/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Hvilket tændrør ?
Fra : andreas_andersen
Vist : 1547 gange
60 point
Dato : 15-01-03 19:57

JEg har en PGO dr big, som jeg skal skifte tændrør på.. Den starter ikke på elstart og det vil jeg sku gerne have gjort noget ved... Jeg har en smule tun på, men ikke det vildeste... HVad ville i anbefale? JEg har kigget på NGK BP8 HS, men hvad er forskelen på BP8 HSA, BP8 HS og BPR8hs?

Accepteret svar
Fra : masteraugust0

Modtaget 60 point
Dato : 15-01-03 22:17

Hej Andreas

Her er lige lidt lærdom vedr. tændrør:
Første bogstav b = gevinddiameter
Andet bogstav p = fremskudt midterelektrode
Tredie bogstav r = radiostøjdæmpning ( r står ikke for race!!!! )
tallet 8 = varmeværdi (højt tal koldt rør til mange grader=høj hastighed-lavt tal omvendt
bogstav h = kort gevind (e = langt gevind)
sidste bogstav a = midterelektrode i speciel legering.
Hvis din PGO kører75-85 km/t skal du bruge ca et 8 rør
Man kan ikke bare anbefale et tændrør når ikke man kender topstykkets konstruktion , nogle tun top stk. er med kort og andre med lang gevind.
Hvis du kører med originalt topstk. skal du bruge et tændrør mage til det originale men bare med et højere tal!!
Hvis der er noget du ikke forstår så smid en melding

Mvh Masteraugust

Kommentar
Fra : andreas_andersen

Dato : 15-01-03 22:51

Det var sku noget jeg kunne bruge til noget, tak for det... Jeg har et AThena kit på 47/46mm mm vist nok...
Hvad skal jeg så bruge?

TAk for det hurtige svar...

Andreas...

Kommentar
Fra : masteraugust0

Dato : 15-01-03 23:06

Hej igen
Det kommer an på længden af gevindet i dit topstykke -hvis ikke du kender det , må du kigge i de papirer der fulgte med sættet.Ellers kan du med en skarp lygte kigge ned i topstykket og se om det er kort eller langt gevind.
Hvis ikke det kan gøre det, er du nødt til at afmontere topstykket og se det på den måde.
Hvor stærkt kører din PGO ??

Mvh.Masteraugust

Kommentar
Fra : andreas_andersen

Dato : 15-01-03 23:19

Kører omkring de 90-95, men der står 100 i speedo.. Hehe... Det er jo så osse med en Proma LEgal potte... Det er ligeså langt som Standard topstykke.. D ved jeg.. Så det må være normal længde..

Andreas...

Kommentar
Fra : masteraugust0

Dato : 15-01-03 23:25

Hej
Ja !!!
Hvis den kører så stærkt ville jeg bruge et 9`er rør :-|

Mvh.Masteraugust