Jeg har prøvet de forskellige byggemarkeder vi har her omkring men ikke tænkt på en murer, så det vil jeg prøve.

Valde: Siger du jeg er tyk ( motion er godt..........også for ejeren )

Mine hunde er: Cairnterrier, blandingsterrier og pomeranian.

Mange tak for alle svar

snusi

Kommentar
Fra : SACA2

Dato : 05-04-07 23:29

Jeg har selv lavet indhegning til mine 2 små yorkshire terrier....Jeg har bare brugt hegnspæle og alm teltpløkker som der er flere der nævner..Det virker fint...og er stabilt nok.....