/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Suzuki Swift
Fra : mortydk
Vist : 785 gange
20 point
Dato : 03-04-07 15:09

Hej

Jeg er blevet tilbudt en Suzuki Swift som er så godt som ny (3 mdr og 13.000 km) for 130.000 (ny pris ca. 155.000, men er i tvivl om det er en god bil og om det er et godt tilbud.

Jeg står og mangler en lille bil, som nemt kan parkeres på Nørrebro, og som kører langt på litteren. Den skal være stabil og kører godt.

Så er swift en fornuftig bil til pengene, eller noget møj?

Jeg overvejer også, at bruge mine 130.000 på en lidt ældre bil 2001-2007, så modtager også gerne forslag til hvad jeg kunne overveje. Det skal dog være en relativ lille bil. Er førstegangskøber.

Har kun 20 point, men håber nogen kan hjælpe

Morten

Kommentar
Fra : mulleni

Dato : 03-04-07 16:45

Tror købet er godt nok, bare den ikke har været skadet... Men hvis det er sådan en bil du gerne vil have, så tag ud til forhandleren selv og prøv og presse ham til samme pris, så får du en helt ny i stedet. Nogle af vores venner har en swift og er MEGET glade for den..
MVH
Mulleni

Kan sikkert presse en forhandler ned i samme pris, når de ikke skal tage noget i byt, så plejer de at være meget til at handle med!

Kommentar
Fra : hejhejdikal

Dato : 03-04-07 21:53
Kommentar
Fra : alimak

Dato : 03-04-07 23:51

Jeg mener at det er for dyrt med 130000..
alimak

Kommentar
Fra : repe1961

Dato : 05-04-07 15:51

Hej du kan også se på en Peugot 107 hvis det skal være dk billigste bil at køre i. den er smart og ikke ret stor og prisen fra ny af er ikke afskrækkende. Desuden hvis du kigger på chervolet kan du få en ny matis til 100000 med tre års kasko indlagt i prisen.

Accepteret svar
Fra : per_jacobsen

Modtaget 20 point
Dato : 14-04-07 07:49

Prisen er nok lige i overkanten, men et større spørgsmål er, hvorfor den skal sælges, for vedkomende kendte størrelsen på bilen da han købte den, og hvad køreegenskaber og kvalitet angår, er der absolut intet i vejen med Suzuki, så der ligger måske noget, som du ikke har fået fortalt.
Om en gammel Suzuki Swift kan jeg fortælle, at min datter købte en årgang 1988 for 8 år siden, og bortset fra udskiftning af højre forreste svingarm, har der intet været i vejen med bilen, som er gået igennem syn hver gang og uden anmærkninger.
Hvad angår ydelsen kan jeg ikke følge den fra 0 - 70 km/t, og jeg kører en 2 l. Alfa Romeo Twin Spark.

Godkendelse af svar
Fra : mortydk

Dato : 28-04-07 11:28

Tak for svaret per_jacobsen.