/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
hurtig download
Fra : solling
Vist : 593 gange
65 point
Dato : 03-04-07 19:19

hej hej
har lige et "teoretisk" spørgsmål.
Hvor er det hurtigste sted at downloade sine film fra......
jeg kender nogen der bruger thepiratebay og det der utorrent men det tager nogen gange flere dage at downloade en film.......?? er det normalt ? jeg er godt klar over at det afhænger af ens internet forbindelse men er der ikke andre faktore der spiller ind ?

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 03-04-07 19:22

Nu vil jeg ikke sige for meget, i denne "pirat-tråd", men det afhænger
også MEGET af, hvor mange fildelere, som deler den pågældende fil,
der er online. Sådan er det altid med den slags programmer.

//Kettedk

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-04-07 19:27

En download er ikke hurtigere end den opload som der hentes fra..............der kan også være kø.

Kommentar
Fra : solling

Dato : 03-04-07 21:26

hhmmm det er nok fordi jeg overhovedet ikke har nogen anelse om hvordan den slags foregår... jeg troede egentlig bare at man hentede en film ned ??? men man er altså en masse der deler dem eller hvad.....??? det er vel ikke ulovligt at tale om det ??+

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 03-04-07 21:31

Nej, det er selvfølgelig ikke ulovligt at snakke om det.
Men det er naturligvis ulovligt at hente Copyright-beskyttede film.
(jeg sidder ikke og siger, at DU gør det)

//Kettedk

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 65 point
Dato : 03-04-07 21:33

Med andre ord, så er det jo det svageste led i forbindelsen der sætter farten.
Det kan være at dem som har filmen liggende, har sat hastigheden for up-load lavt.
Det har jeg selv konstanteret i LimeWare, hvor hastigheden snegler sig af sted.
Hos mig sendte den filer med ca. 5 kbps, indtil jeg øgede hastigheden i indstillinger, så kørte den fuld knald. Så nu kan den besøgende hurtigt hente de filer som jeg deler ud af.

Iøvrigt så prøv www.4shared.com og se om der ikke skulle være noget at hente der?
Det er godt nok en slags extern diskplads, men samtidig kan man gøre filerne tilgængelige for andre, som de så kan søge på og downloade 24-7-365.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-04-07 21:33

Det er et netværk som henter og leverer til hinanden i små bidder som stykkes sammen til sidst.
Jeg har dog nok i alm. TV-film så jeg gider ikke at hente.

Kommentar
Fra : Gizmo1226

Dato : 08-04-07 13:41

vi kan tage et lille regnestrykke, hvis der kun er én person med den fil du ønsker at downloade og vedkomende tilader at der oploades med 200 kbit/s og der er 200 der downloader filen så får hver 1kbit/s, det afhenger meget af hvor mange der downloader den ønskede fil.

//Gizmo

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-04-07 14:03

Ja ja Gizmo (and), men det afhænger også af hvilken travlhed der er på den linie som forbindelsen køre over, for der er jo anden trafik end den film der skal hentes hjem, som skal bruge lidt af den båndbredde der er til rådighed.
Internettet er jo et kompliseret spindelvæv af enheder der er koblet op imod hinanden, og det kan jo være at der på strækningen er nogle trafikpropper, som bremser strømmen af data.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-04-07 14:07

Jeg kommer til at tænke på i gamle dage med modem, tog det en krig og en week-end, at hente tunge filer, så her brugte man en download accelerator der var istand til at oprette flere paralelle forbindelser mellem PC og udbyderen af filen, så download tiden blev væsentlig nedsat.
Men om disse acceleratorer er effektive på bredbåndet, ved jeg ikke; men det er da nok værd at overveje!

Godkendelse af svar
Fra : solling

Dato : 16-05-07 21:40

Tak for svaret severino.