/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Overflow
Fra : kj
Vist : 399 gange
200 point
Dato : 04-04-07 12:24

Når jeg indsætter en CD og den starter på autorun, får jeg sort skærm og følgende meddelelse
"Integer overflow"
Hvad betyder det.

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 04-04-07 17:07

Det tyder på, at der er en "uhelbredelig" fejl på cd-en... Beskeden betyder noget i retning af, at computeren med autorun på denne cd bliver sat til at regne nogle talværdier ud, der er for høje til at den kan klare det.... Men det er nok ikke fordi din computer ikke er god nok, men fordi der i forbindelse med opstarten af cd-en (et eller andet program, der bliver forsøgt startet af "autorun") er en programfejl.

Accepteret svar
Fra : justuniverse

Modtaget 200 point
Dato : 04-04-07 17:12

Du kan prøve at "spore", hvad det er "autorun" ellers ville have gjort. På cd-en ligger der en tekstfil, der hedder "autorun.inf" Den kan du åbne, og se, hvad det er for et program på cd-en, der skulle have været startet. Så prøv at finde programmet på cd-en og start den selv ved at dobbeltklikke på den. Så vil du kunne konstaterer om den samme fejl kommer igen, og så er det ikke din computer eller dit styresystem, der er noget galt med (tror jeg) Så er det programmet på cd-en....

Godkendelse af svar
Fra : kj

Dato : 06-04-07 11:44

Tak for svaret justuniverse.