/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
3 i 1
Fra : Firstbase
Vist : 352 gange
100 point
Dato : 15-01-03 19:53

Hej og på forhånd tak

Jeg har et problem, med at jeg har fået besked på at købe en printer scanner og kopi maskine i en.

men her er mit problem jeg har ikke meget forstand på disse 3 i 1 ere er der nogen der erfaring med disse vil jeg gerne høre hvilken der er god til et mindre firma som har mellem 35-70 siders udskrivning eller kopiering om ugen.

Jeg vil gerne fra bede mig hendvisninger til firmaere som fortæller om deres produkter, jeg vil meget hellere høre fra privatet eller andre som har arbejdet med en de er tilfreds med

Som sagt på forhånd tak

Firstbase

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 15-01-03 20:17

Hej Firstbase

Som udgangspunkt er jeg ikke tilhænger af samlede løsninger, dels fordi man aldrig får det bedste i alle komponenter og dels fordi, at går en del i stykker så går det hele i stykker.

Min kammerat har dog netop købt sådan en 3 i 1'er for 1800kr og er yderst tilfreds med den. Jeg selv har seriøst overvejet at købe en fordi at den er så billig man har råd til den går i stykker (efter en årrække naturligvis).

Med hensyn til kvalliteten kan jeg sige. scanneren scanner i 1200 pkt * 1200 pkt tror jeg dette er rigeligt til de fleste. Det er nemlig sådan med en scannner at vælger man en større opløsning så bliver formatet på det scannede bare større opløsningen bliver ikke bedre.
For printeren gælder der at de skriver med enten photoret 3 eller photoret 4 og dette er forskellen på modellerne til 1100 kr og modellerne til 1800 kr. Selv har jeg en photoret 3 printer som laver utroligt flotte farvebilleder syntes jeg. Så med mindre man har brug for at lave mange utroligt flotte billeder er photoret 3 efter min opfattelse rigeligt. De særlige photoret 4 farvepatroner er også temmelig pebrede i pris.

Ovenstående, glemte jeg at skrive, er for HP-produkter. Du kan også vælge en Canon-løsning der har du mulighed for at skifte alle farverne hver for sig. Du er således ikke nødt til at skifte farvepatronen med alle farverne barre fordi den grønne farve løber tør. Kvalliteten af de nye Canon produkter kender jeg dog ikke.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : Smitty

Dato : 15-01-03 20:22

Hej FirstBase;

Efter min mening er der 2 gode på markedet. Den ene er fra HP og den anden er fra Lexmark.
Lexmark X85 kan f.eks. udskrive billeder i 4800*1200 dpi på fotopapir, og er en rigtig dejlig maskine.

En tilsvarende model er HP Officejet psc 750, som er blevet kåret til "Bedst i test" hos PC Pro; men i 2001!

Lexmark kan du finde på http://www.lexmark.dk
HP Officejet psc 750 på http://www.hp-hjemme.dk/prod_detail.php3?prodnum=C8426A

Personligt ville jeg hente brochure materiale på begge fra ovenstående links, og herefter sammenligne dem stille og roligt.
Skulle jeg vælge - sådan her og nu - så er min favorit en Lexmark X85

Bemærk, at begge arbejder via USB tilslutning så lave en sådan til fæless-printer på et netværk skal altså foregå via tilkobling til en PC. Det er næsten den enste ulempe de begge har.

Håber dette hjalp lidt

/MVH Smitty

Accepteret svar
Fra : peter1956

Modtaget 110 point
Dato : 15-01-03 20:26

Hej Firstbasse

Generelt vil jeg anbefale dig at gå efter et velkendt mærke med et godt navn, og hold dig meget gerne fra de allerbilligste modeller, det er ofte enten bedagede modeller (også rent teknisk), billige maskiner viser sig i øvrigt ofte at koste en formue i forbrugsstoffer.
Så vil jeg foreslå, ligesom med de allerfleste beslutninger der involverer surt tjente penge, at du bruger tid på at erkende hvad dit behov er:
Skal du blot printe et brev eller lidt festsange i ny og næ, måske suppleret med lidt fotos på fotopapir, vil du komme langt med en ganske alm model. Men er det højkvalitetsfotos på højglanspapir må du altså gribe dybere til lommerne,

Tilsvarende er det med scannerfunktionen, er det blot lidt indscanning af fotos og logo's til billedbehandling og evt lidt OCR (tekstgenkendelse) er standard også fint, men skal du scanne i større antal og i højere kvalitet, der kan bruges til noget seriøst bliver det også dyrere.
Mit råd er at hvis du skal bruge det til alm. all-round hjemmebrug er en 3-1 i standardkvalitet helt ok,Personligt ville jeg i den situation gå efter en HP i prisklassen omkring 2000,-. HP har et rigtig godt ry, blækpatronerne kan købes overalt (også som refills, hvis du ligesom alle os andre kikker lidt på prisen), printerdriverne er velfungerende og har de funktioner som man har brug for, maskinerne er driftsikre og robuste og printer i fin kvalitet, jeg har selv en HP 970 CXI, som jeg er rigtig glad for.
Men har du større krav og forventninger vil du sikkert være bedst tjent med at investere i printer og scanner hver for sig, så vil du også kunne investere lidt mere i den af delene som du lægger mest vægt på

MVH Peter